امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58658
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 13 خرداد 1396 - 17:42 | | ارسال توسط :

جزئیات مراسم بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

مراسم بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) عصر فردا، ۱۴ خردادماه با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب برگزار می‌شود.

به گزارش بابل نوین، بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب فردا، ۱۴ خردادماه با حضور رؤسای قوای سه‌گانه، مسئولان لشکری و کشوری، سفرا، کارداران فرهنگی و نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران و اقشار مختلف مردم و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در حالی برگزار می‌شود که مصادف است با ایام ماه مبارک رمضان و این تقارن، تفاوت‌هایی در برگزاری این مراسم نسبت به سال‌های گذشته ایجاد کرده است.
بنابه گفته محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در سال‌های گذشته مراسم بزرگداشت حضرت امام(ره) پیش از ظهر برگزار می‌شد اما امسال این مراسم از ساعت ۱۸ آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت و حاضران در این مراسم افطار خود را مهمان حرم مطهر خواهند بود.
همچنین در سال‌های گذشته مهمانانی از سراسر کشور در قالب کاروان‌هایی برای حضور در مراسم به تهران سفر می‌کردند اما با توجه به شرایط امسال، کاروان‌هایی از استان‌های تهران، البرز، اصفهان، سمنان و قم در این مراسم شرکت خواهند کرد که بر اساس پیش‌بینی‌ها ۲۵۰ هزار نفر خارج از شهر تهران در این مراسم حضور می‌یابند.
مهمانان و زائران تهرانی نیز می‌توانند از طریق وسیله‌های نقلیه عمومی ویژه‌ای که در مناطق مختلف تهران مستقر خواهند شد، خود را به حرم برسانند. به گفته دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)، ۱۵۰ دستگاه ون از محدوده سه‌راه باقرشهر برای انتقال مردم به حرم پیش‌بینی شده است؛ همچنین شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه در ۲۵ میدان و مسیر اصلی آماده انتقال زائران است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز در رابطه با نحوه فعالیت خطوط مترو و انتقال زائران به حرم گفت: مترو تهران از شامگاه روز ۱۳ خرداد خدمات‌رسانی ویژه به‌منظور جابجایی زائران و شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را آغاز می‌کند و در این راستا سرویس‌دهی شبانه حدفاصل ایستگاه شهر ری تا ایستگاه حرم مطهر از ساعت ۲۳ روز ۱۳ خرداد تا ۵:۳۰ روز ۱۴ خرداد، بافاصله گذر هر ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد و زائران می‌توانند از ابتدای صبح تا پایان مراسم در تمامی ایستگاه‌های خط یک، دو، سه و چهار به‌صورت رایگان تردد کنند.
فاصله گذر حرکت قطارهای خط یک مترو تهران در روز ۱۴ خرداد به چهار دقیقه کاهش خواهد یافت و فعالیت خط یک مترو تهران تا ۱۲ شب ادامه خواهد داشت.
همچنین با تدبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) تمام مسافران و زائران از ابتدای مراسم تا پایان مراسم بیمه عمر و حوادث خواهند بود.
بنابراین گزارش، مراسم بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از ساعت ۱۸ روز یک‌شنبه، ۱۴ خردادماه با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و مرثیه‌سرایی آغاز می‌شود و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت آستان مقدس بنیانگذار کبیر انقلاب ضمن خوش‌آمد گویی به مهمانان، دقایقی به سخنرانی می‌پردازد. در ادامه این مراسم نیز همچون سال‌های گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب سخنرانی خواهند کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.