امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 85267
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 14 دی 1397 - 14:48 | | ارسال توسط :

تقویت‌کنندگان نظام اسلامی سهیم در ظهور امام عصر/چرا جلوی خصوصی‌سازی‌های خودمانی‌سازی را نمی‌گیرید/اروپا می‌داند با این مسئولین ایران از برجام خارج نمی‌شود

با حضور امت خداجوی شهرستان بابل در نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان، خطبای حاضر ضمن بررسی مسائل داخلی و خارجی جامعه اسلامی بر لزوم دفاع از حقوق مردم در ابعاد سیاست خارجی و مسائل اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش بابل نوین، در خطبه‌های نماز دشمن شکن جمعه شهرستان بابل خطبا بر ضرورت خدمت‌رسانی به مردم همراه با مقابله با تهدیدات دشمنان داخلی و خارجی تاکید کردند و از عموم امت حزب‌الله خواستند با حضور همیشگی خود در صحنه‌های مختلف در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی به دشمنان اثبات کنند پشتیبان ولایت‌فقیه، انقلاب اسلامی ایران و جبهه مقاومت هستند.

 

انقلاب اسلامی یک مسیر جریان‌ساز برای حکومت صالحان و مستضعفان

حجت‌الاسلام ناصر شکریان در خطبه‌های نماز سیاسی‌عبادی جمعه دارالمومنین بابل اظهار کرد: روز جمعه متعلق به امام‌زمان(عج) و موضوع مهدویت یک موضوع اساسی، سرنوشت‌ساز و حرکت‌دهنده در جهان بشری است.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک مسیر جریان‌ساز برای حکومت صالحان و مستضعفان است تا به حکومت جهانی امام عصر منتهی شود، بی‌شک انقلاب اسلامی به حکومت امام‌‎زمان(عج) متصل خواهد شد.

امام‌جمعه موقت بابل ضمن بررسی ابعاد شخصیتی امام راحل، نمازگزاران را به تحقق اندیشه‌های ایشان توصیه و ادامه داد: سقوط حتمی رژیم شاهنشاهی به‌رغم حمایت‌های گسترده آمریکا و استکبار از آن، پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس، عدم موفقیت صدام و حامیان جهانی آن در میان مظلومیت و تنها بودن نظام اسلامی از پیش بینی‌های امام راحل بود.

این مسئول تصریح کرد: پیش‌بینی دیگر امام راحل در خصوص حمله صدام به کشورهای عربی حامی این رژیم بعد فراغت از جنگ با ایران بود که پس از ارتحال امام راحل محقق شد.

حجت‌الاسلام شکریان گفت: ۱۳ دی سالروز پیام تاریخی امام راحل به گورباچف رهبر شوروی در خصوص متلاشی شدن نظام کمونیستی این کشور بود و امام در حالی این پیش بینی را انجام داد که شورروی یکی از دو ابرقدرت جهان بود.

وی افزود: پیش‌بینی امام راحل در خصوص گسترش بسیج در سراسر جهان و شکل‌گیری هسته‌های مقاومت اسلامی در کشورهای دیگر بود که امروز شاهد بسیج مردمی در کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و دیگر کشورها هستیم که روز به روز قدرتمندتر می‌شوند.

خطیب جمعه بابل اذعان کرد: امام راحل فرمود”بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست بلکه منجر به شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در تمام جهان می‌شود” انقلاب اسلامی امروز با مقاومت و ایستادگی خود قدرت‌های مدعی و استکباری را به چالش می‌کشد.

تقویت‌کنندگان نظام اسلامی در ظهور امام عصر سهیم هستند

شکریان ادامه داد: ما زمانی در ایام دفاع‌مقدس پشت مرز در مقابل دشمن مقاومت می‌کردیم و امروز قدرت مقاومت اسلامی در سراسر جهان مقابل استکبار صف‌آرایی می‌کند، هیچ اقدامی برای تضعیف نظام اسلامی قابل قبول نیست و مسؤولان باید بدانند که هر کسی که موجب تقویت نظام اسلامی شود در ظهور امام عصر سهیم است.

