امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56509
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1396 - 17:06 | | ارسال توسط :

تنها راه حل بحران منطقه، سیاسی است/ مقابله ایران با تضعیف و تجزیه کشورهاى منطقه

به گزارش بابل نوین،  علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با وگر کریستین استرومن، معاون وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به سابقه روابط تاریخى دو کشور اظهار داشت: سوابق ارتباط ما به ۱۱۰ سال پیش باز می گردد که نشان می دهد روابط تاریخی و ارزشمندی بین […]

به گزارش بابل نوین،  علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با وگر کریستین استرومن، معاون وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به سابقه روابط تاریخى دو کشور اظهار داشت: سوابق ارتباط ما به ۱۱۰ سال پیش باز می گردد که نشان می دهد روابط تاریخی و ارزشمندی بین ایران و نروژ در زمینه های اقتصادی وجود دارد و البته باید گفت که حجم این روابط نیازمند عزم و توجه بیشتری برای توسعه است.

وی افزود: پیشنهاد میکنم با توجه به سابقه طولانی نقشه دو کشور، راهی برای گام برداشتن در جهت توسعه همکاری ها و رفع موانع تهیه شود. نروژ کشوری صنعتی است و همکاری با آن می تواند قابل توجه باشد، ضمن اینکه ایران برای روابط با اروپا به ویژه برای کشورهایی که سیاست های مستقل تری را اتخاذ می کنند ارزش قائل هست.

ولایتی با بیان اینکه همه کشور ها باید در جهت ایجاد صلح در منطقه تلاش کنند، گفت: کشورهای اروپایی باید نگاه دقیق تری از منطقه داشته باشند. در سوریه بیش از شش سال است که شرایط بحرانی صرفا به دلیل دخالت خارجی و حمایت از تروریست ها و گروه های افراطی وجود دارد و ایران هم تمام توان خود را برای مقابله با این جریان به منظور ایجاد صلح و ثبات منطقه ای به کار گرفته است و در مورد عراق نیز به خواست دولت و مردم، حمایت خود را از ان کشور انجام داده ایم و ایران قطعا در مقابل هر گونه تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه مقابله خواهد کرد.

ریس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تنها راه حل بحران منطقه، صرفا سیاسی است و در این جهت هم با همکاری کشورهای منطقه و کشورهای علاقه مند به صلح، برای رقم زدن امنیت و ثبات همکاری های ارزشمندی را انجام داده ایم.

همچنین در ادامه این دیدار وگر کریستین استرومن معاون وزیر خارجه نروژ با اشاره به روابط حسنه کشورش با جمهورى اسلامى ایران اظهار داشت: پس از اجراى برجام تجارت و روابط دو جانبه به ویژه در زمینه اقتصادی رشد داشته و البته در زمینه نفت و گاز ارتباطات بیشتری وجود دارد و در طول اقامت در ایران رایزنی های خوبی را با مقامات ایرانی داشتیم و وارد فاز جدیدی از همکاری های اقتصادی شدیم.

معاون وزیر خارجه نروژ خطاب به ولایتى تصریح کرد: ما علاقمندیم که نظرات شما را در زمینه مسائل منطقه ای بدانم چرا که ما در مرحله نامطمئنی در جهان و منطقه قرار داریم به ویژه که اوارگان فراوانی از این منطقه به سمت کشورهای اروپایی آمدند و می دانم که مسائل منطقه ای برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.