امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72190
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 06 آذر 1396 - 11:31 | | ارسال توسط :

حضور ۷هزار نفر از سراسر کشور در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

به گزارش بابل نوین، بزرگترین مسابقات سراسری قرآن ویژه خواهران در یازدهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با پیام مراجع تقلید در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن برگزار می‌شود. «مرتضی نجفی قدسی» با اعلام این خبر اظهار کرد: این مسابقات قرآنی با حضور ۷ هزار و ۱۴۳ نفر در بخش خواهران و در […]

به گزارش بابل نوین، بزرگترین مسابقات سراسری قرآن ویژه خواهران در یازدهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با پیام مراجع تقلید در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن برگزار می‌شود.

«مرتضی نجفی قدسی» با اعلام این خبر اظهار کرد: این مسابقات قرآنی با حضور ۷ هزار و ۱۴۳ نفر در بخش خواهران و در شش رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در سه مقطع سنی نوجوانان (زیر ۱۶ سال) ، جوانان (بین ۱۶ و۳۰ سال) و بزرگسالان (بالای ۳۰ سال)، برگزار خواهد شد.

حضور ۳۱۸ نفر از اتباع خارجی

وی افزود: در این دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که بزرگترین مسابقات سراسری قرآن ویژه خواهران در سطح کشوربوده و به مدت ده روز در تهران برگزار می شود، ۳۱۸ نفر از اتباع هشت کشور خارجی شرکت دارند که بیشتر آنها از کشورهای همسایه می باشند.

شرکت ۷۷۸ حافظ کل در مسابقات

نجفی قدسی گفت: در این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن ۷۷۸ نفر، حفظ ۲۰جزء ۸۳۸ نفر، حفظ ۱۰جزء اهزار و ۹۶۷ نفر، حفظ ۵جزء ۲هزار و ۸۱۵ نفر و قرائت تحقیق و ترتیل ۷۴۵ نفر شرکت کرده اند.

وی همچنین در مورد زمانبندی شرکت در مسابقات گفت: بدلیل استقبال گسترده شرکت کنندگان در این دوره ، زمانبندی اجرای مسابقات افزایش یافت که بنابر این از تاریخ چهارشنبه ۱۵ آذر ماه مصادف با ولادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع)، شروع شده و تا جمعه ۲۴ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) مردمی ترین مسابقات قرآنی کشور است که هیچ هزینه ای را به دولت تحمیل نمی کند و تمام هزینه های آن توسط خیرین قرآنی تامین می شود.

زمان‌بندی حضور در مسابقات

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) افزود: داوطلبان بایستی برای شرکت در این مسابقات، با توجه به نوبت زمانبندی تعیین شده در کارت مسابقه مراجعه نمایند، بدیهی است که عدم حضور در زمان مورد نظر، به منزله انصراف تلقی شده و به علت حجم گسترده حضور داوطلبان امکان تمدید و یا برگزاری آزمون در غیر از زمانهای اعلام شده وجود ندارد ، لذا مستدعیست به سایت www.quran.dqat.ir مجددا مراجعه کرده و چاپ کارت مسابقه را انجام دهند زیرا داشتن کارت شرکت در مسابقه الزامی است و نوبت حضور افراد در آن قید گردیده است.

نجفی قدسی تصریح کرد: مسابقات در پنج نوبت در طول روز و در ساعات (۸ الی ۱۰ ) و ( ۱۰ الی ۱۲) و ( ۱۴ الی ۱۵:۳۰) و ( ۱۵:۳۰ الی ۱۷) و ( ۱۸ الی ۲۰:۳۰) برگزار می گردد که نوبت حضور افراد در هر نوبت نیم ساعت قبل از هر نوبت در همان روز و بصورت حضوری تعیین میگردد، شرکت کنندگان بایستی حتما نیم ساعت قبل از نوبت خود در محل مسابقه حضور داشته باشند ، زمانبندی حضور متسابقین بر اساس رشته و استان و مقطع سنی مشخص گردیده، لذا مستدعیست متسابقین جهت شرکت در مسابقه فقط در زمانهای تعیین شده مراجعه فرمایند .

این مسابقات در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران ، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.