امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79785
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 11 اسفند 1396 - 15:56 | | ارسال توسط :

حضور آقازاده‌های خارج نشین در ارکان نظام بحران‌ساز است/مسئولان در مبارزه با فساد نترسند چون مردم با آن‌ها هستند

در خطبه‌های امروز نمازجمعه‌های شهرستان بابل ائمه جمعه بر لزوم مبارزه مسئولان با فساد و زندگی زاهدانه به دور از اشرافی گری مسئولان تاکید کردند.

به گزارش بابل نوین، مردم ولایتمدار و شهیدپرور بابل با حضور در صفوف منظم نماز جمعه‌های بخش‌های مختلف این شهرستان بر ادای این فریضه الهی پرداختند.

معادله جدید خاورمیانه یعنی صلح با رژیم صهیونیستی به رهبری نظام سعودی در حال اجراست
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بابل با اشاره به اهمیت این نماز عبادی سیاسی پرداخت و اظهار کرد: عزیزان شرکت‌کننده در نمازجمعه عزت‌آفرین اسلام هستند و در روایات مژده‌های زیادی به این عزیزان داده شده است.

وی افزود: امام‌‍صادق(ع) فرمود” آن‌ها که در نمازجمعه شرکت می‌کنند، هیچ قدمی بر نمی‌دارند مگر اینکه خداوند اجازه نمی‌دهد آتش جهنم بر روی آن‌ها اثر بگذارد.

این مسئول با اشاره به اهمیت روز تکریم مادران و همسران شهدا ادامه داد: سالروز رحلت بانو ام‌البنین(س) را تسلیت عرض می‌کنیم، ام‌البنین(س) هم خود تابع ولایت بود و هم وفاداری به خاندان اهل بیت(ع) را به فرزندان خود آموخت، همسران و مادران شهدا به حق در این زمینه نقش آفرینی بزرگی را انجام دادند.

امام جمعه بابل تصریح کرد: مادران شهدا نه تنها مانع حضور فرزندان و همسران خود در میدان جنگ نشدند بلکه فرزندان را به این سمت تشویق کردندو با دست خود فرزندانی تربیت کردند که در میادین جنگ تا پای شهدات ادای وظیفه کنند، مادران و همسران شهدا آنچنان قوت به قلوب رزمندگان دادند و از آن‌ها حمایت کردند که فرزندان آن‌ها با قوت کامل در میادین رزم حاضر شدند، ملت ما قدردان زحمات خدمت بزرگ این بزرگواران باشد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به ساخت منازل مسکونی برای مردم زلزله زده سرپل ذهاب گفت: با محبت‌ها و کمک‌های مردم بابل برای مردم زلزله‌زده سرپل ذهاب سه منزل ساخته و تحویل شد و چند منزل دیگر در حال ساخت است.


وی افزود: سه شخصیت ارزشمند امام جمعه محترم سرپل ذهاب، سردار قاسمی و حاج حسین یکتا از این محبت‌ها تقدیر کردند و برخی از برادران شهرستان بابل که در این منطقه مشغول خدمت و ساخت منازل مسکونی زلزله‌زدگان هستند از بزرگواری شما تشکر کردند و از سوی شما از این سه بزگوار هم تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم زمینه این کمک همچنان ادامه داشته باشد و منازل ساخته شده دیگر نیز تحویل خانواده‌های نیازمند گردد.

خطیب جمعه بابل با نگاه به سیاست غربی‌ها علی‌الخصوص اروپا و آمریکا برای فشار به ایران اسلامی اظهار کرد: دولت با این ادعا که در پسا برجام درصدد آن است تا بین اروپا و آمریکا فاصله بیاندازد و آن را دستاورد برجام معرفی کند اما شاهد هستیم شرکت‌های آلمانی حاضر به سوخت‌رسانی به هواپیما وزارت امورخارجه نشد و این نتیجه اعتماد به اروپا توسط دولت است.

