امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 41838
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 05 دی 1395 - 9:42 | | ارسال توسط :

داوران بخش شعر نو ششمین جشنواره شعر انقلاب معرفی شدند

محمدرضا عبدالملكیان، مصطفی علیپور و علی‌محمد مؤدب به انتخاب آثار بخش شعر نو ششمین جشنواره شعر انقلاب می‌پردازند.

به گزارش بابل نوین،به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، داوری آثار بخش تک اثر و مجموعه شعر نو ششمین جشنواره شعر انقلاب از میان تعداد ۳۸۲ اثر رسیده به دبیرخانه، توسط محمدرضا عبدالملکیان، مصطفی علیپور و علی‌محمد مؤدب انجام شد.

موضوعات این جشنواره را عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی و رفعت ملی، اخلاق و  معارف دین و گفتمان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در بر می گیرد.

ییوگرافی این داوران بدین شرح است:

*محمد رضا عبدالملکیان از شاعران نوجوی معاصر است که در سال ۱۳۳۶ در نهاوند به دنیا آمد. وی با درجه دکترا فارغ التحصیل دانشگاه کشاورزی تهران است.

عبدالملکیان از شاعران نوگو و نوجوی عصر انقلاب است که از ابتدای کار شاعری به شیوه شعری نو رو آورد. وی در انواع قالب های شعر فارسی طبع آزمایی کرده است. اما اشعار مطرح او را عمدتا قالب‌های نو و اشعار منثور و سپید تشکیل می دهند.

انسان و تحولات درونی او و عشق و تعالی، مضامین اصلی درون‌مایه شعری او را تشکیل می دهند که از مشخصه های شعری او نیز هستند و در اشعار او جلوه ای محسوس دارند. اشعار او غالبا روایی تا تصویری و دارای ترکیبات و تعبیرات بدیع و ابتکاری است.

*مصطفی علیپور در ۵ شهریور ۱۳۴۰ در تنکابن به دنیا آمد. در دانشگاه فردوسی کارشناسی ارشد زبان وادبیّات فارسی گرفت و در سال ۱۳۶۷ به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد.

از وی تاکنون آثاری همچون: از گلوی کوچک رود،هفت بند بویه، گزیده ی ادبیّات معاصر، باران انگورهای سوخته و … منتشر شده است.

از این شاعر کشورمان علاوه بر  شعر، آثار پژوهشی و تحقیقی و چند مقاله و چهار کتاب پژوهشی نیز منتشر شده است.

*علی محمد مودب، زاده سال ۱۳۵۵ در تربت جام متولد شد. «عاشقانه‌های پسر نوح» و «مرده‌های حرفه‌ای» و «کهکشان چهره‌ها» از جمله مجموعه‌های شعری اوست. آثار مودب غالباً در حوزه شعر سپید، نیمایی و کلاسیک دسته‌بندی می‌شوند.

گفتنی است ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب، به منظور پاسداشت و ارتقای دستاوردهای شعر انقلاب و همچنین کشف استعدادهای برتر، در بخش‌های مسابقه ملی (شعرمجموعه و تک اثر و پژوهش)، مسابقه بین‌المللی (شعر تک اثر) ۷ و ۸ دی ماه ۱۳۹۵ در استان فارس برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.