امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67124
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 14 مهر 1396 - 16:34 | | ارسال توسط :

درس مهم عاشورا ایستادگی مقابل یزیدیان زمان است

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: اگر در مقابل یزید و شمر زمان خواه و ناخواه غفلت کردیم و ایستادگی نکردیم؛ یعنی یزیدی هستیم که این درس مهم عاشورا است.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز امروز جمعه ۱۴ مهرماه در خطبه های نماز جمعه اهواز با اشاره به جایگاه والای حضرت علی(ع) از منظر پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) که مورد قبول علمای درجه یک اهل سنت و نیز علمای شیعه است آمده که «انا مدینه العلم و علی بابها» (من شهر علم هستم و علی درب و دروازه ورودی این شهر علم است) و این روایت را هم اهل سنت و هم شیعیان مبنی بر اینکه کلام پیامبر اکرم(ص) است، تایید کرده اند و علامه امینی هم در کتاب خودش این روایت را آورده است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: حاکم حسبانی که یکی از علمای مشهور اهل سنت بوده و به قول اهل سنت مقام و جایگاه حاکم حسبانی مانند جایگاه سید ابن طاووس برای شیعیان است، این حدیث و روایت پیامبر اکرم(ص) را از ابن عباس نقل کرده است.

خطیب این هفته نماز جمعه اهواز بیان داشت: سعی کنیم در مسیر تقوا و پرهیزکاری گام برداریم و در این مسیر تعالی یعنی تقوا خودمان را نگه داریم؛ با تقوا زندگی کنیم و با تقوا از این دنیا برویم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در بخش دیگر از صحبت هایش با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی و تبریک این هفته به نیروهای خدوم و ولایت مدار ناجا، ابراز داشت: جا دارد به امت اسلامی به خاطر چنین نیروی خدومی(نیروی انتظامی) در جمهوری اسلامی تبریک گفت؛ ما به وجود چنین نیرویی که روز به روز مقتدرتر و قوی تر برای نهادینه‌ سازی امنیت در کشور تلاش می‌کند، مفتخر هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از نیروی انتظامی خوزستان انتظار می‌رود هر چه سریع تر به غائله تیراندازی‌ های بی‌حساب و کتاب در استان چه در مراسمات عروسی، چه در مراسم عزا، چه در مراسم استقبال از حجاج و یا هر مراسم و مناسبت های دیگر خاتمه بدهد.

امام جمعه موقت اهواز درباره انتخاب شهردار جدید کلانشهر اهواز و تاکید بر رسیدگی به مشکلات این شهرستان، اظهار داشت: از شهردار سابق اهواز بابت زحماتی که برای این شهر کشیده اند کمال تشکر را دارم و از شهردار جدید با توجه به آشنایی که با شهر دارد انتظار داریم به وضعیت مناطق شلنگ آباد یا همان کوی علوی، حصیرآباد، منبع آب، مرکز شهر اهواز و پروژه قطار شهری رسیدگی بیشتری شود.

وی ابراز داشت: تاسوعا و عاشورا گذشت، اما آیا امام حسین(ع) هم گذشته است؟ اگر امام حسین(ع) نبود این دین و مذهب هم نبود؛ همچنین محراب و مسجدی هم نبود؛ عاشورا گذشت اما باید همیشه این واقعه را مرور کنیم؛ چرا که “کل یوم عاشورا و کل ارض کرب و بلا” برای ما است.

مدیر پیشین حوزه علمیه خوزستان افزود: عاشورا گذشت اما باید شمر زمان، یزید زمان و حرمله زمانه را شناخت، باید افرادی که در خط امام حسین(ع) هستند را هم شناخت و باید حرمله زمان را هم شناخت؛ اگر در مقابل یزید و شمر زمان خواه و ناخواه غفلت کردیم و ایستادگی نکردیم؛ یعنی یزیدی هستیم و این درس عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی تصریح کرد: امروز ترامپ رئیس جمهور دیوانه آمریکا که یا دیوانه است و یا ادای دیوانه ‌ها را در می ‌آورد برای ملت ایران رجزخوانی می‌کند و می‌گوید ذلت را بپذیرید؛ اما ما همان جوابی را که امام حسین(ع) داد یعنی “هیهات من الذله” را به ترامپ و آمریکا می‌گوییم.

وی با بین اینکه مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) نسبت به سال های گذشته بسیار پررنگ تر و پرشورتر برگزار شد، خاطرنشان کرد: جلسات عزاداری امام حسین (ع) در ایران به دلیل حضور جوانان، امسال نسبت به سال های گذشته قابل مقایسه نبود و در واقع باشکوه تر و پرشور برگزار شد.

امام جمعه موقت گفت: سال گذشته در کپنهاک پایتخت کشور دانمارک در روز عاشورا ۱۵ هزار نفر جمعیت حضور داشتند اما امسال طبق آمار رسمی پلیس این کشور بیش از ۵۰ هزار نفر از محبان اهل بیت(ع) برای سید وسالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش عزاداری کرده اند.

گفتنی است، به مناسبت هفته نیروی انتظامی، سخنران پیش از خطبه های امروز نماز جمعه اهواز، سردار سرتیپ دوم عباس زاده، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان بود.

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.