امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53871
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, انتخابات, سیاسی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 18 فروردین 1396 - 17:47 | | ارسال توسط :

در اسلام انتخابات مسؤلیت است نه میدان برد و باخت

امام‌جمعه موقت بابل گفت: انتخابات در بینش اسلام با غرب متفاوت است، در بینش سیاسی غرب میدان انتخابات میدان برد و باخت است اما در تفکر انقلابی برای فردی که در خود توانمندی برای خدمت می‌بیند، تکلیف است به میدان بیاید و چه رای بیاورد و چه رای نیاورد برنده است، در اسلام انتخابات مسؤلیت است نه میدان برد و باخت.

به گزارش بابل نوین،  حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان خطیب‌جمعه امروز مردم بابل با تبریک ولادت امام جواد(ع) اظهار کرد: این امام جوان در سن کم به امامت رسید و برخی از افراد از اینکه فردی با این سن کم به امامت برسد تعجب می‌کردند در حال که ایشان نشان دادند امامت یک شایستگی و لیاقت است، به سن و سال نیست.
وی افزود: مقام امامت سن و سال ندارد و این نشانه شایسنتگی و بزرگی آن حضرت است.

امام‌جمعه موقت بابل با اشاره به میلاد امیرالمومنان(ع) گفت: این روز بزرگ را به بهترین شکل گرامی بدارید، دانشمندان مسیحی بارها به وصف امیرالمومنان(ع) پرداختند و ایشان را تجلی همه زیبایی‌های هستی می ‌دانستند.
این مقام مسئول ادامه داد: زیباترین تولد در امیرالمومنین(ع) تجلی پیدا کرد و همگان اعتراف به شکاف کعبه و تولد امیرالمومنان(ع) در درون خانه کعبه دارند، این منحصر به فرد است و زیباترین عبودیت متعلق به ایشان و عبادت ایشان در تاریخ یک عبادت ویژه بود.
حجت‌الاسلام ابراهیمیان به ثبت نام حوزه‌های علمیه اظهار کرد: روزهابی پایانی ثبت‌نام آزمون ورودی برای تحصیل در حوزه علمیه است افراد مستعد برای حضور در زمره سربازی امام زمان(ع) ثبت‌نام کنند، از میان این جوانان مستعد طلاب است که علامه شهید مطهری‌ها و امام راحل ظهور کردند و حیف است که نسل جوان ما امروز رغبت کمتری نسبت به گذشته برای تحصیل در حوزه علمیه نشان می‌دهد.
وی با اشاره به روزهای اعتکاف در هفته جاری افزود: اعتکاف از جایگاهی بسیار بلند برخوردار است و در میان همه مذاهب و ادیان وجود دارد و آن را یک اصل مقدس می‌دانند.
خطیب جمعه بابل ادامه داد: در قرآن ۹ بار در خصوص اعتکاف آیه نازل شده و آن را در ردیف طواف کعبه عنوان کرده است، خداوند پاداش ویژه‌ای را برای معتکفین در نظر گرفته، مرحوم علامه بحرالعلوم و علمای بزرگ اهل اعتکاف بودند و روح اعتکاف خلوت کردن با خدا و بریدن از تعلقات دنیایی است.

وی با توصیه به دست‌اندرکاران این امر خداپسندانه تاکید کرد: برنامه‌های اعتکاف نباید آنقدر طولانی نشود و ساعت‌هایی برای خلوت کردن معتکفین تدارک دیده شود تا بنده با خدای خود راز و نیاز کند.
ابراهیمیان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو گفت: انتخابات مساله سرنوشت‌ساز و بسیار مهمی است، خداوند ما انسان‌ها را انتخابگر آفریده و این انتخابگری در ذات همه انسان‌ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: امام راحل انتخاب‌گری را حق انسان می‌دانند و تاکید داشتند که باید این قدرت اعمال شود، لحظات انتخاب از لذت بخش‌ترین لحظات عمر انسان محسوب می‌شود، برای نسل جوان پرشور و پرانرژی لحظه بسیار حساسی است، جوانان اوج شور، حرارت و شادابی را در انتخابات بروز می‌دهند، مسؤولان فضا را برای حضور نسل جوان در انتخاب پرشور مهیا کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در کشور ما متاسفانه نتوانستیم انواع سرگرمی‌های درست را بسازیم و اشتغال درستی برای جوانان را فراهم کنیم حداقل باید فرصتی ایجاد شود تا در ایام شاداب انتخابات روحیه جوانان ارضا شود.
وی افزود: ستادهای مختلف و کاندیداهای مختلف کار کنند تا انتخاباتی پرشور در کشور برپا شود و فضای انتخاباتی باید یک فضای شاداب باشد، رسانه‌ها باید شور دهند و باید با سعه‌صدر با آنان برخورد شود، جوانی که از بیکاری و امکانات رنج می‌برد باید این درخواست‌های خود را در انتخابات بروز دهد.

امام‌جمعه موقت بابل در پایان گفت: انتخابات در بینش اسلام با غرب متفاوت است، در بینش سیاسی غرب میدان انتخابات میدان برد و باخت است اما در تفکر انقلابی برای فردی که در خود توانمندی برای خدمت می‌بیند، تکلیف است به میدان بیاید و چه رای بیاورد و چه رای نیاورد برنده است، در اسلام انتخابات مسؤلیت است نه میدان برد و باخت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.