امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75253
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, علم و سلامت تاریخ انتشار : 04 دی 1396 - 17:27 | | ارسال توسط :

جراحی موفقیت‌آمیز خارج‌سازی غده تیموس ورزشکار اصفهانی در بابل

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از جراحی موفقیت‌آمیز خارج‌سازی غده تیموس ورزشکار اصفهانی در بیمارستان روحانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش بابل نوین، رامین نصرتی فوق‌تخصص جراحی قفسه سینه بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: عمل خارج‌سازی غده تیموس ورزشکار اصفهانی به روش در بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل با موفقیت انجام شد.

وی افزود: بیمار جوان ۲۵ ساله اهل اصفهان که در رشته ورزشی بوکس فعالیت دارد پیش از این کاندید جراحی تایمکتومی به روش باز در اسفهان بود که با انجام تحقیقات و مطالعه گزارش عمل‌های قبلی در سایت و کانال بیمارستان روحانی به این مرکر مراجعه کرد و خوشبختانه با موفقیت تحت جراحی به روش بسته قرار گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: غده تیموس‌ یکی از ارگان‌های سیستم ایمنی بدن است و دقیقا در جلو و چسبیده به قلب قرار دارد، درگیری های تومورال تیموس و یا وجود بیماری میاستنی گراویس از مواردی است که لازم می‌شود غده تیموس را طی عمل جراحی خارج ساخت.

نصرتی تصریح کرد: عمل جراحی خارج‌سازی غده تیموس که از گذشته بصورت باز انجام می‌شد به این صورت بود  که استخوان جناغ بیمار شکافته و پس از دسترسی تیموس را  خارج می‌کرند ولی در روش بسته این امر با استفاده از تجهیزات درون‌بین و با انجام چند شکاف کوچک روی ناحیه زیر بغل انجام می‌شود.

وی افزود: انجام تیمومکتومی به روش بسته نیاز به تجهیزات کامل و همچنین تکنیک جراحی بالایی دارد چرا که تیموس در ناحیه بسیار حساس و مجاور با قلب و عروق اصلی بدن قرار گرفته است و مزیت این روش به روش باز، کم بودن مدت بستری، کاهش درد پس از عمل، کم بودن سایر عوارض از جمله بحران میاستنی گراویس و همچنین کوچک بودن برش محل عمل است.

فوق‌تخصص جراحی قفسه صدری یادآور شد: این روش درمانی در حال حاضر در مراکز محدودی انجام می‌شود که سال گذشته برای اولین بار در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله روحانی با حضور پروفسور شادمهر از بنیان گذاران این روش در ایران و دکتر نیک‌بخش مدیر محترم گروه جراحی دانشگاه پایه گذاری شد و تا به امروز نیز ۹ جراحی موفقیت‌آمیز را در این مرکز انجام دادیم.

رامین نصرتی در پایان گفت: تمام امکانات موردنیاز برای انجام این عمل جراحی در بیمارستان روحانی فراهم است از این‌رو جا دارد از زحمات و پیگیری‌های دکتر صادقی ریاست بیمارستان روحانی برای فراهم کردن امکانات مناسب برای انجام هرگونه جراحی، همکاران بیهوشی و اتاق عمل، دستیاران و همه کارکنان این مجموعه تشکر کنم.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.