امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80723
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 06 فروردین 1397 - 18:39 | | ارسال توسط :

شکوفایی اقتصاد معدنی در پی تسهیلات دهی به معادن کوچک

به گزارش بابل نوین، علی اسدی کرم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارکرد:توجه بیشتر به معادن کوچک در کشور و تمرکز دولت در تسهیلات دهی به این حوزه می تواند در آینده موجب شکوفایی هرچه بیشتر حوزه معدنی کشور شود. وی با بیان اینکه معادن بزرگ به سرمایه ای بالغ بر هزار و […]

به گزارش بابل نوین، علی اسدی کرم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارکرد:توجه بیشتر به معادن کوچک در کشور و تمرکز دولت در تسهیلات دهی به این حوزه می تواند در آینده موجب شکوفایی هرچه بیشتر حوزه معدنی کشور شود.

وی با بیان اینکه معادن بزرگ به سرمایه ای بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان نیاز دارد، ادامه داد: این در حالی است که معدن کوچک با سرمایه ای بالغ بر ۶ تا ۱۰ میلیارد تومان راه اندازی می شود، با این حساب می تواند معادن با پهنای کوچک را فعال کرد.

نماینده شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: معادن کوچک و متروکه ی بسیاری در کشور وجود دارد که باید راهکاری برای فعالسازی آنها اندیشیده شود.

اسدی کرم با اشاره به جذب سرمایه های خارجی برای فعالسازی معادن کشور، تاکید کرد: با سرمایه های داخلی از عهده فعال کردن معادن کوچک بر می آییم اما موضوع این است که معادن بزرگ به سرمایه های بزرگ نیاز دارد که باید از خارج از کشور تامین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با وجود جلسات و مذاکرات متعدد به منظور جذب سرمایه های خارجی،هنوز در این حوزه به توفیق چندانی دست نیافته ایم.

وی با بیان اینکه اگر بخش معدن در کشور فعال شود بیش از نفت اشتغالزایی دارد، یادآور شد: باید به سمتی برویم که معادن داخل کشور به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر بروند تا بیکاری در مناطق معدنی مرتفع شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توصیه به دولت برای افزایش اکتشافات معدنی، تاکید کرد: متاسفانه دولت نگاه توسعه ای و اکتشافی به معادن ندارد و اگر سیاست خود را تغییر ندهد، بخش بزرگی از سرمایه های ملی در زیر زمین مغفول خواهد ماند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.