امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 34773
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 21 آبان 1395 - 17:15 | | ارسال توسط :

حیات رسانه به نقد است

رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد، نقد را جان رسانه عنوان کرد و گفت: حیات رسانه به نقد است و همه باید تلاش کنیم در سطوح دانشگاهی، مطبوعات، اهل قلم و... نقد به خوبی تعریف شود و فضای نقد سالمی در جامعه وجود داشته باشد.

به گزارش بابل نوین، محمدجعفر محمدزاده، رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد، درباره تأکید رییس جمهور بر نقدپذیری دولت از یک سو و تلاش‎های پشت پرده برای بستن مطبوعات منتقد از سوی دیگر، اظهار داشت: وارد مباحث سیاسی نمی‌شوم، چون بنای بنده صحبت کردن در مباحث سیاسی نیست.

وی ادامه داد: البته در حوزه نقد بدون این‎که بخواهم هدف سیاسی داشته باشم، باید گفت جامعه بدون نقد یک جامعه زنده و پویا نخواهد بود. تمام اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا نقد سازنده در جامعه رواج داشته باشد. البته نقد اگر نقد باشد، سازنده نیز خواهد بود. نقد غیر سازنده را نمی‌شود نقد گفت، بلکه تخریب و به خطر انداختن امنیت روانی جامعه است.

محمدزاده، نقد را جان رسانه عنوان کرد و گفت: حیات رسانه به نقد است و همه باید تلاش کنیم در سطوح دانشگاهی، مطبوعات، اهل قلم و… نقد به خوبی تعریف شود و فضای نقد سالمی در جامعه وجود داشته باشد. برداشت بنده از فضای فعلی رسانه این است که جرقه‎های خوبی در فضای نقد می‌بینیم و جای امیدواری است شاهد نقدهای خوبی باشیم.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد، درباره رسانه طراز اسلامی نیز تصریح کرد: رسانه تراز اسلامی باید دارای اسلام با تمام الزاماتش باشد. تکلیف خودمان را باید در فضای رسانه روشن کنیم که مسلمان هستیم یا نیستیم. اگر مسلمان هستیم نباید گرفتار تهمت، افترا، دروغ، شایعه و… شویم. رسانه اسلامی باید تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد. رسانه طراز اسلامی، سازنده، تعالی بخش و منطبق با آموزه‎های اسلامی است.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: عملکرد این خبرگزاری خلأ اخبار حوزوی و دینی را پر کرده و نیاز بود جامعه از اخبار مراکز دینی و حوزوی مطلع شود./م

منبع : رسا

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.