امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65875
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 27 شهریور 1396 - 19:57 | | ارسال توسط :

جلوگیری از صدور بیمه نامه های جعلی با فعالیت سامانه یکتا

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی با بیان اینکه از ابتدای مهر ماه برای بيمه نامه های شخص ثالث كد يكتا صادر شود گفت: با آنلاين شدن اطلاعات از صدور بیمه نامه های جعلی جلوگیری می شود .

به گزارش بابل نوین، عباسیان مدیر کل برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر اظهار داشت:در نشست مدیران ارشد صنعت بیمه کشور مقرر شد که از ابتدای مهر ماه سال جاری برای بیمه نامه های شخص ثالث کد یکتا صادر شود.

وی در خصوص مزایای کد یکتای بیمه نامه شخص ثالت گفت: با آنلاین شدن اطلاعات و صدور کد یکتا برای بیمه نامه ها تخلفات و تقلبات احتمالی کنترل می شود .

عباسیان تصریح کرد:تا کنون سیستم استعلام اصالت بیمه نامه فعال بوده اما شناسایی تخلفات با این سیستم زمان بر است و با صدور کد یکتا به صورت آنلاین از صدور بیمه تقلبی جلوگیری می شود.

بر اساس این گزارش مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفتگوی تلفنی گفت: سامانه یکتا با هدف ثبت صحیح سوابق بیمه ای رانندگان طراحی شده است و هر شرکتی علاوه بر کد بیمه ای خود موظف است کد یکتا را هم روی بیمه نامه ها درج کند.

وی با بیان اینکه در این رویکرد جدید همه بیمه نامه ها صاحب کد واحدی می شوند افزود: کد یکتا هیچ مشکلی برای بیمه شوندگان ایجاد نکرده بلکه تنها رابطه ای بین بیمه مرکزی با شرکتهای بیمه گذار است.

این مقام مسئول گفت: ما در حال حاضر با شبکه گسترده ای از کارگزاران بیمه روبرو هستیم لذا بیمه شوندگان می تواند برای مشخص شدن اصالت بیمه خود با استعلام در سامانه یکتا از صحت بیمه نامه خود مطمئن شوند./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.