روحانی افزود: دولت خبیث انگلیس طرحی را در شورای امنیت برای محکوم کردن ایران به بهانه ارسال موشک به مردم بی‌دفاع یمن مطرح کرد اما با وتوی روسیه به تصویب نرسید که به بهانه و ادعای انتقال موشک از ایران به مردم یمن بود، تمام تلاش دشمن این است که بحران در منطقه را از آن رژیم بحران آفرین صهیونیستی به منطقه دیگر منحرف کند و در زیر لایه این فریادها، حمایت از رژیم صهیونیستی است، با طرح ولیعهد سعودی برخی کشورهای عربی و اسلامی ارتباط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی علنی می‌کنند، معادله جدید خاورمیانه یعنی صلح با رژیم صهیونیستی به رهبری نظام سعودی در حال اجراست و گروه‌های مقاومت فلسطینی را تحت فشار قرار می‌دهند.

وی در پایان گفت: جریان مقاومت تمام طرح‌های گذشته و امروز استکبار را به شکست کشاند و اطمینان داشته باشید طرح‌های دیگر استکبار و عوامل آن‌ها در منطقه به شکست کشیده می‌شود، مقاومت در دست ملت‌های ستم‌کشیده منطقه است.

حضور آقازاده‌های خارج نشین در ارکان نظام بحران‌ساز است
حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بابلکنار با از مردم خواست به کالای ایرانی اهمیت ویژه دهند و اظهار کرد: با توجه به اینکه باید از اقتصاد مقاومتی و درون‌زا حمایت کنیم مردم عزیز ایران برای مبارزه با دشمن، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و اجرای اقتصاد مقاومتی در شب عید فقط لباس و کالاهای ایرانی را بخرند، با خرید کالاهای خارجی به اقتصاد کشورهای دشمن کمک نکنند.

وی افزود: مردم هیچ وقت فکر نمی‌کردند که از ماهواره و غنی‌سازی ۲۰ درصد و پیشرفت نانو، سلول‌های بنیادی، موشک‌های دور برد و سایر موفقیت‌ها برسیم به واردات کود انسانی از ترکیه، این است عاقبت مدیریت غربگرایان در کشور.

این مسئول ادامه داد: در سال ۸۲ وزیرصنعت دوره وقت کارخانه ۱۲ هکتاری رشت الکتریک را که ۹۰ میلیارد تومان بوده و حدود ۶۰۰ کارگر، داشته به همس بعضی از سران مدعی واگذار می‌کند، کارگران را اخراج، دستگاه‌ها را فروخته و فقط زمین باقی می‌ماند که آن را با ۶۰آپارتمان لوکس در تهران معاوضه می‌کنند، متأسفانه هرجا اختلاس، دزدی و سایر تخلفات است چهره برخی از مدعیان مثل خورشید می‌درخشد.


امام‌جمعه بابلکنار تصریح کرد: مردمی که بی‌تقوایی، اشرافگری، بی‌بندوباری و غیر انقلابی بودن مسئولان‌شان برایشان اهمیتی نداشته باشد باید منتظر ظلم‌ها، بی‌عدالتی‌ها و ناامنی‌های فراوان در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: رفتار بعضی از مسئولین ما تکرار تاریخ صدر اسلامی است، طلحه و زبیر هم سال‌ها با علی(ع) بودند، زخم‌ها خوردند و رنج‌ها کشیدند، پای کار ماندند، حتی در ماجرای کوچه، با علی بودند، اما وقتی به امر ولی از قدرت منع شدند روبرویش ایستادند و بر وی شمشیر کشیدند، وقتی رهبری معظم انقلاب می‌فرمایند در بحث عدالت عقب مانده‌ایم؛ یعنی اگر عده‌ای فاسد، بیت‌المال را کابین زنانشان کردن هم باید از حلقومشان بیرون کشید، برخی مردم را سرگرم حواشی می‌کنند تا اموال ملت را به تاراج ببرند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم منابع خدادادی و اسراف‌ها در کشور افزود: مردم ایران معادل ۶۰ درصد درآمد نفتی کشور و به اندازه ۱۰ کشور اروپایی مواد غذایی به سطل زباله می‌ریزند، ضایعات مواد غذایی معادل ۳۵میلیون تن به ارزش ۱۵ میلیارد دلار و سالانه ۳۵ درصد محصولات کشاورزی ضایع می‌شود و مقام اول از نظر ضایغات مواد غذایی در جهان است که این اصلا با منش اسلام هم‌خوانی ندارد.

