امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51519
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 23 اسفند 1395 - 13:03 | | ارسال توسط :

حدود ۲میلیون هموطن در ۱۱ماهه امسال خون اهدا کردند

به گزارش بابل نوین،  بشیر حاجی بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در ۱۱ماهه امسال ۲میلیون و ۲۲۱هزار و ۵۶۳ تن برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این شمار، یک میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۸۰ تن توانستند خون خود را اهدا کنند. وی خاطر […]

به گزارش بابل نوین،  بشیر حاجی بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در ۱۱ماهه امسال ۲میلیون و ۲۲۱هزار و ۵۶۳ تن برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این شمار، یک میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۸۰ تن توانستند خون خود را اهدا کنند.
وی خاطر نشان کرد: در این مدت، سه میلیون و۳۹۳ هزار و ۸۲۹ واحد خون و فرآورده های آن به بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به یک درصد افزایش نشان می دهد.
سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: استان های تهران، فارس، خراسان رضوی در ۱۱ ماهه امسال در صدر اهداکنندگان خون کشور قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت، شاهد رشد ۸ / ۱ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم ؛ ضمن اینکه استان های تهران، البرز، قزوین بیشترین میزان رشد اهدای خون را در کشور به خود اختصاص دادند.
وی در خصوص اهدا کنندگان مستمر خون ( سابقه حداقل ۲بار اهدای خون در سال ) نیز اظهارکرد: شاخص اهدا کنندگان مستمر در این مدت، ۴ / ۱ درصد رشد داشته است.
سخنگوی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: استان های کردستان، همدان، سیستان و بلوچستان بیشترین میزان رشد اهدای خون مستمر در کشور را طی ۱۱ ماهه گذشته داشتند.
سال گذشته (۱۳۹۴) ۵ / ۲ میلیون تن از هموطنان برای اهدای خون به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کردند که ۲ میلیون و ۷۰هزار تن از این شمار، موفق به اهدای خون شدند.
اهدای خون در جمهوری اسلامی ایران، کاملا داوطبانه انجام می شود و شاخص اهدای خون ۲۷ تن به ازای یکهزار تن جمعیت کشور است که شاخص خوبی به شمار می آید./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.