امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83881
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 12 مهر 1397 - 16:38 | | ارسال توسط :

حوادث رانندگی نخستین علت مرگ کودکان ۱۵ تا ۱۷ ساله

به گزارش بابل نوین، پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در دومین مراسم یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور که امروز(پنج شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: ما در سوانح جاده‌ای با دو نوع قربانی کودک مواجه هستیم، دسته اول کودکانی هستند که به صورت مستقیم و ناخودآگاه دچار حادثه شده و جان خود را از دست می‌دهند و […]

به گزارش بابل نوین، پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در دومین مراسم یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور که امروز(پنج شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: ما در سوانح جاده‌ای با دو نوع قربانی کودک مواجه هستیم، دسته اول کودکانی هستند که به صورت مستقیم و ناخودآگاه دچار حادثه شده و جان خود را از دست می‌دهند و هیچ گناه و تقصیری ندارند و دسته دوم نیز کودکانی هستند که به صورت غیرمستقیم قربانی شده و والدین و خواهر و برادر و بستگان و دوستان خود را از دست می‌دهند که تا مدت‌ها و برخی تا آخر عمر دچار مشکل خواهند شد.

وی افزود: نخستین علت مرگ کودکان ۱۵ تا ۱۷ ساله، سومین علت مرگ ۱۰ تا ۱۴ ساله‌ها و چهارمین علت مرگ ۵ تا ۹ ساله‌ها حوادث رانندگی است.

سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: تعداد زیادی از این کودکان در حوادث رانندگی مجروح و مصدوم می‌شوند و نمی‌توانند مانند قبل به زندگی خود ادامه دهند و تا آخر عمرشان نیازمند به خدمات رسانی و توانبخشی هستند.

کولیوند افزود: اگر ما سطح آگاهی مردم را بالا ببریم، قطعا می‌توانیم از وقوع این حوادث جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه اعمال قانون یکی از مواردی است که باید به آن اهمیت داده شود، تصریح کرد: اورژانس کشور نیز باید خدمات در حوزه درمان و فوریت‌های پزشکی را توسعه دهد تا با سرعت و کیفیت بیشتر و بهتری در سوانح حاضر شود.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: تعداد زیادی هم در این حوادث مصدوم شدند، بنابراین باید همه با همت و تلاش و کار جهادی بکوشیم تا از حوادث رانندگی بکاهیم.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.