امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67771
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 25 مهر 1396 - 7:06 | | ارسال توسط :

تفاهم نامه برای رونق گردشگری مازندران

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مازندران و جامعه تورگردانان و جامعه هتلداران کشور منعقد شد.

به گزارش بابل نوین، صالحی عمران معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران در نشست علمی، تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های گردشگری ایران در بابلسر گفت: وقتی بحث گردشگری در دانشگاه و محیط‌های علمی به وجود می‌آید قاعدتا باید یک هدف اساسی را نشانه بگیرد که ضامن رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی باشد

وی افزود: یکی از بهترین و موثرترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی در کشور، صنعت گردشگری است که متاسفانه در این بخش، در مقیاس بین المللی رشد چندانی را نداشتیم.

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران با بیان اینکه بخش گردشگری سودمندترین عامل در بخش تولید و خدمات است اشاره کرد و گفت: تجربه بین المللی و جهانی نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در بخش گردشگری، کمک زیادی را به رشد اقتصادی کشور خواهد کرد.

صالحی عمران به دو مسئله و چالش اساسی موجود در توسعه کمی و کیفی این بخش اشاره کرد و افزود: اولین چالش، عدم اعتقاد مسئولان یا سیاست گذاران به این بخش است چراکه اگر اعتقاد به بخش گردشگری وجود داشته باشد، می‌تواند به عنوان یک عامل اصلی در رشد اقتصادی و توسعه فرهنگی اجتماعی جامعه اثرگذار باشد.

وی چالش دیگر بخش گردشگری را کمبود منابع انسانی یا نیرو‌های انسانی دانست و گفت: توسعه منابع انسانی در این بخش کافی نیست، به طور کلی من معتقدم برای چالش اول، بخش گردشگری باید به یک رفتار و منش ملی تبدیل شود و ما تا زمانی که نتوانیم این را به یک منش ملی تبدیل کنیم، نمی‌توانیم بخش گردشگری را در این کشور جا بیندازیم.

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران افزود: اگر بخش‌های آموزشی هم در توسعه آموزش‌های عمومی و هم در توسعه آموزش‌های اختصاصی در بخش گردشگری بتوانند کمک کار باشند، صرف ارائه دانش‌ها هم کمک نمی‌کند، بلکه به کار بستن مهارت‌ها هم یکی از چالش‌های مهم است./م

منبع: باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.