امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 76808
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 25 دی 1396 - 17:33 | | ارسال توسط :

ثبت نام بیش از ۸۳ هزار نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم

به گزارش بابل نوین،محمد امیری مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف در خصوص روند ثبت نام مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: همانطور که می دانید امسال برای اولین بار کار مشترکی با معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن برنامه ریزی شد و […]

به گزارش بابل نوین،محمد امیری مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف در خصوص روند ثبت نام مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: همانطور که می دانید امسال برای اولین بار کار مشترکی با معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن برنامه ریزی شد و به طبع تجربه قبلی وجود نداشت و ممکن است یکسری از اتفاقات و ناهماهنگی‌ها در برخی از کمیته ها به وجود آمده باشد. البته اگر ما تبلیغاتمان را در نقاط هدفمند و به روی افرادی که مخاطب مستقیم آزمون‌های قرآنی هستند، متمرکز می‌کردیم به حتم تعداد افراد بیشتری در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه تبلیغات رسانه‌ای آزمون قرآنی دستخوش اتفاقات اخیر کشور شده است، بیان کرد: فضای کشور بعد از اینکه ما کار تبلیغاتمان را آغاز کردیم دستخوش یکسری اتفاقات و اغتشاشات شد که فضای رسانه ای و تبلیغاتی تحت تاثیر آن قرار گرفت.

دبیرخانه ستاد مرکزی طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف در خصوص همکاری نهاد های قرآنی و دیگر ارگانها و موسسات دولتی ادامه داد: موسسات قرآنی به طور مستقیم زیر نظر معاونت قرآن و عترت هستند و آمار حضور آنها رقمی مشابه سال گذشته است، اما روی صحبت من با مخاطبانی است که به دور از موسسات هستند. ما در این آزمون، حفظ سوره ملک و واقعه را آوردیم. به عقیده من اگر اطلاع رسانی خوبی راجع به همین رشته ها و یا دیگر رشته های مفاهیم داشته باشیم، نتیجه خوبی در این آزمون خواهیم دید.

امیری با اشاره به همکاری آموزش و پرورش در برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، گفت: ابتدای کار صحبت های مقدماتی با مسئولان آموزش و پرورش صورت گرفت که یک همکاری را در مسیر برگزاری آزمون داشته باشیم، اما در ادامه کار به عللی نتوانستیم به نقطه نظر نهایی برسیم و از این همکاری محروم شدیم. البته یکی از این نهاد هایی که می توانست در گسترش آزمون نقش داشته باشد، آموزش و پرورش بود.

وی افزود: آزمون امسال را به صورت آزمایشی با همکاری چند نهاد برگزار کردیم تا نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کنیم و سال آینده با حضوری پررنگ تر در عرصه قرآنی ظاهر شویم.

دبیرخانه ستاد مرکزی طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف با اشاره به همکاری خوب رسانه ملی در پوشش تبلیغات برگزاری آزمون های قرآنی خاطرنشان کرد: تا این لحظه بیش از ۸۳ هزار نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت نام کردند که بیش از ۸۰درصد آنها در رشته حفظ قرآن، ۱۵ درصد در رشته ترجمه و مفاهیم و همچنین ۳ درصد در رشته معارف اهل بیت و ۲ درصد دررشته انس با قرآن کریم حاضر شدند.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.