خطیب جمعه بابلکنار اذعان کرد: پس از برجام، تحریم‌ها که زیاد شد هیچ، تأسیسات هسته‌ای هم تعلیق شد، انرژی دولت که می‌توانست در خدمت حل مشکلات اقتصادی ملت باشد پای برجام رفت، دیگر واردات۱۶۰تن کود انسانی از ترکیه، توسط دولت بیشترین آبرو را از کشور برد.

بابائیان ادامه داد: شرکت‌های سوختی آلمان از بیم تحریم امریکا به هواپیمای ظریف سوخت‌رسانی نکردند. با این شیفتگی افراطی که بعضی‌ها به برجام دارند حتی اگر ترامپ برجام را مثل قطعنامه الجزایر، جلوی دوربین پاره کند باز هم می‌گویند عیب ندارد بگذارید بیایند جلو، زمین می‌دهیم زمان می‌گیریم، در تاریخ کشور خواهد ماند که عده‌ای برای دین زخم خوردند، درد کشیدند و جمعی بی‌شرمانه کنار سفره آنان و به نام آنان غذا خوردند و عربده کشیدند.

وی با اشاره به حضور فرزندان برخی مسئولان در خارج از کشور تصریح کرد:  چهار هزار آقازاده در اروپا و آمریکا در حال تحصیل هستند، عمده آنان که به کشور باز می‌گردند سهم‌خواهی می‌کنند، آیا حضور این آقازاده‌ها در آینده در ارکان تصمیم‌گیری بحران‌ساز نمی‌شود.

این مسئول یادآور شد: بعضی از افراد و مسئولین تمام هم و غم‌شان ترویج اسلام سکولاریسم است، می‌ گویند” اخلاق اسلامی نداریم!! طب اسلامی نداریم، علوم انسانی اسلامی نداریم، حکومت اسلامی نداریم، علم انسانی اسلامی نداریم، پس خود اسلام را هم تعیین و تکلیف بفرمایید خیال ما راحت شود” بالاخره خود اسلام را داریم یا نه، آیا بهتر نیست به جای این حرف‌های مفت به فکر درد و مشکلات اقتصادی مردم باشید.

امام جمعه بابلکنار در پایان با انتقاد از وضعیت سیاست خارجه کشور ما گفت: مردم میانمار نه مرگ بر آمریکا می‌گویند نه مرگ بر اسرائیل، جرم آنان مسلمانی است، آمریکا با اسلام دشمنی دارد و با دادن انرژی هسته‌ای و موشکی تحریم کم نمی‌شود هیچ، اگر فرصت پیدا کند جنگ هم می‌کند.

مسئولان در مبارزه با فساد نترسند چون مردم با آن‌ها هستند
حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر گتاب با اشاره به شهادت بانوی نمونه اسلام ام‌البنین(س) اظهار کرد: در مورد این زن و معرفتش حکایت ها نقل می کنند، آنجا که به علی(ع) می‌گوید علی جان من امدم خدمتگذار باشم و این نشانه کمال اوست.

وی افزود: این نگاه است که انسان را بزرگ می‌کند، پول و سرمایه نیست که انسان را بزرگ می‌کند بلکه ایمان و خیر خود این افراد در زمان حیات است و آنچه که ام البنین (س) را بزرگ کرد ادب و معرفت ایشان بود.


