امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80119
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 19 اسفند 1396 - 11:31 | | ارسال توسط :

ثبت بیش از ۲۸ هزار نیت در موقوفات مازندران

۲۸ هزار و ۷۴۱ نیت در موقوفات مازندران ثبت شد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه  مازندران در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در مازندران در مجموع ۲۸ هزار و ۷۴۱ موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد، گفت: منظور از موقوفه انتفاعی موقوفاتی مانند مساجد و حسینه‌ ها هستند.

وی از وجود ۱۰ هزار و ۵ فقره نیت با موضوعات مذهبی در مازندران خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۱۲۵ نیت با موضوعات خیریه، ۵ هزارو ۴۳۳ نیت با موضع اجتماعی، ۱۳۲ نیت با موضوع عتبات عالیات، ۲۹۸ نیت با موضوع مدارس علوم دینی و ۱۰ هزار و ۲۲۲ نیت در حوزه مساجد و ۴۷۹ تنیت با موضوع امامزادگان و بقاع متبرکه در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت است.

حجت الاسلام حیدری گفت: در سایه حمایت خیران و واقفان می‌ توان کار‌های پسندیده‌ ای در جهت تقویت فرهنگ و اخلاق جامعه و با رفع نیاز‌های لازم برای انجام فعالیت‌ های فرهنگی کار‌های مؤثری انجام داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: مازندران داری ۱۳ هزار و ۹۸۴ موقوفه بوده که هر موقوفه می‌تواند یک یا چند نیت با موضوعات مختلف داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه فعالیت‌ های قرآنی، حوزه‌ های علمیه و فعالیت‌ های فرهنگی نیازمند حمایت واقفان است، گفت: امید است با کمک مبلغان بتوان مشکلات این عرصه‌ ها را برطرف ساخت.

حجت الاسلام حیدری با تأکید بر ضرورت نیاز به افزایش موقوفات منفعتی و هدایت نیت واقفان به سمت این موقوفه ها، افزود: این موقوفه‌ ها درآمدزا بوده و با استفاده از درآمد موقوفات می‌ توان در جهت برطرف شدن مشکلات اجتماعی و فرهنگی اقدام کرد./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.