امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53681
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 16 فروردین 1396 - 14:27 | | ارسال توسط :

تولیدات قرآنی باید پاسخگوی مسائل روز جامعه باشد

حجت الاسلام حشمتی گفت: تولیدات قرآنی به عنوان برون‌دادی از مفاهیم عمیق قرآنی باید در جهت پاسخ به مسائل روز جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش بابل نوین، به نقل از تسنیم، هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی بیست‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم به ریاست حجت الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه بیست و پنجم، با موضوع برنامه و طرح های پیشنهادی کمیته‌های موسسات و نهادهای غیردولتی قرآنی و کمیته بخش ویژه برگزار شد.

در ابتدای جلسه، راهبردها و چگونگی تحوّل در نمایشگاه قرآن به عنوان یکی از الزامات ساختاری در فرآیند تکامل نمایشگاه قرآن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هر یک از حاضران در جلسه با بیان نکات و پیشنهاداتی نسبت به افزایش سطح محتوای برنامه‌های بخش‌های مختلف نمایشگاه تاکید کردند.

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی افزود: تولیدات قرآنی به عنوان برون‌دادی از مفاهیم عمیق قرآنی باید در جهت پاسخ به مسائل روز جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه بر حمایت از موسسات قرآنی در برپایی هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه بیست و پنجم با رویکرد موضوع‌محوری فعالیت‌های موسسات قرآن و عترت کشور تاکید کرد و بر تدوین سیاستها  و ابلاغ آنان به موسسات حاضر در نمایشگاه جهت تمرگزگرایی محتوایی تاکید کرد.‌
در ادامه این جلسه، برنامه های کمیته موسسات و نهادهای غیردولتی قرآنی ارائه شد و هر یک از حاضرین در جلسه نسبت به اهداف و سیاست‌ها، برنامه‌ها و ساختار کمیته مذکور؛ نظرات خود را تشریح کردند.

در پایان نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که نسبت به ارائه گزارش عملکرد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در غرفه ای جداگانه اطلاع‌رسانی شود./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.