امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 29636
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار برگزیده اصلی, سخن سردبیر, سیاسی, گزارش تصویری, مذهبی تاریخ انتشار : 26 شهریور 1395 - 16:37 | | ارسال توسط :

در دوران جنگ‌نرم نوع شناخت و مفهوم دشمنی بسیار مهم است/ امروز هدف بسیار خطرناک دشمن اندیشه و فکر جوانان ما است

امام جمعه موقت بابل: در دوران جنگ نرم شناخت دشمن مهم نیست و نوع شناخت و مفهوم دشمنی آن مهم است، هدف دشمن امروز اندیشه و فکر جوانان ما است و این بسیار خطرناک است.

%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%8611-2

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان خطیب جمعه موقت بابل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ هشت ساله عراق علیه ایران در نتیجه اقدامات دیوانه ‌وار صدام بعثی بود که دو ملت عراق و ایران را دچار خسارت سنگینی کرد.
وی افزود: در طول سالیان جنگ و حتی بعد از آن صدام بعثی ثروت‌های زیادی را از ملت خودش و ملت ما به باد فنا داد.
امام جمعه موقت جمعه بابل دفاع مقدس را دوران باشکوه غیرت و استادگی ملت ایران دانست و ادامه داد: دفاع مقدس مملو از حماسه آفرینی ملت غیور ایران اسلامی در مقابل تجاوز وحشیانه و ددمنشانه رژیم بعثی بود.
وی با تاکید بر این مطلب که برخلاف تصور عده‌ای هنوز جنگ پایان نیافته است، تصریح کرد: در حال حاضر علی‌‌رغم گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی جنگ ما پایان نیافته و وارد مرحله جدیدی شده است که به جنگ نرم مشهور است.
حجت‌الاسلام ابراهیمیان به تفاوت جنگ دوران دفاع مقدس با جنگ‌های امروزی پرداخت و گفت: در گذشته نبرد ما سخت و نظامی بود ولی امروز جنگ ما جنگ نرم است که پیجیده‌تر و سخت‌ تر از جنگ نظامی است، جنگ نرم جهاد اکبر است.
وی افزود:  در دفاع مقدس مواضع دشمنان مشخص بود و می‌دانستیم با چه کسی به مقابله برخیزیم ولی در این جنگ مواضع دشمن فریب‌دهنده و پیچیده است.
خطیب موقت جمعه بابل با اشاره به برکات دفاع مقدس ادامه داد: یکی از برکات جنگ ۸ ساله وحدت ملی بود اما در جنگ نرم شاهد چند دستگی و به جان  هم افتادن نیروهای وفادار به نظام هستیم، در دفاع مقدس دشمن از ما عصبانی بود و با توپ و گلوله بر سر ما می‌ریخت و در این جنگ نرم، دشمن به جای عصبانیت به ما لبخند می‌زند و از درب صلح و مماشات ضریه خودش را وارد می کند.
ابراهیمیان تصریح کرد: قدرت نظامی حرف اول را در جنگ سخت می‌زند و در جنگ نرم خود باوری، اعتماد به نفس، قدرت فکری و ایمانی حرف اول را می‌زند، در جنگ سخت همه چیز اسرار نظامی بود اما در جنگ نرم به گونه‌ای است که همه دانستن را حق مسلم خود می‌دانند و ابزار جنگی در دفاع مقدس توپ و خمپاره بود امام امروز غول عظیم رسانه‌‌ای، ماهواره و شبکه‌های مجازی است.
وی افزود: تلفات و کشته شدن در مسیر جنگ سخت شهید و عزیز به حساب می آمد اما امروز با فضا سازی نا مناسب در رسانه‌های دشمن باعث تغییر نگرش شده‌اند و امروز کشته‌های منفور هستند، در دوران جنگ نرم شناخت دشمن مهم نیست و نوع شناخت و مفهوم دشمنی آن مهم است، هدف دشمن امروز اندیشه و فکر جوانان ما است و این بسیار خطرناک است.
امام جمعه موقت بابل ادامه داد: در دوران دفاع مقدس شرایط غیر عادی بود اما در دوران جنگ نرم همه فکر می‌کنند شرایط عادی است اما در درون جامعه نسل‌های جدید تهی و پوچ می‌شود، نسل جوان در دوران جنگ نرم نسبت به توانمندی خود بی‌اعتماد می‌شود و دشمنان را دارای توانمندی می‌داند.
وی با دعوت از عموم مردم برای حضور در مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان بابل اظهار داشت: رژه نیروهای نظامی شهرستان در میدان ولایت انجام می‌شود که با حضور عموم مردم بر شکوه و اقتدار آن افزوده خواهد شد.
حجت‌الاسلام ابراهیمیان با اشاره به عید ولایت گفت: عید غدیر خم می‌تواند یک عامل مهم وحدت برای همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی باشد، این عید فقط عید شیعیان نیست و عید همه مسلمانان است، عید غدیر خم جزئی از پیکره اسلام است.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: سیره علمی و عملی امیرالمومنین اگر برای بشریت عرضه شود همه آنان به حقانیت مکتب امیرالمومنین(ع) و آل او پی خواهند برد و امیدواریم بزرگترین عید اسلامی بصورت تمام و کمال گرامی داشته و جشن‌های باشکوه در این زمینه  برگزار شود، هیات‌های مذهبی بابل از هیات‌های بسیار خوب، فعال و نمونه در سطح کشور هستند اما باید چهره شهر به عشق مولای متقیان آذین بندی شود.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و شروع به کار مدارس اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک می گویم و امیدواریم دانش آموزان ما تحصیل علم و دانش را جدی بگیرند زیرا زیربنای پیشرفت در هر کشوری علم و دانش است.
خطیب جمعه امروز بابل در پایان تصریح کرد: بنا بر روایات اگر فردی برای تحصیل از منزل بیرون برود، ملائکه الهی بر او درود می‌فرستند و او را مشایعت می کند، امر علم آموزی از نظر اسلام بسیار مهم و قابل تقدیر است .

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.