امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69838
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 19 آبان 1396 - 14:56 | | ارسال توسط :

جریان مقاومت با توطئه‌های عربستان از بین نمی‌رود

امام‌جمعه بابل گفت: دستگیری و کودتا در عربستان توسط بن سلمان در راستای رسیدن به قدرت است، سران عربستان از سرگذشت محمدرضا پهلوی عبرت بگیرند و بدانند جریان مقاومت با توطئه‌های عربستان و حامیان غیر منطقه‌ای آن تضعیف نمی‌شود.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه شهر دارالمومنین بابل با اشاره به مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: در زیارت اربعین بسیاری از افرادی که فاقد سلامت کامل بودند با حالت معلولیت در هر صورت خود را در مسیر پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا کشانند و نمازجمعه در میان اعمال آنقدر اهمیت دارد اگر فردی قادر به رفتن نیست در روایتی از امیرمومنان حتی به صورت چهار دست و پا خود را به صف نمازجمعه برساند.

وی افزود: بیست‌و پنج میلیون نفر امسال در زیارت باشکوه اربعین به‌عنوان بزرگترین اجتماع تاریخ بشری حضور داشتند و به حق این دیگر زیارت اربعین نبود بلکه حماسه اربعین بود.

این مسئول ادامه داد: پیاده‌روی اربعین حسینی شبیه به یک معجزه است که از سراسر دنیا افراد را در کنار یکدیگر با عشق‌و محبت سیدالشهدا به کربلای معلا می‌کشاند و در این وحدت جامعه اسلامی هیچ دستی جز دست قدرت الهی نمی‌تواند این افراد را به حرکت در بیاورد.

امام‌جمعه بابل تصریح کرد: دست عنایات خداوند متعال پشت صحنه اربعین حسینی است، اربعین سبک تازه‌ای را در میان جامعه شیعه با ایجاد انسجام و بازگرداندن هویت شیعه به ما برگرداند، موجب بازسازی امت اسلامی و زمینه ظهور امام‌زمان(عج) را فراهم کند و این امر به برکت سیدالشهدا فراهم شده است که در اینجا باید از خادمان اربعین شهرستان بابل در دو موکب درمان و اسکان و پذیرایی تقدیر کنم که خدمات گسترده‌ای را به زائران عنایت کردند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به هفته وقف گفت: هفته وقف را به همه واقفان و خدام وقف تبریک عرض می‌کنم، امیرالمومنان بزرگترین واقف در جامعه اسلامی است و ما بهره‌مند از برکات وقف هستیم زیرا وقف صدقه جاریه در زندگی و بعد از مرگ است.

وی افزود: بسیاری از موقوفاف در ایام محرم به اطعام‌دهی و عزاداری صرف می‌شود که به برکت وقف است، برخی از موقوفات شهرستان بابل دارای قدمت حدود ۴۰۰ سال است و درهفته وقف دو امر باید مورد توجه قرار گیرد یکی گسترش فرهنگ وقف و دیگری نهادینه شدن این مساله در جامعه امری ضروری است.

خطیب جمعه بابل تاکید کرد: نباید همچنان از کیسه گذشتگان بخوریم بلکه امروز هم نیازمند موقوفات جدید هستیم، یکی از نشانه‌های دارالمومنین بابل کثرت وقف در این شهرستان است و خدمات این موقوفات در امور علمی، فرهنگی و آموزشی صرف می شود، باید نیات واقف به درستی عمل شود و نباید کسانی به جهت متولی بودن چنگ بر اموال موقوفه بی‌اندازند و خیانت کنند.

روحانی ادامه داد: هزینه‌ای که از اوقاف گرفته می‌شود برای بعضی از اشخاص زیاد است و باید برای افراد بی‌بضاعت و دارای مشکلات مالی مساعدت صورت گیرد، در گرفتن هزینه‌ها بر مردم فشاری در اجاره‌ها صورت نگیرد و به گونه‌ای عمل شود تا مردم با رضایت نسبت به اجاره‌های وقف اقدام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به تحولات منطقه اظهار کرد: دولت خبیث سعودی به عنوان مزدور آمریکا در حال اقدامات خطرناکی است و آل‌سعود پس از شکست در حمایت از جریان تکفری علیه مقاومت و صرف هزینه‌های زیاد ملت لبنان و مقاومت آن‌ها را نشانه گرفته اند.

وی افزود: استعفای اجباری نخست وزیر لبنان آن هم در کشور دیگر یعنی عربستان یک رویداد کم‌نظیر در تاریخ سیاسی است که نخست وزیر به جای تقدیم استعفای خود به رییس‌جمهور کشورش در خاک کشوری دیگر و در تلویزیون بیگانه استعفای خود را اعلام کند.

امام‌جمعه بابل تاکید کرد: عصبانیت آل‌سعود به خاطر قدرت یافتن جریان مقاومت‌و پیچیده شدن طومار جریان تکفیری در منطقه است، آل‌سعود به‌دنبال تضعیف جریان مقاومت است تا انتقام داعش را از جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان بگیرد و استراتژی ترامپ در مقابل آل‌سعود همان سیاستی است که با محمدرضا پهلوی در پیش گرفتند و در حال دادن ژاندارمی و نوکری آمریکا در منطقه به آل‌سعود هستند و این امر با پادشاهی محمدبن سلمان در حال شکل‌گیری است.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان گفت: دستگیری و کودتا در عربستان علیه دیگر شاهزادگان و افراد با نفوذ توسط بن سلمان در راستای رسیدن به قدرت است، سران عربستان از سرگذشت محمدرضا پهلوی عبرت بگیرند و بدانند جریان مقاومت با توطئه‌های عربستان و حامیان غیر منطقه‌ای آن تضعیف نمی‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.