امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60734
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 13 تیر 1396 - 20:55 | | ارسال توسط :

درخواست سوال از روحانی باید روند قانونی را طی کند

به گزارش بابل نوین، “جبار کوچکی‌نژاد” نماینده مردم رشت با اشاره به جلسه امروز بعدازظهر جمعی از نمایندگان دولت با برخی سوال کنندگان از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری گفت: براساس ماده ۲۲۲ قانون زمانی که یک چهارم نمایندگان مجلس یعنی حدود ۷۵ نفر از آن‌ها در خواست سوالی را امضا می‌کنند، هیئت رئیسه […]

به گزارش بابل نوین، “جبار کوچکی‌نژاد” نماینده مردم رشت با اشاره به جلسه امروز بعدازظهر جمعی از نمایندگان دولت با برخی سوال کنندگان از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری گفت: براساس ماده ۲۲۲ قانون زمانی که یک چهارم نمایندگان مجلس یعنی حدود ۷۵ نفر از آن‌ها در خواست سوالی را امضا می‌کنند، هیئت رئیسه موظف به ارجاع آن به کمیسیون مربوطه بوده و مسئولان به کمیسیون مربوطه پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قانون بیان داشت: نمی‌شود آقایان خارج از کمیسیون بنشینند و خودشان به یک نتیجه برسند؛ این روش درستی نیست.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: ۱۳۰ نماینده از رئیس جمهور سوال کردند و هیئت رئیسه موظف است این سوال را به کمیسیون مربوطه ارجاع داده تا سوال کنندگان از رئیس جمهور یا نماینده‌ای از وی را برای بررسی این موضوع به کمیسیون دعوت کند.

نماینده مردم رشت تاکید کرد: روز گذشته عده زیادی از مال باختگان برای پیگیری مشکلات شان به مجلس مراجعه کرده بودند، باید این موضوع به صورت جدی حل و فصل شود یا دولت می‌تواند پول مردم را پرداخت کند یا نمی‌تواند که اگر اینگونه است باید سوال نمایندگان مطرح شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی لابی‌گری‌ها در مجلس برای منتفی کردن طرح سوال از رئیس جمهور اذعان کرد: در واقع برگزاری جلسه بعدازظهر نوعی معامله است تا نمایندگان از طرح سوال از روحانی منصرف شوند در حالی که طرح سوال باید روند قانونی خود را طی کند.

کوچکی‌نژاد در پایان با بیان اینکه افرادی در تلاش برای باز پس‌گیری امضا‌های برخی سوال‌کنندگان از رئیس جمهور بودند هم خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه موظف است که مطابق آئین نامه عمل کند و اگر این سوال اعلام وصول نشود، مقصر خواهند بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.