این مسئول با اشاره به عدالت‌خواهی رهبری ادامه داد: از وقتی که رهبری عذرخواهی کردند که ما عدالت را نتوانستیم اجرا کنیم و افراد ببینند آرمان‌های انقلاب دارد ذبح می شود واقعا ناراحت می شود و دلش درد می‌گیرد.

امام‌جمعه گتاب از طرح دو فوریتی اعاده اموال نامشروع مسئولان حمایت و تصریح کرد: تصویب این طرح در تحقق شعارهای عدالتخواهانه انقلاب بسیار موثر است و امیدوارم نمایندگان بابل حامی این طرح باشند.

حجت‌الاسلام تقی‌پور افزود: این مسئله پنج شرط دارد که اول آنکه کار کارشناسانه در مورد این طرح در کمیسیون‌های تخصصی انجام گیرد و دوم مشورت با نیروهای متعهد، عاقل و باتجربه و غیر آلوده و سوم جلوگیری از جناحی شدن و افتادن این طرح در دست غوغاسالاران و هواپرستان خارج شود.

وی اذعان کرد: چهارمین شرط در اجرای درست این طرح رفع ابهامات موجود و دوری از تهمت و در آخرین مرحله بعد از تصویب دقت نظر در اجرای آن طرح می تواند طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را به نتیجه برساند.

خطیب جمعه گتاب ادامه داد: این طرح سه نکته دلگرم کننده دارد همچون ترکیب هیات هفت نفره آن و شمول طرح برای همه دولت‌ها آن را فراجناحی می کند، دوم اولیوت بررسی اموال را به مسئولان درجه یک کشور مثل وزرا، معاونین و استانداران داده است سر اژدهای هفت سر فساد باید از همین جاها باید زده شود.

وی یادآور شد: مقرر شد منابع حاصل از اموال نامشروع صرف محرومیت و کاهش تبعیض اقتصادی شود که این بسیار ارزشمند است، در حوزه فرهنگ و اجتماعی همچنان نشانه وابستگی فرهنگی به خارج از مرزها وجود دارد و این است که رهبری دستور به آتش به اختیار دادند.

تقی‌پور افزود: چالش های عدم توازن و ضعف عدالت در مباحث اقتصادی در برخی از حوزه‌ها همچنان مشکل داریم مثل خودرو، شبکه اطلاعات، صنعت نفت و سایر منوارد درجا زدیم و سالانه به اندازه ۶۰ هواپیمای ۳۰۰ نفره جان مردم گرفته می‌شود و برخی کمتر پاسخگو هستند.

امام جمعه گتاب در پایان گفت: به واقع اقتصاد مقاومتی راه جلوگیری از عقب ماندگی است و رهبری به درستی فرمودند این مطلب را، اما با کمال تاسف می‌بینیم باز رهبری عذرخواهی می‌کنند از برخی کم کاریهای سایر مسئولان، باید مسئولان در صحنه حضور داشته باشند و مسئولان در مبارزه با فساد نترسند چون مردم با آن‌ها هستند و قوه قضائیه در پرونده‌هایی که با حیثیت نظام گره خورده است به مردم بگویند و از حمایت آن‌ها استفاده کنند.

رهبری زندگی زاهدانه‌ای دارند
حجت‌السلام پوررمضان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بندپی‌‌شرقی با اشاره به هفته نیکوکاری اظهار کرد: در کل شهرستان بابل حدودا هفت هزار تحت پوشش کمیته امداد داریم، متاسفانه بیش از دو هزارنفر آن مربوط به بندپی شرقی است که این آمار تکان دهنده و نگران‌کننده است.

وی افزود: عزیزانی که این آمار مربوط به آن‌هاست کسانی هستند که بیشترین مشکل را دارند و به کمیته امداد می‌روند  در صورتی که خیلی از آنهایی که متمول‌اند باید رابطه‌شان با کمیته امداد قوی‌تر باشد، درست است که نهاد دولتی است اما نهاد مردمی هم هست.

