امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61304
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 23 تیر 1396 - 11:43 | | ارسال توسط :

توضیحات معاون دانشگاه فرهنگیان درباره دوره‌های مهارت آموزی معلمان

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه به احاظ امکانات و ظرفیت دانشگاه مشکلی برای برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی نداریم گفت: طی سال گذشته و. امسال ۵۰هزار خروجی از دانشگاه داریم که کمتر از ۲۵هزار نفر جایگزین آنها می شوند.

به گزارش بابل نوین، نعمت اله موسی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت و امکانات دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری دوره های مهارت آموزی یکساله پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش که آبان سال گذشته برگزار شد اظهار کرد: از ابتدا برای پذیرش ۱۵ هزار ورودی از محل آزمون استخدامی تدارک دیده بودیم.

وی افزود: در مجموع امسال و سال گذشته حدود ۴۰ هزار نفر از دانشجومعلمان پیوسته و بیش از ۱۰ نفر از دانشجو معلمان ناپیوسته ما فارغ التحصیل می شوند و حجم بالایی از دانشگاه خارج و وارد کلاس های درس می شوند.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه جایگزین آن ۴۰ هزار نفر، حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر و جایگزین آن ۱۰ هزار نفر هم کمتر از ۶ هزار نفر خواهند بود عنوان کرد: در مجموع به جای ۵۰ هزار نفری که از دانشگاه خارج می شوند کمتر از ۲۵ هزار نفر وارد خواهند شد.

موسی پور افزود: بنابراین ما از حیث امکانات و شرایط جاریه دانشگاه مشکل خاصی برای پذیرش ورودی های جدید نداریم، اما متاسفانه اکنون زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی و شروع کلاس ها مقداری تحت تاثیر اقتضایات آموزش و پرورش قرار گرفته و ناچاریم برنامه عادی را به صورت فشرده برگزار کنیم تا بتوانیم این نیروها را سریعتر وارد کلاس های درس کرده و کمبود معلم را جبران کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا با برگزاری فشرده دوره ها و حضور همزمان پذیرفته شدگان در مدارس، گرفتار افت کیفیت تدریس برای دانش آموزان نخواهیم شد گفت:  گروه مهارت آموزان تحصیلات  دانشگاهی دارند و در رشته ای فارغ التحصیل اند و از مهارت پایه برخوردارند، بنابراین کشش شرکت در دوره های فشرده مهارت معلمی را خواهند داشت و می توانند خود را با دوره های فشرده تطبیق دهند؛
ضمن آنکه بخشی از این افراد قبلا سوابقی داشتند و به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش فعالیت کرده اند و مهارت های معلمی را می دانند.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به اینکه کلاس های مهارت آموزی افرادی که امسال در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد چه زمانی شروع می شود گفت: بسته به زمان اعلام نتایج، در این باره تصمیم گیری می‌شود، ما وظیفه داریم با حفظ اصول پایه دانشگاه به نیازهای آموزش و پرورش پاسخ دهیم و به تناسب زمانی که اعلام می‌شود برنامه ریزی کرده و سعی می کنیم طبق برنامه آنها را تحت آموزش قرار دهیم./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.