امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53773
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 17 فروردین 1396 - 14:20 | | ارسال توسط :

حق کشور ما شرایط کنونی اقتصادی نیست

به گزارش بابل نوین، وزیر سابق نفت با بیان اینکه حق کشور ما شرایط کنونی اقتصادی نیست، گفت: ظرفیت‌های فراوانی چون انرژی، کشاورزی و جغرافیایی در کشور وجود دارد. رستم قاسمی وزیر سابق نفت و عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب ظهر امروز در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب که در محل شهر آفتاب تهران […]

به گزارش بابل نوین، وزیر سابق نفت با بیان اینکه حق کشور ما شرایط کنونی اقتصادی نیست، گفت: ظرفیت‌های فراوانی چون انرژی، کشاورزی و جغرافیایی در کشور وجود دارد.

رستم قاسمی وزیر سابق نفت و عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب ظهر امروز در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب که در محل شهر آفتاب تهران برگزار شد، اظهار داشت: قطعاً اداره کشور نیازمند برنامه جامعی است که حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… را شامل شود، اما به فرموده رهبر انقلاب چالش بزرگ کشور اقتصادی است.

وی افزود: در کشوری زندگی می‌کنیم که قدرت اول منطقه هستیم و در معادلات بین‌المللی نقش تعیین‌کننده داریم و کشورمان امن‌ترین کشور دنیاست، ولی در عین‌حال شاهد هستیم که در این کشور همسر جانباز، خودسوزی می‌کند و مشکلات بزرگ اجتماعی کشور را گریبانگیر کرده است.

قاسمی اظهار داشت:‌ در کشوری زندگی می‌کنیم که با دیپلماسی التماسی نه‌تنها چرخ سانتریفیوژها نچرخیده، بلکه چرخ‌های اقتصاد نیز از کار افتاده است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه به دلیل ناتوانی دولت «صد پیر» شرایط اقتصادی کشور دچار بحران شده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵۶ هزار طلاق در کشور ثبت شد، در صورتی‌که در برابر این آمار از ۹۰۰ ازدواجی که باید ثبت می‌شد، ۶۷۵ هزار ازدواج در کشور ثبت شده است.

وی ادامه داد:‌ آمارهای اشتغال برای مردم شرم‌آور است و شاهدیم که کشور را تعطیل کرده‌اند.

قاسمی با اشاره به ادعای دولت مبنی بر تک‌رقمی شدن نرخ تورم خاطرنشان کرد: وقتی کشور را تعطیل کرده‌اند، معلوم است که تورم نیز کاهش می‌یابد و این مانند خودرویی است که روشن نشده و طبیعتاً صدایی از آن بیرون نمی‌آید.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب با تأکید بر اینکه فرصت سعی و خطا نداریم، گفت: روند فعلی مشکل کشور را حل نمی‌کند و تجربه ثابت کرده هرجا انقلابی عمل کرده‌ایم، توانسته‌ایم.

وزیر سابق نفت با اشاره به تجربه دفاع مقدس برای مدیریت مشکلات کشور اظهار داشت: دوران دفاع مقدس باور کردیم که می‌توانیم و دوران پس از جنگ نیز جوانان انقلابی با روحیه انقلابی توانستند شعار حضرت امام(ره) مبنی بر شعار «ما می‌توانیم» را اثبات کنند، درحالی‌که در آن دوران کشور های خارجی برای سرمایه‌گذاری در بازسازی ایران آماده بودند.

وی با بیان اینکه در دوران تحریم‌ها همه ابزارها را برای فروپاشی ایران به‌کار بردند، افزود: از دستاوردهای ما می‌توانیم، اقتدار منطقه‌ای و پیشرفت ایران در صنعت دفاعی است و نمونه‌های بی‌شمار دیگری نیز در تشریح نتایج رویکرد ما می‌توانیم، وجود دارد.

قاسمی با بیان اینکه کسی به طرح‌های کشور در روزهای بازسازی پس از جنگ باور نداشت،‌ خاطرنشان کرد: کسی باور نمی‌کرد سد کرخه و سایر سازه‌های بزرگ آبی کشور توسط دلاورمردان و جهادگران ایرانی ساخته شود.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب در همین راستا ادامه داد: کسی باور نمی‌کرد روزی شرکت‌های ایرانی جایگزین کارتل‌های خارجی برای بازسازی و پیشرفت کشور شوند.