این مسئول ادامه داد: مسئله دیگر در هفته پیش‌رو  درختکاری و توجه جدی به طبیعت است، امروز از دغدغه‌های اصلی کشور ما ریزگردهاست، که هنوز شامل حال استان ما نشده اما بعید نیست چند سال آینده ما هم مثل استان خوزستان شویم و مفیدترین راه و کم هزینه‌ترین را برای دفع و رفع این قضیه کاشتن درخت و نهال است.

امام جمعه بندپی‌شرقی تصریح کرد: می‌گویند هر یک درخت اکسیژن ده نفر را در یکسال تامین می‌کند ما چرا از این غافله عقب بیافتیم، هرکسی یه نهالی را به نام یک شهید در منطقه و محل خودش بکارد، میوه‌ای که از آن می‌خوریم به نام آن می‌شود و اگر این کار را کنیم هم تربیت فرزندانمان اسلامی می‌شود و هم مسائل طبیعی هم مشکلش برطرف می‌شود.

وی با اشاره به مراسم بزرگداشت آیت‌الله فاضل گفت: آیت‌الله فاضل واقعا فاضل بوده، کمتر کسی است که از فضیلت ایشان شنیده نباشد در منطقه ما، اگر یک روحانی وضعیت زندگی‌اش از متوسط به بالا باشد آن ضرر به حال شیعه دارد.


حجت‌السلام پوررمضان اذعان کرد: جریان نماینده ولی فقیه در استان ایلام را خیلی از شما در فضای مجازی دیده‌اید، زندگی مرفهی دارند و حرفهایی را که می‌زنند بدتر از آن زندگی مرفه است، اینکه من چون منتصب به فلان جا هستم نمی‌شود هرکاری بکنم، خود رهبری زندگی زاهدانه‌ای دارند و مردم عاقل و دیندار و دین مدارند، اگر کسی حتی در لباس ولایت فقیه بخواهد اشتباه بکند مردم این را می‌فهمند، آیت‌الله فاضل نماینده مجلس بوده اما زتدگی زاهدانه‌ای داشتند.

این مسئول افزود: روز تجلیل از مادران شهداست که سال گذشت و امروز تجلیل از ام‌البنین و وفات ایشان است، امروز به سختی مادران دستان کوچک دختران خود را بوسه می‌زنند تا چه برسد بخواهند دستان دختر دیگری را بوسه بزنند، اما ام‌البنین دستان زینب را بوسه باران می‌کند و می‌گوید من آمدم کنیزی بکنم نه مادری چون فرقی برایش ندارد فرزند خود باشد یا فرزند دیگری.

امام جمعه بندپی‌‌شرقی  در پایان گفت: پاسداشت از ام‌البنین در این است که از او تاسی یکنیم و فرزندانی تربیت بکنیم مثل مادران شهدا، باید مادرانی باشند که جوری تربیت کنند فرزندان را که اصلا بگویند تربیت کردیم برای ولی فقیه که هرجا اسلام احساس خطر کرد او جانفشانی کند، اگر این شود ادامه دهنده مادر عباس هستیم.

یک لحظه غفلت کنیم دشمن ضربه خواهد زد
حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه لاله‌آباد اظهار کرد: در هفته پیش رو روز دوشنبه مصادف است با تاسیس کمیته امداد به دستور امام راحل، این کمیته از بدو تاسیس تا به کنون با تمام فراز و نشیب‌ها جایی بوده برای پناه محرومین و کاری که این نهاد مقدس انجام داد خیلی از افرادی که تحت پوشش بودند اکنون دارای سرمایه هستند و کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دارند که هم خودشان به رونق رسیدند، هم افرادی را بر سرکار نهادند و هم به اقتصاد جامعه کمک کردند.

