امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80675
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 07 فروردین 1397 - 8:30 | | ارسال توسط :

حمایت از کالای ایرانی تنها راه برون‌رفت از تنگناهای اقتصادی است

عضو سابق مجمع نمایندگان مازندران گفت: تنها راه برون‌رفت از تنگناهای معیشتی ،کلیدواژه رهبری در مسئله اقتصاد مقاومتی، تولید و حمایت از کالای ایرانی است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری در گفت‌وگویی با تبریک سال نو اظهار کرد: در مکتب اسلام معیشت و بایسته‌های اقتصادی مردم، به‌عنوان امری بسیار مهم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) و امام‌علی(ع) در تاریخ بشر نشان دادند که “تولید” در سیره نبوی و علوی قابل مشاهده است، ایشان بحث تولید و مصرف درست و مناسب را در زندگی خود کاملا اجرا کردند و در تاریخ کسی مانند امیرالمومنین(ع) تولید را احیا نکرد.

عضو فعلی کمیسیون تنقیح لوایح مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه‌های اقتصادی دشمنان ادامه داد: باتوجه به شرایط دینی، زمانی، مکانی و تقابل همیشگی ایران اسلامی با جبهه استکبار جهانی، دشمنان همواره دنبال از بین بردن شرف‌و هویت اسلامی ما هستند، برای مقابله با ما جنگ‌های گوناگونی راه انداختند، مسائلی مانند حقوق بشر را بهانه قرار دادند و از اهرم اقتصادی به‌عنوان اهرمی برای فشار علیه ایران استفاده می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: تنگناهای معیشتی که اکنون در کشور ما وجود دارد، مسئله جدی است و تنها راه برون‌رفت آن کلیدواژه رهبری در مسئله اقتصاد مقاومتی، تولید و حمایت از کالای ایرانی است.

حجت‌‌الاسلام ناصری با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی گفت: مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال به درستی مسئله تعصب دینی‌و ایرانی را مدنظر قرار دادندو بحث حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند، همه آحاد جامعه در زمینه‌های مختلف تولیدو تامین زنجیره نیاز اجتماعی خرید کالای ایرانی باید تعصب داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان در عمل به این شعار باید مواهبی مانند گردشگری، صنایع‌دستی‌و تولیدات صنعتی داخلی را مورد توجه قرار دهند، بسیاری از مشکلات کنونی، ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی که امروز جامعه به‌صورت ویژه جوانان را درگیر آن کرد از بیکاری است و اگر مسئولان از کالای ایرانی و تولیدکنندگان آن حمایت کنند، مطمئنا مشکلات عمومی جامعه بسیار کم خواهد شد.

نماینده ادوار گذشته بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان لزوم حمایت از تولیدات داخلی یادآور شد: تولیدات داخلی باید مورد نظارت دقیق قرار بگیرند تا  بهینه، استاندارد و با کیفیت بالا به دست مشتریان برسد زیرا پیامبر(ص) فرمودند”مسلمان کاری که انجام می‌دهد محکم و متقن است” بر همین اساس وظیفه دینی در امر تولید باید مدنظر باشد.

ناصری در پایان گفت: اگرچه مسلمان باید کارش درست‌ و به دور از منفعت‌طلبی کورکورانه باشد اما به حمایت‌های دولت، مجلس و مسئولان در این امر هم نیاز است، مردم باید حساس باشند با خرید کالای ایرانی سلطه سرک‌کشان خیره‌سر به ایران اسلامی را نفی کنند.

خبرنگار: مهدی بادیکناری

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.