امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63025
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 14 مرداد 1396 - 17:02 | | ارسال توسط :

تمامی هزینه موکب های اربعین از کمک های مردمی تأمین می شود

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اربعین را مانور اقتدار شیعه نامید و به زائران توصیه کرد که در سفر به عراق در ایام اربعین روادید همراه خود داشته باشند.

به گزارش بابل نوین،یونس عالی پور در جلسه ستاد اربعین که امروز در استانداری قم برگزار شد با بیان اهمیت موضوع اربعین عنوان کرد: راهپیمایی اربعین از موضوعاتی است که مورد توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار دارد و به دلیل اهمیتی که در نشان دادن عظمت حضور شیعیان در بزرگ ترین گردهمایی شیعیان جهان وجود دارد، جلسات متعددی پیرامون برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم برگزار می شود.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که مورد تأکید مسؤولان ستاد اربعین قرار دارد، بحث گرفتن روادید از جانب زائران است و همانگونه که رهبر انقلاب به عنوان ولی فقیه تأکید بر گرفتن روادید دارند و برخی از مراجع نیز صراحتاً به حرام بودن سفر به عراق در موسم اربعین بدون داشتن روادید اشاره داشته اند، باید تلاش کرد تا این موضوع در میان زائران نهادینه شود.

عالی پور اربعین و نیمه شعبان را مانور اقتدار شیعه دانست و خاطرنشان کرد: اربعین و نیمه شعبان دو مناسبتی هستند که به دلیل اهمیت آن و حضور مردم، به عنوان مانور اقتدار شیعه شناخته می شوند  و لازم است تمهیدات لازم در زمینه ارائه خدمات متناسب با این ایام اندیشیده شود.

جانشین ستاد اربعین استان قم اضافه کرد: همانگونه که در سفر به کشورهای دیگر نیاز است تا مردم گذرنامه و روادید داشته باشند، این قانون درباره کشور عراق نیز وجود دارد و مردم تلاش کنند که این قانون مداری سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث میزبانی از زائرانی است که قبل و بعد از زیارت اربعین در قم ساکن می شوند و سازمان اوقاف باید امامزاده های سطح شهر را برای اسکان این افراد آماده کند.

عالی پور ادامه داد: باید در بحث موکب ها بنابر فرموده رهبر انقلاب مبنی بر اینکه لذت میزبانی از زائران از مردم عراق گرفته نشود، طوری عمل شود که موکب های مشترک با عراقی ها دایر شود و حس تعامل و همکاری و احساس همراهی در آنها به وجود بیاید.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: تمامی هزینه های موکب های اربعین از محل کمک های مردمی تأمین می شود و دولت تنها نقش سیاستگذاری و هماهنگی را بر عهده دارد و تسهیل کننده ارائه خدمت به زائران است و هیچ هزینه دولتی در راهپیمایی اربعین مصرف نمی شود./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.