امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56211
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1396 - 20:09 | | ارسال توسط :

وعده ارزانی سیب زمینی محقق می شود؟

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت:با عرضه سیب زمینی نو از گرگان طی ده روز آتی قیمت‌ها به کمتر از هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش بابل نوین، از هفته‌های گذشته سیب زمینی با قیمت‌های عجیب و غریبی در بازار روبروست که دلایل مختلفی برای این نوسانات مطرح است.

این درحالی است که سال گذشته بخشی از این محصول در زمان خود به فروش نرسید و همین مسئله کاهش تولید و سیر صعودی قیمت‌ها در سال جاری را به همراه داشت.
مسئولان امر کاهش تولید در سال جاری را عامل گرانی این محصول می‌داند و معتقدند که با ورود تولیدات جدید به بازار طی ده روز آینده نرخ این محصول فروکش می‌کند.
مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی ، با اشاره به دلایل نوسانات قیمت سیب زمینی اظهار داشت: طی دو سال اخیر در پی افزایش تولید و نبود بازارعرضه مقدار قابل توجهی سیب زمینی امحا شد که درنهایت این امر کشت محدود و افزایش بی رویه قیمت‌ها را به همراه داشته است.
وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی سیب زمینی جوابگوی هزینه کشاورزان نیست، افزود: خرید تضمینی محصولات کشاورزی به غیر از محصولات استراتژیک جوابگوی هزینه تمام شده جمع آوری محصول نیست از این رو رعایت الگوی کشت تن‌ها عامل موثر در تولید پایدار به شمار می‌رود.
شادلو ادامه داد: سالیان متمادی است که بازار کشش این محصول را ندارد از این رو کاهش توان تولید کشاورزان و به دنبال آن وقوع سیل و آسیب مزارع در سال جاری وضعیت کنونی را در بازار رقم زده است.
نائب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به چالش‌های پیش رو بازار بیان کرد: افت و خیز قیمت‌ها در بازار نارضایتی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را به همراه دارد از این رو برای رقابت در بازارهای هدف باید شفاف سازی قیمت صورت گیرد.
به گفته وی طی روزهای آتی با برداشت و عرضه محصول از نوار خزری نوسانات قیمت فروکش خواهد کرد.
***سیب زمینی ارزان می شود
حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سال گذشته افزایش تولید و کاهش تقاضا در بازار، کاهش کشت محصول و نوسانات قیمت در سال جاری را رقم زد.
وی افزود: با عرضه سیب زمینی نو از گرگان طی ده روز آتی قیمت‌ها به کمتر از هزار تومان خواهد رسید./ص
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.