امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83505
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, با شهدا, سخن سردبیر, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی تاریخ انتشار : 17 شهریور 1397 - 1:27 | | ارسال توسط :

مقام و هوای نفس شهدا را متزلزل نساخت/ مسئولان حرّاف به وقت سختی مردم اهل تفریحند

سخنران مذهبی گفت: بالاترین پست‌ها و مقام‌های سیاسی نتوانست شهدا را متزلزل کند زیرا به دنبال جاه، هوای نفس و شهوت نبودند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام میرزامحمدی شامگاه جمعه ۱۶ شهریور در مراسم یادواره ۲۳۷ تن از شهدای شهر امیرکلا اظهار کرد: در آخرین جمعه قبل از ماه محرم به محضر امام زمان سلام عرض می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم انشالله به آبروی سیدالشهدا توفیق خدمت و درک این ماه عزیز را به همه ما عنایت بفرماید.

وی افزود: این مجلس به مناسبت تعظیم و بزرگداشت ۲۳۷ شهید منطقه امیرکلا برگزار شده است، شهدایی که ما امروز عزت، آزادی، استقلال، اقتدار و امنیت ملی‌مان  را مدیون و مرهون خون مقدس آنها هستیم و امیدوارم تا قیامت شاکر این نعمت عظما باشیم زیرا پیامبر اکرم فرمودند هیچ خوبی و نیکی بالاتر از شهادت در این دنیا وجود ندارد.

این سخنرانی مذهبی ادامه داد: پروردگار این نظام آفرینش، جهان را به بهترین شکل ممکن آفرید، همان‌طور که در قرآن به آن اشاره شده است که هر آنچه در عالم می‌بینیم خداوند آن را در احسن شکل خود خلق کرده، از این‌رو علمای ما نیز از همین موضوع الهام گرفتند و گفتند نظام آفرینش، احسن نظام خلقت است.

وی تصریح کرد: این خلقت زیبا در همه وجوه نمایان است و به ویژه در خلقت انسان و همه آنچه که برای رتق‌و‌فتق دنیا نیاز است، آن هم به شیوه احسن برای ما مهیا است، برای مثال زمانی که بنا شد به عنوان خالق با مخلوق سخن بگوید، این سخنان را در قالب زیباترین کلمات گنجاند، قرآن احسن‌الحدیث است و ما کلامی به زیبایی کلام پروردگار نداریم.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی در بیان زیبایی‌های قرآن یادآور شد: اگر خداوند اراده کرد تا در این کتاب الهی داستان امت‌های گذشته را جهت عبرت به امت پیامبر ذکر کند، آن داستان‌ها را در بهترین قالب روایت کرد مانند داستان حضرت یوسف، این خلقت احسن در وضع قوانین نیز پدیدار است، پروردگار عالم حکم نورانی‌اش این بود تا امام‌علی جانشین پیامبر شود اما مردم کاری کردند که طاغوت زمان بر مسند پیامبر بنشیند.

این مرثیه‌خوان افزود:  خداوند زمانی که برای تربیت ما اراده می‌کند، ممکن است دچار بلا و امتحانی شویم که آن هم جهت ترقی و بالا رفتن‌مان از نردبان سلوک است، دائما از جانب خداوند به ما خیر و نیکی می‌رسد، بنابراین وظیفه ما به عنوان اشرف مخلوقات برابر چنین پروردگاری این است که تنها یک مطالبه او را برآورده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بگوییم مطالبه خداوند خلاصه رسالت همه انبیا است سخن به گزاف نگفتیم زیرا این مطلب سه بار در قرآن آمده است، خداوند از ما اکثر عمل نخواسته است، اگرچه همه ما در تلاشیم تا شمار اعمالمان بالا رود اما انجام عمل به زیباترین شکل مطالبه خداوند است.

این مبلغ مذهبی عمل با اخلاص را زائل‌ناشدنی برشمرد و ادامه داد: خدا از ما خلوص  و حسن عمل می‌خواهد بنابراین ما وظیفه داریم عملی را نزد خداوند ببریم که شائبه‌ای در آن نباشد، این عمل است که اجرش زائل نمی‌شود، کسانی که اهل عملند و عمل را برای رضای خدا انجام می‌دهند هرگز عملشان نابود خواهد شد.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی با اشاره به خلوص نیت شهدا بیان کرد: شهدا یکی از مصادیق بارز انسان‌های خالص هستند که در هر موقعیتی از فرزندی، پدری، همسری و … قرار داشتند بهترین بودند، همچون شهید چمران که فارغ‌التحصیل بهترین دانشگاه آمریکا بود اما این مدارک هیچ‌کدام در راه بندگی خداوند او را متزلزل نکرد، ایشان وقتی می‌خواست عملی انجام بدهد در لباس بندگی خدا عمل می‌کردند.

وی افزود: شهدایی مانند باهنر و رجایی نمونه بارز کسانی هستند که اعمال زیبا داشتند که بالاترین پست‌ها و مقام‌های سیاسی نتوانست آنها را متزلزل کند زیرا به دنبال جاه، هوای نفس و شهوت نبودند ، آنها از جنس ما  اما تنها چند صباحی مهمان‌مان بودند.

این چهره مذهبی اظهار کرد: آنان که اگر ریاست شهرداری یک شهرستان را برعهده داشتند می‌شدند شهید باکری که با لباس رفتگری خیابان‌ها را پاک می‌کرد و هرگز خود را معرفی نکرد، آنان که در زمان جنگ می‌شدند احمد متوسلیان، زیرا خود را خدمتگذار ملت می‌دانستند و در مکتب امام راحل‌(ره) تربیت شدند.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی در پایان گفت: شهدا اهل حرّافی نبودند و عمل می‌کردند اما  امروز برخی از مسئولان تنها اهل حرف زدند، حرّافانی که وقتی می‌بینند مردم در مشکل و سختی هستند، به تفریح می‌پردازند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.