این مسئول با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی در یاران یادآور شد: تشکیل جمهوری اسلامی از عنایت خاصه خداوند متعال بود و دشمنان نظام اسلامی برای سرنگونی نظام اسلامی و در حقیقت برای عدم تحقق ظهور و حکومت جهانی امام عصر تلاش می‌کنند.

وی در پایان گفت: آمریکایی‌ها به گفته خودشان قرار بود تابستان داغ را برای ما با آشوب‌های گسترده رقم بزنند اما به‌رغم فشارها و تحریم‌های گسترده با هدایت‌های مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم موفق نشدند، ما جشن چهلمین سال انقلاب اسلامی را با شکوه هر چه بیشتر در دهه‌فجر امسال برپا خواهیم کرد و دشمنان هیچ غلطی نمی‌تواند بکنند.

 

 

 

اروپا می‌داند با این مسئولین ایران از برجام خارج نمی‌شود

در خطبه‌های این هفته نمازجمعه امیرکلا حجت‌الاسلام عباس بابائیان با اشاره به بدعهدی‌های جهان غرب نسبت به برجام و نافرجامی این تعهدنامه اظهار کرد: تعلل اروپا در انجام تعهدات برجامی‌اش بدین خاطر است که اطمینان دارد تا این مسئولین هستند ایران از برجام خارج نخواهد شد بنابراین میلی به انجام تعهداتش ندارند.

وی افزود: مردم از مسئولین دیپلماتیک می‌پرسند وقتی که آمریکا از انجام تعهدات برجامی خود عقب نشسته و اروپا هم به‌خاطر فشار آمریکا و ناتوانی در برابر او نمی‌تواند سازو کار را نهایی کند چرا تعهدات یک‌طرفه ایران همچنان ادامه دارد؟

امام جمعه امیرکلا ادامه داد: دشمنان با طرح‌های القا کنارآمدن با آمریکا، پیوندزدن مشکلات اقتصادی به جهت‌گیرهای سیاست خارجی، تغییر سیاست‌های خارجی برای حل مشکلات اقتصادی مانند تصویب برجام، FATF و CFT تلاش برای فرسایش ظرفیت‌های نظام در داخل و ایجاد خطای محاسباتی تصمیم‌گیری‌ها در حوزه مسئولین، مردم و نخبگان، در صدد سرنگونی نظام اسلامی هستند.

این مسئول تصریح کرد: برخی بعد از شش سال مذاکره برای برجام نافرجام می‌گویند هدف برجام اقتصادی نبوده است، آیا هدف از برجام این بود که شش سال مردم را معطل برای کاپ اخلاق کنید، ظاهراً هدف برجام نه سیاسی بود، نه اقتصادی و نه برداشتن تحریم‌ها، بلکه هدف برجام بتن‌ریزی در قلب راکتور اتمی و نابودی هسته‌ای کشور بود.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: برخی‌ها که خود معترف بودند اروپا آقا اجازه است چرا هشت ماه کشور را معطل کرده‌اند، آیا هشت ماه عقب افتادگی برای کشور ۸۲ میلیونی خسارت کمی است، چه کسی پاسخگوی این همه خسارت است، چهار سال به‌دنبال «کدخدا » و هشت ماه به‌دنبال «آقا اجازه » رفتید هنوز هم به پیمودن این بیراهه ادامه می‌دهید؟

