امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77346
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 03 بهمن 1396 - 10:00 | | ارسال توسط :

دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد پایلوت رشته های دریایی می شود

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد گفت: به دنبال آن هستیم تا دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد پایلوت رشته های دریایی شود.

به گزارش بابل نوین،مجید حسینی با بیان اینکه دانشکده فنی پایلوت رشته های دریایی می شود، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که در رشته های دریایی از دو رشته مکانیک موتور دریایی و ناوبری به چند رشته دیگر ارتقا دهیم.

وی افزود: در آینده علاوه بر دو رشته مکانیک موتور دریایی و ناوبری رشته های مهندسی کشتی، لجستیک دریایی و رشته های بین رشته ای به مجموعه دانشگاهی اضافه می شود.

حسینی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی این دانشکده محور آموزش برمبنای کسب مهارت بوده است، گفت: حرفه آموزی اساس کار آموزش در مراکز فنی زیر نظر وزارت علوم بوده و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت اتفاقات خوبی را به وجود می آورد.

وی تصریح کرد: فضای کسب و کار برای دانش آموخته دانشکده فنی در بخش های صنعتی و خوداشتغالی بسیار مناسب تر است و بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشکده وارد عرصه کار شدند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد، خاطرنشان کرد: زمانی که اساس کار در آموزشکده های فنی و حرفه ای بر پایه مهارت آموزی باشد بخش صنعتی از آن استقبال کرده و در قالب قراردادهای مختلف در بحث جذب و اشتغال با این دانشکده همکاری می کنند.

این مسئول گفت: دو سال از قرار داد این دانشکده با سازمان بنادر و کشتیرانی منعقد شده و این دانشکده مکلف شده یکسری استاندارد های آموزشی را مطابق با قوانین بین المللی که I MO تنظیم کرده بر همان مبنا حرکت کنیم.

وی افزود: فارغ التحصیلان این دانشکده در دو رشته مکانیک موتور دریایی و ناوبری جذب صنعت دریایی، سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت ملی نفت کش و اداره شیلات کشور می شوند.

حسینی ویژگی برجسته آموزش دانشگاه فنی را نقش کلیدی و راهبردی در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته تجهیزات کارگاه ها از صنعت خریداری می شد اما امروز توانمندی دانشجویان در اختراع تجهیزات از جمله در رشته الکترونیک ساخت کارگاه PMC و در رشته های دیگر ساخت کارگاه مدار فرمان و دستگاه جوش است.

وی در پایان تصریح کرد: چیدمان نیروی انسانی بر اساس طبقه بندی مشاغل در دانشگاه فنی صورت گرفته و اداره پژوهش فعالیت های خود را در قالب کمیته پژوهش در کنار کمیته های کار آفرینی و کمیته ارتباط با صنعت دارد و آخرین پژوهش انجام شده در این دانشکده طرح هوشمند سازی چراغ راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش ایسنا مازندران، دانشگاه فنی و حرفه ای پسران محمودآباد در سال ۱۳۷۶ با سه رشته موتور مکانیک دریایی، ناوبری و الکترونیک مخابرات دریایی به صورت ضمیمه با هنرستان شهید کلانتری شهرستان و حداکثر ۲۰۰ دانشجو تاسیس شد.

در یک فرآیند ۲۰ ساله آموزشکده فنی و حرفه ای امروز با نام دانشکده فنی و حرفه ای ارتقاء پیدا کرده و از ۳ رشته به ۱۷ رشته کاردانی و کارشناسی حدود هزار و ۸۴۰ دانشجو در دو نوبت روزانه و شبانه در ۱۵ هزار متر مربع در دو مجموعه اداری و آموزشی توسعه پیدا کرده است./ز

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.