وی با بیان اینکه در دوره تحریم همه ابزارهای لازم را برای فروپاشی اقتصاد ایران به‌کار گرفتند، تصریح کرد: ولی شاهد بودیم که تحریم‌کنندگان پس از دو سال اعلام کردند که تحریم به ایران اثر نکرده است، درحالی‌که آنها انتظار ایجاد مشکلات فراوان در حوزه‌های مختلف کشور از جمله صنعت نفت داشتند.

قاسمی افزود: دوران تحریم شرایط سختی بود اما آنها به دنبال تسلیم ما بودند ولی دو اتفاق بزرگ به وقوع پیوست.

وزیر سابق نفت با تشریح دو دستاور بزرگ تحریم علیه کشورمان گفت: تحریم‌ها ظالمانه بود و هیچ‌کس آن را تأیید نمی‌کند ولی به‌جای فروپاشی اقتصادی، به خودکفایی رسیدیم و همچنین غنی‌سازی در صنعت هسته‌ای روزبه‌روز پیشرفت کرد.

وی با انتقاد از رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم تصریح کرد: غربی‌ها دنبال مذاکره بودند ولی متأسفانه ما عجله کردیم و نتوانستیم از فرصت به وجودآمده استفاده لازم را ببریم.

قاسمی با تأکید بر اینکه حق کشور ما شرایط کنونی اقتصادی نیست، اظهار داشت: ظرفیت‌های فراوانی چون انرژی، کشاورزی و جغرافیایی در کشور وجود دارد ولی ما پاسخی برای مردم به خاطر مشکلات موجود نداریم.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب در همین راستا ادامه داد: نزولات آسمانی فراوان است ولی از آن استفاده نکرده‌ایم و اقتصاد ایران باید از منابع محوری به دانش‌محوری تغییر یابد.

وی با تأکید بر اینکه اگر روند فعلی اقتصاد ادامه یابد اثبات ادعای دشمن است که دین و دینداری نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای کشور باشد، گفت: این ضعف‌ها و اثبات ادعای کشور ظلم بزرگی به دین خداوند است.

قاسمی با تأکید بر اینکه مشکل کشور برنامه نیست، خاطرنشان کرد: دلیل نیز این است که سیاست‌های کلان توسط رهبر انقلاب ابلاغ می‌شود و اگر به سند چشم‌انداز برسیم به رتبه ۵ کشور اول دنیا خواهیم رسید.

وزیر سابق نفت با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور مسئول اجرایی کشور است نه تئوری‌پرداز و سخنران، تصریح کرد: ما لوکوموتیو را دست لوکوموتیوران ندادیم و دلیل مشکلات کنونی نیز از همین مسئله سرچشمه می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای مردم شغل درست کنیم، اظهار داشت: ۱۴ معضل اصلی کشور که می‌توان با حل آنها فقر، رکود و بیکاری را از بین برد را بررسی کرده‌ایم و در قالب برنامه‌ای به نام اقتصاد قدرتمند درآورده‌ایم.

قاسمی افزود: برنامه اقتصاد قدرتمند با همکاری برخی متخصصان حوزه و دانشگاه تدوین شده که نسخه عملی برای نجات اقتصاد کشور است و نکته ممیزه این برنامه نسبت به سایر برنامه‌ها این است که بر اساس مدل داخلی طراحی شده است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه اقتصاد امروز دغدغه رهبر انقلاب، مشکل مردم و نقطه ضعف دولت است، تصریح کرد: راه‌حل آن اقتصادی قدرتمند و به کارگیری نیروهای مجرب و روحیه جهادی است.

وی افزود: امروز ۲۰ میلیون فقیر در کشور داریم که حتماً می‌توانیم مشکلات آنها را حل کنیم.

قاسمی با بیان اینکه در دوران وزارتم، مسئولیت پرداخت ۹۰ درصد یارانه‌ها با من بود، گفت: در آن موقع ۴۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد از یارانه‌ها بود، درحالی‌که امروز این رقم به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وزیر سابق نفت در همین راستا ادامه داد: شب پرداخت یارانه‌ها مصیبت عظمای دولت است، درصورتی‌که باید مصیبت را جای دیگری جستجو کرد نه در پرداخت یارانه‌ها.

وی با تأکید بر اینکه هدف مشترک همه ما پیروزی در انتخابات است، اظهار داشت: مطالبات همه مردم اقتصادی است و نقطه مشترک همه ما و اقشار مختلف مردم نیز اقتصادی است.

قاسمی با اشاره به اینکه دولت به دنبال فرار از پاسخگویی است، گفت: دولت دنبال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کردن اقتصاد است، درحالی‌که مشکل اساسی امروز اقتصاد است و باید همه متخصصان در این زمینه از دولت مطالبه‌گری کنند.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.