امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50766
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, مذهبی تاریخ انتشار : 15 اسفند 1395 - 16:38 | | ارسال توسط :

حضور در سفرهای راهیان نور و مناطق عملیاتی تولدی دوباره است

فرمانده سپاه بابل گفت: حضور در سرزمین‌های نور یادآور لحظه تولد انسان‌هاست و به واقع می‌توان آن را سالروز تولد مجددی دانست چون روح، تفکر و اندیشه در سفرهای راهیان نور تولدی دوباره پیدا می‌کند.

به گزارش بابل نوین، سرهنگ علی‌اکبر محمدپور فرمانده سپاه بابل در نشست خبری اردوهای راهیان نور در جمع اصحاب رسانه شهرستان بابل با تاکید بر حفظ  روحیه انقلابی همراه با معنویت در این اردوها اظهار کرد: اردوهای راهیان نور در واقع اعزام  زائران به کوی عشق است و در سرزمینی که وجب به وجب آن درس ایستادگی، شهامت و رشادت همراه با ایمان سربازان جبهه اسلام در آن موج می‌زند باید روحیه انقلابی و ولایتمداری را تقویت کرد.

وی افزود: ببینید بعد از گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران همچنان زائران مناطق عملیاتی با عبور از مشکلات، سختی‌های فراوان و نبود امکانات مناسب با طی کردن مسافت زیاد خود را به این مناطق می‌رسانند تا از برکات این سرزمین بهره ببرند و این نتیجه برحق بودن سربازان اسلام است.

فرمانده سپاه بابل ادامه داد: حتی با توجه به موانعی مانند بدی آب و هوا و تاثیر ریز گردها همچنان مردم اشتیاق دارند که در این مناطق حضور پیدا کنند و با توجه به این که شرایط جوی منطقه امسال بهتر شده است احتمال می‌رود با استقبال و رشد ۱۵ درصدی زائران نسبت به سال گذشته مواجه شویم.

این مقام مسئول نظامی در شهرستان بابل با اشاره به هدف اصلی برگزاری اردوهای راهیان نور تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) فرمود” ما انقلاب‌مان را در جنگ صادر کردیم “، این نشان می‌دهد دفاع مقدس چه عظمتی برای کشور به وجود آورد و روحیه ایستادگی و استقلال در مردم ایران تقویت شد.

سرهنگ محمدپور افزود: حضور در سرزمین‌های نور یادآور لحظه تولد انسان‌هاست و به واقع می‌توان آن را سالروز تولد مجددی دانست چون روح، تفکر و اندیشه در سفرهای راهیان نور تولدی دوباره پیدا می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت کمی و کیفی اعزام‌های راهیان نور از شهرستان بابل گفت: در سال ۹۴ و ۹۵ تا کنون جمعا ۲۴۰۰ نفر سهمیه داشتیم که بیش از ۲۸۵۰ نفر جدای از اردوهای دانشجویی و دانش‌آموزی اعزام شدند و این نشان‌دهنده تقید و استقبال مردم پایتخت شهدای شمالی کشور از این سفرها است.

این فرمانده ارشد نظامی بابل ادامه داد: سهمیه اعزامی برای عید امسال حدود ۲هزار نفر تعیین شده است و تا به امروز استقبال ۲۵۰۰ نفری را شاهد بودیم که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول دیگر بتوانیم همه درخواست‌کنندگان را به این اردوها اعزام کنیم.

وی افزود: اعزام‌ها از ساعت ۲۲ شب ۱۷ اسفند آغاز و در ده مرحله انجام خواهد شد، آخرین کاروان در تاریخ یازدهم فروردین ۹۶ و بیشترین اعزام در ۲۷ اسفند خواهد بود.

فرمانده سپاه بابل در پایان گفت: در سال گذشته شاهد گرفتن تذکره کربلا و شهادت غیورمردانه شهیدمدافع حرم محمد بلباسی مسئول اردویی سپاه کربلا در همین اردوهای راهیان نور بودیم که امیدواریم برکات این اردوها شامل حال همه عزیزان حاضر در این سفرها شود.

شایان ذکر است اجرای برنامه‌های خاص فرهنگی، مذهبی، بازدید از مناطق عملیاتی و سخنرانی‌های متعدد از ویژه‌گی‌های اردوهای راهیان نور امسال خواهد بود.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.