امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69208
  پرینتخانه » علم و سلامت تاریخ انتشار : 12 آبان 1396 - 14:21 | | ارسال توسط :

تلاش برای ریشه کنی هپاتیت C تا سال ۱۴۰۰

مدیر عامل انجمن تالاسمی با اشاره به آمار بیماران هپاتیتی مقاوم به درمان گفت: گفت: ریشه‌کنی هپاتیت C تا سال ۱۴۰۰ را در برنامه داریم.

به گزارش بابل نوین، محمدرضا مشهدی مدیر عامل انجمن تالاسمی در اولین نشست تخصصی انجمن تالاسمی کشور گفت: ۲۰ هزار بیمار تالاسمی در کشور تحت پوشش انجمن تالاسمی هستند و بر اساس پیشرفت سندروم تالاسمی ۴ هزار بیمار تالاسمی مبتلا به هپاتیت هستند که برای این گروه‌ها برنامه‌های خاصی داریم.

وی  افزود: در سال‌های گذشته حدود ۳ هزار بیمار مبتلا به هپاتیت C در کشور داشته‌ایم که با انجام کار‌های درمانی و با پیگیری روند سلامت این افراد تنها ۳۰۰ بیمار مقاوم به درمان هپاتیت C مشاهده شده که تا سال ۱۴۰۰ درصدد ریشه‌کنی هپاتیت C در کشور هستیم.

مدیر عامل انجمن تالاسمی اظهار کرد: یکی از مشکلات بیماران تالاسمی و انجمن تالاسمی مسائل اجتماعی بیماران است، زیرا قانون حمایتی برای بیماران خاص و گروه تالاسمی تصویب نشده و تنها مددجویان تحت پوشش بهزیستی از برخی خدمات اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

بیماران خاص نیازمند حمایت اجتماعی هستند

مشهدی گفت: به دلیل دیر درمانی و صعب‌العلاجی بیماران تالاسمی این بیماران نیازمند حمایت دولت هستند و باید حمایت اجتماعی بیماران خاص برای مبتلایان هموفیلی نیز لحاظ شود.

وی تصریح کرد: انجمن تالاسمی پیگیر امور درمانی و مسائل اجتماعی مبتلایان به تالاسمی و با توجه به گستردگی بیماران خاص خدمات گوناگون نظیر توزیع تست قند خون، آزمایش خون، پیگیری امور درمانی و دارویی، مکاتبه و تعامل با ارگان‌های گوناگون جهت پیشگیری و پیگیری روند درمانی برای گروه‌ها انجام می‌شود، اما آنچه که حائز اهمیت است حمایت اجتماعی از این گروه از بیماران است.

مدیر عامل انجمن تالاسمی یادآور شد: انجمن تالاسمی از سال ۱۳۶۸ فعالیت‌های گوناگونی را برای ارتقای خدمات درمانی و بهداشتی این بیماران داشته است که امیدواریم با حمایت اجتماعی دولتمردان شاهد ارتقای سلامت روانی و کیفیت زندگی این گروه از بیماران باشیم./م

منبع: باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.