امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56597
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1396 - 20:00 | | ارسال توسط :

حقدوست:‌ هر کسی می‌گوید فوتبال ما پاک است دروغ می‌گوید

سرمربی تیم خیبر خرم‌آباد معتقد است همه جای فوتبال ایران مشکوک است و هر کسی می‌گوید فوتبال ما پاک است، دروغ می‌گوید.

به گزارش بابل نوین،داود حقدوست  در خصوص شائبه تبانی در دیدار آلومینیوم اراک و فجرسپاسى که منجر به پیروزی فجر و بقای این تیم در لیگ دسته اول شد، اظهار داشت: مراجع ذی‌صلاح باید این اتفاق را تأیید کنند، اما اتفاقی غیرطبیعی در بازی رخ داده است. در هر حال ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم در این باره قضاوت کنیم اما حتماً موردی دیده شده که اینقدر به آن دامن زده شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خود شما نیز به تبانی دیدار آلومینیوم – فجر مشکوک هستید یا خیر، تصریح کرد: همه جای فوتبال ما مشکوک است. هر کسی می‌گوید فوتبال ما پاک است دروغ می‌گوید و فوتبال پاک نداریم که اگر باشد، تعداد انگشت‌شماری است. شرایط مدیران، مربیان و بازیکنان ما سر جای خود نیست. حدود ۷،۶ هفته است که داوران به طور غیرعمد به ضرر ما قضاوت کرده‌اند. مقابل خونه‌به‌خونه و زمانی که بازی ۲-۲ مساوی بود، در دقیقه ۲+۹۰ یک گل سالم زدیم که کارشناسان داوری به سلامت گل اعتراف کردند، اما آقای اشکان خورشیدی این گل را نپذیرفت. اگر آن بازی را ۳ بر ۲ پیش می‌افتادیم و می‌بردیم، نتیجه بازی فجر دیگر برای ما اهمیتی نداشت. در مجموع حرکات مدافعان آلومینیوم  غیرطبیعی بود. این اتفاقات باید بررسی شود. اگر در تیم ما هم چنین اتفاقی رخ می‌داد، به سایر تیم‌ها برای احقاق حقوق خود، حق می‌دادیم.

سرمربی خیبر با بیان اینکه سقوط به لیگ دو، به هیچ وجه شایسته خیبر نبود، گفت: در ۷،۶ هفته پایانی، همه اتفاقات غیرطبیعی برای ما رخ داده است. داور دیدار سپیدرود – استقلال اهواز سه پنالتى اعلام می‌کند و چند هفته محروم می‌شود تا اینکه در بازی ما میادین بازمی‌گردد. چنین داوری دیگر در دقیقه ۸۸ برای ما پنالتی نمی‌گیرد. اگر دوربین‌های اروپایی در ایران هم بودند، این داور شاید دو سال محروم می‌شد. مقابل بادران دست بازیکن ما به دست بازیکن حریف برخورد کرد که داور پنالتی گرفت. مقابل استقلال اهواز، کمک داور بازی پنالتی اعلام کرد. امسال در لیگ یک، فوتبال خوب و مثبتی نبود و ناپاکی زیادی  دیدم. نظارت‌های ما خوب نیست و راحت از کنار هر مسئله‌ای به سادگی عبور می‌کنیم. از کنار مسائل کوچک رد می‌شویم و بعداً مشکلات بزرگتری ایجاد می‌شود.

حقدوست با بیان اینکه همه تیم‌ها در لیگ دسته اول، قدرت خیبر را دیدند، افزود: پرونده فساد در فوتبال به کجا رسید؟ منتظریم مراجع ذی‌صلاح در این باره تعیین تکلیف کنند و آن زمان ببینید صدای ما چگونه درمی‌آید. در طول مسابقات می‌گفتند دوپینگ رواج پیدا کرده یا نتایج از قبل تعیین شده است. آیا نظارتی در این زمینه‌ها بود؟ فقط چهار هفته انتهایی نظارت شد که آن هم مشکل ایجاد کرد. آقای خورشیدی در پنج روز، یک بازی لیگ برتر و دو مسابقه لیگ یک را قضاوت کرد. تیم ما امکانات و پول ندارد اما اخلاق را نباختیم. بچه‌ها ۱۲ ماه است که پول نگرفته‌اند اما با تمام وجود کار کردند، چون خیبر تیم بومی بود. روی تیم‌هایی چون خیبر، فجر سپاسی و ایرانجوان مانور چندانی داده نمی‌شود چون کسی و بودجه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: لیگ یک امسال برای خوشگل‌ها و پولدارها بود! دیدیم تمام استان گیلان بسیج شد تا سپیدرود به لیگ برتر برسد که کار خیلی خوبی هم کردند. اگر در استان لرستان نیز چنین حمایتی بود، ما هم لیگ برتری می‌شدیم. اگر این شرایط غیرطبیعی (در بازی آلومینیوم – فجر) تأیید شود، باید در جدول لیگ دسته اول بمانیم. اگر این اتفاقات عمدی بوده باشد، ما گذشت نمی‌کنیم. با کوچکترین مسائل باید برخورد جدی شود تا به قضایای بزرگتر نرسیم تا مربیان تنها به مسائل فنی برسند و مدیران، مشکلات اقتصادی را حل کنند. در این مدتی که در لیگ دسته اول فعالیت کردم، فصل قبل را زیبا و پاک ندیدم، این را به خاطر سقوط خیبر نمی‌گویم، پاکی نباید فقط به اسم باشد. راحت مربی را اخراج می‌کنند، زد و بند می‌کنند و از یک تیم به تیم دیگر می‌برند. بر مدیران و بازیکنان نظارتی نیست. برخی تیم‌ها پارتی و ایجنت ندارند، بازیکنان چنین تیم‌هایی ضرر می‌کنند.

سرمربی تیم خیبر خرم‌آباد با گلایه از مشکلات مالی و ساختاری خیبر در لیگ یک امسال خاطرنشان کرد: مسئولان به تعهدات خود عمل نکردند و استان لرستان از سقوط خیبر ضرر کرد. این همه از ابتدای فصل مشکلات تیم را گفتیم اما کسی به داد ما نرسید. چرا الان که سقوط کردیم، مسائل را دنبال می‌کنند و نوشدارو بعد از مرگ سهراب می‌دهند؟ خداوند راهی را برای بقای ما باز کرده که اگر مراجع مربوط تصمیم بگیرند به لیگ یک بازمی‌گردیم. ما از ابتدای لیگ میان مسئولان تیم همدلی ندیدیم. در این فصل مردم لرستان خیلی از ما حمایت کردند. اگر مراجع ذی‌صلاح به این نتیجه رسیدند که تبانی رخ داده، باید طبق آیین‌نامه با تیم‌های متخلف برخورد شود.

حقدوست درخصوص شرایط خود در فصل آینده و اینکه آیا از سایر تیم‌ها پیشنهادی دارد یا خیر، گفت: اگر تیم در لیگ یک بماند، منتظریم تکلیف این پرونده تبانی مشخص شود. البته دوستان کمتر سمت ما می‌آیند، چون ارتباطات چندانی نداریم و اخلاق را رعایت می‌کنیم./م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.