امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58466
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر, مذهبی تاریخ انتشار : 10 خرداد 1396 - 18:22 | | ارسال توسط :

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اوقاف/ افزوده شدن ۲ بخش ویژه به مسابقات قرآن

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف مهمترین برنامه فرهنگی این سازمان را توجه ویژه به فعالیت‌های قرآنی در بقاع متبرکه دانست و افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از آثار هنری، بخش‌ ادب و هنر از دوره‌های بعدی به مسابقات قرآن اضافه می‌شود.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و  رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مهمترین برنامه فرهنگی و اجتماعی این سازمان در سال جاری، گفت: مهمترین برنامه ما در حوزه مباحث قرآن و فعالیت‌های مربوط به آن است که جزو  اولویت‌ها و یکی از وظایف اصلی ما محسوب می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به فعالیت‌های مختلف قرآنی این سازمان در عرصه‌های برگزاری مسابقات قرآن و ترویج موقوفات قرآنی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های سال جاری ما در حوزه قرآنی برنامه‌ریزی در جهت رشد چند درصدی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف است که در این زمینه توجه به رویکردهای ادبی و هنری را مدنظر قرار خواهیم داد.

خواسته مقام معظم رهبری عملی می‌شود

وی افزود: سازمان اوقاف هر ساله مسابقات قرآنی را در مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌کند؛ امسال بعد از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و دیدار با مقام معظم رهبری، ایشان نکته بسیار مهمی را مبنی بر اینکه چرا در برنامه مسابقات بین‌المللی قرآن از هنر استفاده نمی‌شود؟ فرمودند و استفاده از شعر، کارهای ادبی و کارهای هنری را مثال زدند؛ لذا ما نیز با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های ایشان، این موضوع را ابلاغ کردیم تا به یاری خداوند متعال در مسابقات کشوری و بین‌المللی خواسته مقام معظم رهبری عملی شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: این روند به این صورت است که بخش‌های جدیدی به مسابقات قرآنی که از گذشته برگزار می‌شد اضافه می‌شود که بخش ادبی و هنری از جمله آن خواهد بود.

تشکیل کمیته احیای موقوفات در استان‌ها

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه تشکیل کمیته احیای موقوفات در استان‌ها یکی دیگر از اولویت‌های سال جاری است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری مکررا بر احیای موقوفات و رقبات تأکید داشته‌اند؛ بر این اساس ضرورت دارد معاونت فرهنگی و اجتماعی نسبت به احیای فرهنگ وقف و موقوفات تلاش کند.

وی ترویج فرهنگ زیارت و مؤدت اهل بیت(ع) و امامزادگان را یکی دیگر از  اولویت‌های سازمان دانست و افزود: یکی از مؤلفه‌های سبک زندگی دینی و اسلامی زیارت اولاد ائمه(ع) و امامزادگان و ترویج محبت و مؤدت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است؛ لذا معرفی بقاع متبرکه امامزادگان به مردم در قالب برنامه‌های رسانه‌ای یکی از اولویت‌های سال جاری خواهد بود.

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف، ترویج فرهنگ وقف جمعی و وصیت بر وقف را یکی از اولویت‌های معاونت فرهنگی این سازمان اعلام کرد و گفت: ‌توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و مردمی‌تر شدن مدیریت بقاع متبرکه از جمله اولویت‌های این معاونت است.

حجت‌الاسلام محمدی در پایان با تأکید بر اینکه فضای جامعه باید اسلامی و قرآنی باشد، گفت: قرآن مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را حل می‌کند، پس باید به قرآن نزدیک شویم و هرچه از آن فاصله بگیریم به سوی مشکلات مختلف خواهیم رفت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.