امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64654
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 08 شهریور 1396 - 14:38 | | ارسال توسط :

توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت، تبلور خواسته های ملت بود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ۱۲ توصیه رهبر انقلاب به دولت، تبلور خواسته های ملت است؛ با توجه به منابع خوبی که وجود دارد باید مساعدت کرد تا در زندگی مردم اتفاقات خوبی بیفتد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، عصر سه شنبه در گردهمایی تجلیل از خادمیاران رضوی سیستان و بلوچستان که در آمفی تئاتر کمیته امداد زاهدان برگزار شد گفت: ما باید در راستای محرومیت زدایی تلاش کنیم؛ مسأله خادم‌یاران به همین دلیل پا گرفته است و امروز خدمت و خادم فقط منحصر به جغرافیای حرم مطهر نیست.

وی ادامه داد: هدف ما این است که افرادی نه در حرم بلکه در جای جای کشور بتوانند برای خدا و به عنوان خدمت به امام رضا(ع) گره از مشکلات خلق باز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه نام امام رضا(ع) گره‌گشای مشکلات فرهنگی و اجتماعی ما است عنوان کرد: خدمت از سوی هر فرد چه شیعه و چه سنی با هر گرایش سیاسی در کشور که تبسم بر لبان خلق می گذارد قلب امام رضا را شاد می کند.

وی افزود: بسته خدماتی که آستان قدس ارائه می دهد شامل خدمت عملی است تا بتواند از زندگی مردم در تمام حوزه های تبلیغی، فرهنگی و ساختمانی گره گشایی کند.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: آستان قدس هم حرکت فرهنگی و هم نهضت خدمت رسانی را دنبال می‌کند؛ راه روشن است و هرکس به اندازه بسط یدی که دارد باید در نهضت مخلصانه خدمت به مردم فعالیت کند.

وی ابراز داشت: ما در کشور ثروت‌ها و سرمایه های ارزشمندی داریم و باید در هر گوشه که روستایی وجود دارد به توانمندی های آن توجه کرد و آن را به فعلیت رساند تا شرایط تغییر کند.

وی در خصوص مشکلات مردم سیستان و بلوچستان بیان کرد: برخی مشکلات مردم منطقه نیاز به زمان و برنامه ریزی های طولانی مدت دارد اما برخی موارد دست یافتنی است مانند توسعه صنایع تبدیلی که منطقه و کشور می توانند از آن بهره مند شوند و محصولاتی مانند خرما با نام استان صادر شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه مرز برای سیستان و بلوچستان تهدید نیست اظهار داشت: اگر بتوانیم درست از مرز استفاده کنیم فرصت خوبی است؛ همچنین دریا که برخی کشورها بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص‌شان از آن است باید بیش از این مورد عنایت و توجه باشد؛ امیدواریم با طرح این نکات از سوی دولت مردان و نمایندگان مجلس این گره ها گشوده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) تصریح کرد: تاریخ، کلام، فقه، تفسیر و فرهنگ دینی ما مرهون آموزه های امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است؛ زیرا زمان این دو بزرگوار نسبت به امامان دیگر زمانی متفاوت برای تبیین فرهنگ دینی و سبک اسلامی بود؛ امروز همه بشریت بر سر سفره سخنان ایشان هستند؛ بنابراین باید بیش از پیش نسبت به ایشان معرفت کسب کنیم؛ راه رسیدن به سعادت در آموخته های امام باقر است؛ اینکه ما ارادت داریم اما معرفت نداریم سبب تاسف است.

تولیت آستان قدس رضوی دگرخواهی را در کنار خداخواهی از سیره امامان معصوم دانست و گفت: این دگرخواهی با تمام دگرخواهی‌ها که امروز گوش عالم را کر کرده تفاوت دارد؛ از یک سو دم از حقوق بشر می‌زنند و از سوی دیگر عده‌ای را مسلح می‌کنند و گروه‌های تکفیری را به جان مسلمانان می‌اندازند.

وی افزود: امروز بزرگترین ناقضان حقوق بشر کسانی هستند که ادعای حقوق انسان دارند؛ اینان همان‌ها هستند که مردم فلسطین را ۷۰ سال بی‌خانمان کردند و هر روز بر سر مردم یمن بمب می‌بارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه فلسطین از ابتدای انقلاب نخستین مسأله مسلمانان بوده است اذعان داشت: این امر نشان می‌دهد که سخن از شیعه و سنی نیست بلکه هدف، دفاع از اسلام و عزت مسلمانان و در این راه، جمهوری اسلامی ایران، جلوی چشم همه مدعیان حقوق انسان، یک گام هم کوتاهی نکرده است.

وی راه جلب رضایت خدا را خدمت به مردم توصیف و تأکید کرد: ۱۲ توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت در دیدار اخیرشان، تبلور خواسته های ملت است؛ با توجه به منابع خوبی که وجود دارد باید مساعدت کرد تا در زندگی مردم اتفاقات خوبی بیفتد.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: هرکس در جهت مطالبات رهبری حرکت کند مورد حمایت مردم است؛ چرا که ملت می‌خواهد فعالیت دولت در تراز دولت اسلامی باشد و همه حرکات ما تمدن اسلامی را رقم بزند؛ عده ای بعید می دانند که روزی قدس آزاد خواهد شد اما همانطور که خرمشهر و حلب و موصل آزاد شد آنجا نیز خواهد شد، چون اراده پولادین و عزم راسخ وجود دارد./ص

خبرگزاری رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.