امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79082
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 30 بهمن 1396 - 13:44 | | ارسال توسط :

خریداری کانکس برای چهار مدرسه روستایی زلزله زده استان کرمانشاه

جمعی از اهالی صنعت چاپ با محوريت مدير عامل تعاونی لیتوگرافان، شرکت افست و شركت همتا چهار کانکس مجهز برای چهار مدرسه روستایی زلزله‌زده استان کرمانشاه خریداری کردند.

به گزارش بابل نوین، غلامرضا شجاع؛ مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، با اشاره به همراهی و همدلی دست‌اندرکاران صنعت چاپ کشور برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه عنوان کرد: به دنبال تخریب مدارس زیادی در کرمانشاه فعالان صنعت چاپ کشور تصمیم گرفتند تعدادی کانکس‌ مدرسه برای اهالی روستاهای این استان تهیه کنند و با همت و همراهی همکاران توانستیم چهارکانکس مجهز به کلاس درس دفتر مدیر ، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه خریداری کنیم.

وی ادامه داد: محل این روستاها در تعامل با سازمان نوسازی مدارس استان کرمانشاه و راهنمایی اتحادیه چاپخانه داران کرمانشاه  شناسایی و انتخاب شده است و شرط این بود که روستایی انتخاب شود که صد در صد تخریب شده باشد.

وی افزود: هر کانکس مدرسه برای حدود ٢٢ دانش‌آموز ظرفیت دارد و در آن سرویس بهداشتی، آشپزخانه و یک اتاق اضافه به عنوان دفترمدیر همراه کانکس پیش‌بینی شده است.

شجاع با بیان اینکه هزینه هر کانکس مدرسه همراه با سکوی و حمل و نقل آن حدود ۲۵ میلیون تومان تمام شده است، افزود: در تلاشیم با همراهی همکاران خود کانکس دیگری برای مدرسه روستای پنجم تهیه کنیم تا دانش‌آموزان در این روزهای بارانی و فصل سرما بتوانند در فضای خوب و مناسبی تحصیل کنند.

به گفته وی، این کانکس‌ها از مرغوب‌ترین اجناس و مواد اولیه استاندارد ضد سرما و گرما و زلزله ساخته شده‌اند و دارای بدنه دو جداله با بدنه دو جداره ضد زنگ و پ‍نجره دو جداره  است، که اگر مناسب نگه داری شود حداقل ٣٠ سال قابل استفاده هستند. علاوه بر آن برای هر کانکس دو بخاری خریداری کرده‌ایم تا مشکل سرما وجود نداشته باشد.

شجاع با اشاره به اسامی روستاهایی که این کانکس‌ها برای مدارس آن‌ها در نظر گرفته شده است، توضیح داد: روستای رمکی سرپل ذهاب، روستای دستک سرپل ذهاب، روستای کریم حاصله اسلام آباد و روستای چهارم بزودی معرفی می‌شود. البته کانکس‌ها آماده حمل هستند ولی به علت بارندگی مسئولین استانی  خواسته‌اند در هفته آینده ارسال آن‌ها آغاز شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.