وی افزود: هفته نیکوکاری نیز در آغاز سال نو را در پیش داریم، ما ایرانی‌ها خیلی چیزهای را برای خود نو می‌کنیم ولی این درست نیست که دیگران از این حداقل‌ها بی‌بهره باشند، ذات ملت ما این است که به فکر هم نوعان خود هستند و در خیلی از صحنه‌های سخت این رو ثابت کردند.

این مسئول ادامه داد: گاهی برخی‌ها می‌آیند که به نان شبشان محتاجند، حداقل‌ها رو ندارند و ما شرمنده می‌شویم، به شکرانه اینکه خدا به ما نعمت داده ما نیز اندکی به باقی افراد در اطراف خود کمک کنیم.

امام‌جمعه لاله‌آباد با اشاره به روز درخت کاری تصریح کرد: سه شنبه روز درخت کاری و هفته منابع طبیعی است، درخت کاری پاداش بسیاری دارد.، پیامبر فرمود “اگر انسان درخت بکارد و هر جنبنده‌ای از ان درخت استفاده کند خدای متعال برای شما ثواب می‌نویسد”.

حجت‌ الاسلام شیخی گفت: روزگاری بود که می‌گفتند مازندران سرسبزه ولی با قطع بی رویه درختان و بی تدبیری‌های دولت جنگل‌ها رو به نابودی رفت، دولت توانایی حفظ جنگل را ندارد و باید آن را به جنگل نشین‌ها بدهد نه باری و نه هزینه‌ای برای دولت دارد.

وی اذعان کرد: جنگل نشینان را با بهانه حفظ درختان بیرون کردند ولی یک عده سودجا ظبیعت را نابود کردند، مازندران در معرض خطر است و زباله‌هایی که تولید می‌کنیم در واقع داریم محل زندگی خودمان را نابود می‌کنیم، بحث تفکیک زباله توجه را از سوی مردم و مسئولان می طلبد چون طبیعت در دستان ما امانت است برای نسل آینده.

وی با اشاره به مسائل پیرامون سیاست بین‌المللی اظهار کرد: هفته گذشته شیطنتی که آمریکا و انگلیس به عمل آورد و در سازمان ملل که با تصویب قطع نامه‌ای خواستند ملت ایران رو تحت فشار قرار بدن به بهانه کمک تسلیحاتی ایران به یمن که تیرشان به سنگ خورد و این عملیات وتو شد ولی در رابطه با چیزی که مطرح شد و مشخص شد چند نکته عرض کنم اولا اینکه در داخل کشور هنوز به امریکا و انگلیس خوش بین هستند برخی که این جای تعجب دارد.

خطیب جمعه لاله‌آباد افزود: چند سال قبل رهبر فرمود دشمنی انگلیس را ما فراموش نمی‎‌کنیم با این حال خیلی‌ها دلخوشند، ما نمی‌دانیم تا کی می خواهند با این روباه مکار ابراز صمیمیت و محبت داشته باشند، این‌ها چیزی جز غارت ایران در سر ندارندو همین توطئه اخیر در سازمان ملل انجام دادن یک نمونه بارزش است.

شیخی ادامه داد: نکته دیگر این است که این دو کشور دست از نقشه علیه ایران برنمی‌دارند و همینطور که سفیر امریکا در سازمان ملل بعد از اینکه این قطع‌نامه وتو شد گفت ما باید به فکر تهدیدهای جدید و شدیدتر علیه ایران باشیم این نشان میدهد اگر یک نقشه نگرفت و از در نتوانستند وارد شوند به فکر راه‌های دیگر و نقشه‌های جدید می‌افتند.

این مسئول در پایان بر این نکته تاکید کرد: ملت ما هوشیار و بیدار است و امریکا و انگلیس غلطی نمی توانند بکنند و ما، مسئولین،متدینین و مذهبی‌ها باید هوشیاری و بصیرت خود را حفظ کنیم و تقویت کنیم که اگر یک لحظه غفلت کنند بدانند دشمن ضربه خود را وارد می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.