امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56210
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1396 - 20:08 | | ارسال توسط :

حق با بازیکنان است یا باشگاه؟

در حالیکه مسئولان باشگاه پرسپولیس تأکید دارند میزان دریافتی بازیکنان هشتاد درصد است، اما برخی از بازیکنان پرسپولیس مقدار دریافتی خود را تنها ۵۵ درصد اعلام می کنند. اما علت این تناقص و اختلاف نظر چیست؟

به گزارش بابل نوین، در پی اعتصاب بازیکنان پرسپولیس، ابتدا علی پروین که رابطه خوبی با طاهری سرپرست باشگاه دارد، عنوان کرد که بازیکنان بی معرفتی کرده اند چرا که باشگاه می گوید آنها هشتاد درصد از قرارداد خود را دریافت کرده اند. علی اکبر طاهری که طی روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته جلسه ای را با بازیکنان و برخی از بزرگترهای تیم داشت، پس از این جلسه در گفتگویی با خبرنگاران گفته بود بازیکنان هشتاد درصد قرارداد خود را دریافت کرده و تمرین نکردن آنها کم لطفی بزرگی بوده است.

 

چرا سکوت را شکستند؟

بازیکنان پرسپولیس که چند روزی سکوت اختیار کرده بودند، پس از پایان بازی با ذوب آهن اصفهان دریافتی خود را بسیار کمتر از این مبلغ اعلام کردند. همچنین آنها در پست اینستاگرامی مشترک و جنجالی که به اشتراک گذاشتند، دریافتی های خود را ۶۰ درصد اعلام کرده و اظهار داشتند که ما بی غیرت نیستیم چرا که پس از این همه رکوردشکنی، کسب قهرمانی و تاریخ سازی به دنبال دریافت ۶۰ درصد مطالبات خود حق و حقوق زن و بچه مان هستیم. حال این سئوال در ذهن هواداران باقی می ماند که در این میان حق با کدام طرف است؟ مسئولان باشگاه راست می گویند یا بازیکنان؟

طبق اخبار و اطلاعات خبرنگار سایت نود، منشأ اصلی اختلافات بین باشگاه و بازیکنان به این مسئله بر می گردد که بسیاری از بازیکنان در قراردادهای خود آپشن هایی دارند که هنوز آنها را دریافت نکرده اند، و با توجه به قهرمانی تیم، و کسب نتایج خوب و رکوردشکنی، این آپشن ها باید به بازیکنان پرداخت شود.

در قراردادهایی که طاهری با بسیاری از بازیکنان بزرگ، ملی پوش و ستاره های پرسپولیس امضاء کرده، قید شده است که آنها در صورت قهرمانی ۱۰ درصد از قرارداد خود را پاداش دریافت خواهند کرد. خود طاهری هم این موضوع را تأیید کرده و علت در نظر گرفتن این آپشن ها را افزایش انگیزه تیمی عنوان می کند. خبرهای منتشر شده حکایت از آن دارد که در قرارداد برخی از بازیکنان ذکر شده که در صورت قهرمانی ۱۵ درصد مبلغ قراردادشان را به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. همچنین برخی بازیکنان در صورت فیکس بودن در بیش از ۷۰ درصد بازی های تیم، مشمول دریافت ۱۰ تا ۱۵ درصد پاداش می شوند. در قرارداد بعضی از بازیکنان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ملاک دریافت پاداش ۱۰ درصدی عنوان شده و در قرارداد برخی دیگر هم صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان شرط دریافت پاداش قید شده است.

همه این موارد سببب می شود که ادعای برخی بازیکنان مبنی بر طلب ۶۰ درصدی از باشگاه مبنای درستی داشته باشد. نکته جالب توجه اینکه برخی بازیکنان دیگر مثل مهدی طارمی بابت کسب عنوان آقای گلی هم پاداش می گیرند. اینها مسائلی است که باعث بروز اختلافاتی بین باشگاه و بازیکنان شده است. به طور میانگین، برخی از بازیکنان بابت همین آپشن ها حدود ۲۰ درصد قراردادشان را از باشگاه طلب دارند. از طرفی برخی بازیکنان بابت فصل گذشته از باشگاه طلبکار هستند اما مسئولان باشگاه هنوز به آنها اعلام نکرده که به خاطر برخی ناکامی های فصل قبل جریمه شده و عدم پرداخت مطالبات ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی آنها به خاطر اعمال همین جریمه هاست؛ طاهری قصد دارد پس از پایان فصل این موضوع را به بازیکنان اعلام کند.

 

ابهامات ماجرای پاداش ها

مسئله دیگری هم که باید به آن اشاره شود این  است که پاداش برخی از بردهای هفته های اخیر پرسپولیس هنوز به بازیکنان پرداخت نشده است. موضوع دیگری که باشگاه هنوز به بازیکنان خود اعلام نکرده این است که دریافتی های بازیکنان از یک هوادار متمول پرسپولیس در حساب مبالغ پرداخت شده به آنها لحاظ شده است. یکی از هوادران متمول پرسپولیس مبالغی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ ملیون تومان به برخی بازیکنان پرداخت کرده و این پرداختها را در حساب بدهی خود به باشگاه لحاظ کرده و خواهان کسر این مبالغ از بدهی خود به باشگاه پرسپولیس شده است. وی یکی از اسپانسرهای تیم پرسپولیس است و اغلب پرداختی های دو سال اخیر به باشگاه و بازیکنان پرسپولیس را در حساب های پرداخت شده اسپانسر به باشگاه پرسپولیس لحاظ کرده است. گفته می شود این فرد که باید ۱۰ میلیارد به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند، مبالغی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان را به علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مهدی طارمی و سروش رفیعی پرداخت کرده که در این بین، پرداخت به مهدی طارمی و سروش رفیعی قطعی است.

برخی خبرها حاکی از آن است که سروش رفیعی پیش از پیوستن به پرسپولیس جلسه ای با این فرد داشته و فردای آن روز هم چک سیصد میلیون تومانی خود را نقد کرد و بعد از دو روز با پرسپولیس قرارداد امضا کرد. این فرد در گزارش خود به باشگاه پرسپولیس خواستار آن شده تا این مبالغ پرداختی به بازیکنان در حساب بدهی وی لحاظ شده و باشگاه هم باید این مبالغ را از حساب پرداختنی به بازیکنان مربوطه کسر کند، اما مسئولان باشگاه پرسپولیس هنوز این موضوع را به بازیکنان تیم اطلاع نداده است. در همین ارتباط گفته می شود طلب ۳۰۰ میلیون تومانی مرحوم هادی نوروزی که خانواده وی خواهان دریافت آن هستند، به همین علت پرداخت نشده است./م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.