امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58607
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 12 خرداد 1396 - 16:14 | | ارسال توسط :

تکلیف همه ما این است که نگذاریم گفتمان انقلاب اسلامی از بین برود

امام جمعه بابلکنار گفت: گفتمان غرب در حال جایگزینی گفتمان انقلاب اسلامی است و این خطر بسیار جدی باید تلقی شود، نگذاریم گفتمان انقلاب از بین برود و این تکلیف همه ما است، باید کار اجتماعی، فرهنگی و خدماتی انجام شود تا باور مردم تقویت شود.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های امروز بابلکنار با سفارش به تقوای الهی در ماه ضیافت خداوند اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی است برای به خود اندیشیدن، تزکیه نفس، طلب مغفرت و توبه کردن از آلودگی‌های گذشته است.

وی افزود: باید از این لیالی شب‌های قدر در شب‌های ماه رمضان بریا بخشش گناهان، نزدیک‌تر شدن به خداوند و حل مشکلات امت اسلامی دعا کنیم.

امام جمعه بابلکنار با اشاره به سخنان رهبری در جمع قاریان و حافظان قران ادامه داد: شکوفایی و دغدغه‌های قرآنی در سراسر ایران به برکت انقلاب و نظام اسلامی موج می‌زند و کشور، کشور قرآنی و ارزشی است اما این کافی نیست و برای استمرار حرکت‌های ارزشی باید قرآن در جامعه و خانواده جاری باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید قرآن در تمام اعمال، رفتار و اخلاق مسئولان جامعه جاری گردد و اگر قرآن در سرلوحه زندگی مسئولان قرار بگیرد دیگر شاهد اشرافیگری، بی‌عدالتی و فراموشی مستمندان در جامعه نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: قرآن مانند اکسیژن برای مردم ما، جامعه ما و مسئولین ما ضروری است و اگر توجه واقعی به قرآن شود حکومت هیچ وقت مانند آل‌سعود نمی‌شود و نخواهد شد.

وی با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی(ره) افزود: امام همه چیز ما و رهبر بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی بود و همچون خورشید در این دنیا می‌درخشید اما اندیشه امام و افکار امام باید همچون چراغ نورانی در نظام اسلامی دنبال شود.

خطیب جمعه بخش بابلکنار تاکید کرد: تداوم عزت، اقتدار کشور و جامعه اسلامی بر روی سه اصل ایمان، اتحاد، بصیرت و پیروی از مکتب ولایت قرار دارد، روحانیون و مردم توجه کنند که گفتمان انقلاب اسلامی دارد تضعیف می‌شود.

وی افزود: گفتمان غرب در حال جایگزینی گفتمان انقلاب اسلامی است و این خطر بسیار جدی باید تلقی شود، نگذاریم گفتمان انقلاب از بین برود و این تکلیف همه ما است، باید کار اجتماعی، فرهنگی و خدماتی انجام شود تا باور مردم تقویت شود.

بابائیان نیاز امروز کشور را عدم وادادگی دانست و ادامه داد: ایستادگی در حضور، بصیرت عمیق سیاسی توسط مسئولان، مردم و جوانان عزیز و بهره‌گیری از اندیشه‌های سیاسی و الهی امام خمینی(ره) برطرف کننده نیازهای امروز جامعه است.

وی یادآور شد: بزرگترین هنر امام، ایجاد حلقه‌های اتصال میان مردم به عنوان نماد جمهوریت و رهبری به عنوان مظهر اسلامیت نظام بود و احیاء اسلام، اعاده روح عزت به مسلمین، ایجاد حکومتی بر مبنای اسلام، ایجاد نگرش در فقه شیعه، ایجاد نهضت‌های اسلامی در عالم، احیای غرور و خودباوری در ملت ایران از آثار و برکات نهضت امام خمینی(ره) بود.
امام جمعه بابلکنار گفت: تا زمانی پول و قدرت در حوزه سیاست، همچون نظام‌های مادی‌گرای غرب حاکم باشد، باید آن را پایانی بر شایسته‌سالاری و گزینش افراد دارای صلاحیت برای حضور در کرسی مجلس، شوراها و ریاست جمهوری دانست.
وی با انتقاد شدید از سند۲۰۳۰ اظهار کرد: چگونه است که دولت مجوز برخی مصوبه‌های مجلس برای اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر و برنامه ششم توسعه را صادر نمی‌کنند اما سند ننگین ۲۰۳۰ به طور مخفیانه دستورش را می‌دهند، فرهنگی را که اجانب و غربی‌ها تحویل جامعه و جوانان ما بدهند از اسلحه ابر قدرت‌ها هم بدتر است و فرهنگ استعماری، جوان استعماری تحویل کشور می‌دهد.
حجت‌الاسلام بابائیان ادامه داد: این که گفته شود چند طلبه ساده بلنگو بدست موضع گرفتند، نخیر بعضی از مراجع عظام تقلید و بعضی از علمای بزرگ در سراسر کشور هم با اجراء و تصویب سند ۲۰۳۰ مخالفت کردند، آیا اینها هم چند طلبه بلندگو به دست بودند؟
وی تصریح کرد: پذیرش نظام آموزشی و فرهنگی غرب، کنترل جمعیت و محیط زیست، بیگانه شدن جوانان با هویت ملی و مذهبی، تغییر سبک زندگی، تغییرات همه جانبه در تفکر اعتقادی، سیاسی، اخلاقی و حتی قوانین مدنی، پذیرش حضور جاسوسان و سلطه فرهنگی از تبعات و آسیب‌های اجرایی سند ۲۰۳۰ در کشور است.

خطیب جمعه بابلکنار افزود: انتظاری که از ریاست جمهوری محترم می‌رود تنظیم مواضع و رویکردهای برنامه‌ای و اجرایی دولت دوازدهم با رهنمودهای مقام معظم رهبری است که ترجمان سیره و منش امام راحل و اساس انسجام و وحدت ملی است.
وی در پایان با اشاره به رخدادهای عرصه بین‌المللی گفت: واشنگتن با پول اعراب منطقه، برایشان تروریست تربیت کرده و با همان تروریست‌ها کشورهای عربی را درگیر بحران‌های داخلی می‌کند تا به صورت کامل آنان را تحت کنترل در آورد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.