امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 29377
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, گزارش تصویری, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 19 شهریور 1395 - 17:54 | | ارسال توسط :

حاضر به هرنوع همکاری برای برداشتن ویزای زائران حسینی با عراق هستیم/ منافع مالی طرف عراقی مانع از انجام کار شده است

قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت:حاضر به هرنوع همکاری برای برداشتن ویزای زائران حسینی با عراق هستیم، فعلا منافع مالی طرف عراقی مانع از انجام کار شده است.

p1870593

به گزارش بابل نوین، حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امورخارجه در حاشیه نماز جمعه امروز بابل در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: وزارت امورخارجه تمام تلاش خود را برای برداشتن ویزای عراق زائران حسینی انجام می‌دهد ولی متاسفانه طرف عراقی از برداشتن دو طرفه ویزا استقبال نمی‌کند.
وی افزود: به دلیل درآمد زا بودن ویزا برای طرف عراقی رایزنی‌های وزارت خارجه برای برداشتن ویزا موثر واقع نشد زیرا از هر زائر ایرانی نفری چهل دلار دریافت می‌کند.
معاون وزیر امور خارجه از اعلام آمادگی این وزارتخانه برای مذاکره با طرف عراقی در جهت تسهیل رفت و آمد زوار عراقی و ایرانی خبر داد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی رسما به طرف عراقی آمادگی‌های لازم برای لغو ویزای سفر زائران عراقی به ایران را اعلام کرد  تا شرایطی دو طرفه و برابر برای زائران دو کشور فراهم شود.
وی با اشاره به درخواستهای مکرر مردمی برای لغو ویزا در دو ماه محرم و صفر برای سفر به عراق گفت: تقریبا تعداد زوار ایرانی و عراقی با احتساب سفر زوار ایرانی در مراسم اربعین حسینی و سفر زائران عراقی به مشهد مقدس، قم، جمکران و سایر اماکن مذهبی، تاریخی و تفریحی ایران حدود ۳۰۰ هزار نفر اختلاف داریم که امیدواریم در شرایط بهتر پیشنهاد لغو دو ماهه ویزا به شرط اعلام آمادگی طرف عراقی انجام پذیرد.
قشقاوی با اشاره به سالروز شهادت زائران ایرانی در حادثه تلخ منا گفت: با توجه به اینکه امسال عربستان مانع حضور زائران ایرانی در مناسک حج شده است، در صورت ایجاد شرایطی مناسب و مورد درخواست ما برای حضور ایرانی‌ها در مراسم حج در سال آینده، وزارت امور خارجه تمهیدات و پیگیری لازم را برای تامین سلامت و عزت زائران ایرانی را در دستور کار قرار خواهد داد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.