وی با اشاره به گره زدن نامیمون برخی مسائل اقتصادی به سیاست خارجه اذعان کرد: می‌گویند به سبب عدم تصویب CFT سالانه ۱۷ میلیارد دلار خسارت متوجه کشور می‌شود، این همان سیاست نخ‌نما شده‌ای است که قبلاً برای تصویب برجام به‌دنبال فریب افکار عمومی جامعه با آن بودند که با هر روز تاخیر در مذاکره برجام ۱۰۰ میلیون دلار خسارت می‌بینیم، برخی‌ها برای فرافکنی و سلب مسئولیت از حل مشکلات اقتصادی کشور می‌گویند دولت به اندازه مسئولیت‌هایش اختیار ندارد و باید رییس دولت با هماهنگی رهبری کشور را اداره کنند، برخی می‌گویند برجام خیرات مداوم است، باید گفت بله، توزیع سبد کالا، گوشت منجمد با کارت ملی و دیگر موارد خیراتی برای مرده‌ای به نام برجام است که هر از گاهی دولت محترم مجبور است پخش کند ولی حاصل برجام برای مردم چیزی جز گرانی، بیکاری، تورم، فقر و مشکلات دیگری که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نبود.

 

چرا جلوی خصوصی‌سازی‌های خودمانی‌سازی را نمی‌گیرید

خطیب جمعه امیرکلا افزود: تخلفات خصوصی‌سازی ببخشید خودمانی‌سازی یکی پس از دیگری افشا می‌شود اما نه خبری از لغو قراردادی، نه بازداشت مجرمی و نه برکناری مقصری، انگار قراره با این خبرهای تلخ، اطلاعات عمومی مردم زیاد بشود که کی کجا دزدی کرده یا کی و کجا اموال عمومی را بالا کشیده‌اند.

وی ادامه داد: برای پنج سال عملیات فریب مردم، وعده‌ غیرواقعی، نساختن مسکن مهر، معطل کردن کشور به‌خاطر برجام، ایجاد رکود، و بی‌تدبیری در جریان بود و هست و مردم سلحشور، مومن و فداکار چه زمانی باید منتظر پاسخ مسئولین باشند، بسیاری از مسئولین تحریم‌ها را به وضعیت اقتصادی کشور ربط دادند و از فلج شدن اقتصاد کشور با تحریم‌ها صحبت کردند و این باور غلط در مردم ایجاد شد که با اعمال تحریم‌ها قیمت‌ها چند برابر افزایش خواهد یافت البته باور غلط دیگر این بود که گفتند برجام همه مشکلات اقتصادی را ۱۰۰درصدحل می‌کند، این بزرگ‌نمایی نسبت به تحریم و برجام باعث شد که تحریم ها چند برابر بیشتر از اثر واقعی خودش بر اقتصاد تأثیر بگذارد.

بابائیان یادآور شد: متاسفانه همان باور غلط درباره FATF را دارند اجرا می‌کنند، زمانی که همه مردم به خودباوری در توانایی‌ها، عدم اطمینان و اعتماد به دشمنان، انجام واجبات و ترک محرمات روی آوردند هیچ قدرتی جرات شکست آنان را نخواهد داشت.

وی افزود: رئیس شورای روابط خارجی آمریکا مدعی شده که احتمالا در سال ۲۰۱۹ شاهد یک درگیری نظامی با ایران خواهیم بود، این یعنی حواسمان باشد که دشمن برای سال ۹۸ برنامه‌ریزی کرده، آیا با این وضعیت بودجه دفاعی کشور را نصف می‌کنند، حواس مسئولین به هشدار رهبری برای توطئه دشمنان در سال ۹۸ باشد.

امام جمعه امیرکلا تاکید کرد: مسئولان محترم ثبات کلام داشته باشند و آنقدر ضد و نقیض صحبت نکنند، در خرداد ۹۷ می‌گویند ممکن است آب کم داشته باشیم اما دلار کم نداریم، در مرداد ماه می‌گویند دلار در سه ماهه اول ۹۷ بیشتر از سه ماه مشابه ۹۶ است اما هنگام تقدیم بودجه می‌گویند صندوق ذخیره ارزی از دلار خالی و صفر است.

حجت‌الاسلام بابائیان در پایان گفت: اگر ذخیره ارزی صفر بود پس چرا ۱۸ میلیارد دلار پول بی‌زبان را به تاراج گذاشتید و ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رانت ایجاد کردید، آقایان مسئول چرا به مردم پاسخ نمی‌دهند.

انتهای خبر/

تنظیم خبر: روح‌اله قلی‌پور

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.