امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 48813
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, با شهدا, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 27 بهمن 1395 - 16:43 | | ارسال توسط :

تفکر انقلابی در یادواره شهدا فراتر از نام‌ها و آرم‌ها عمل می‌کند

امام‌جمعه بابل گفت: برای آنکه در این حرکت فرهنگی بتوانیم یاد و خاطره شهدا را مجددا زنده کنیم باید تفکر انقلابی و جهادی داشته باشیم و این تفکر فراتر از نام‌ها و آرم‌ها عمل می‌کند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه بابل در گفت‌و گو با خبرنگار ما برپایی یادواره‌های شهدا را زمینه‌ای برای قدردانی از خانواده‌های معظم شهدا دانست و اظهار کرد: شهدا به گردن ما حق دارند و برگزاری یادواره‌های شهدا کمترین کار ممکنه در این راه است تا فرهنگ شهادت را در میان نسل حاضر زنده نگه داریم.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا ماهیتا یک حرکت فرهنگی است و باید این یادواره‌ها در قالب کلیه برنامه هایش حرکت فرهنگی درخور توجه داشته باشد.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: برای آنکه در این حرکت فرهنگی بتوانیم یاد و خاطره شهدا را مجددا زنده کنیم و راه و رسم شهدا را در اذهان عموم مجددا به گردش در بیاوریم، باید تفکر انقلابی و جهادی داشته باشیم و این تفکر فراتر از نام‌ها و آرم‌ها عمل می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مردم ما قدرشناس هستند و علاوه بر این مسئله مردم ما حقی را که شهدا دارند می‌خواهند به نوعی با برگزاری این یادواره‌ها ادا کنند و انشاالله غفلت در این امور بر ما ننشیند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به جایگاه شهدا و فرهنگ شهادت در پیشگاه خداوند متعال گفت: ازجمله اموری که خداوند در آیاتش بر این مسئله تاکید فرمود مسئله توجه به شهدا و فرهنگ شهادت است، این یاد و خاطره آنهاست که در کشور ما این طور امنیت و اقتدار وجود دارد.

وی افزود: در طول سالیان قبل و بعد از انقلاب اسلامی مردم بابل در همه صحنه‌ها حضور داشتند و در همین مسیر بیشترین شهدای شمال کشور مربوط به این شهرستان است، در استان‌‌های شمالی و در قشر‌های مختلف ازجمله روحانیون بیش از ۹۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کردیم و به تنهایی شهرستان ما به اندازه چند استان شهید روحانی داریم که باید قدردان این نعمت باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با تقدیر و تشکر از حضور دلگرم کننده خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و عموم مردم ولایتمدار این شهرستان اظهار کرد: این یادواره متعلق به شهدا و خانواده‌هایشان است و در واقع این عزیزان میزبان هستند ما مهمان، امیدواریم حضور مردم شایسته این مراسم باشد.

وی ادامه داد: در مراسم یادواره ۱۷۴۴ شهید شهرستان بابل با محوریت شهدای روحانی مقامات کشوری، استانی و شهرستانی حضور دارند و بنا داریم از کتاب سردار شهید یوسف سجودی رونمایی کنیم.

امام‌جمعه بابل در پایان با اشاره به برنامه‌های جنبی این یادواره گفت: برنامه‌های فرهنگی جنبی در این مراسم برای خانواده‌های حاضر در مراسم برگزار خواهد شد که نمایشگاه، تقدیر از خانواده‌های شهدا، ایستگاه‌های صلواتی، بسته‌های فرهنگی، ایستگاه سلامت از جمله این برنامه‌هاست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.