امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60169
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 03 تیر 1396 - 9:33 | | ارسال توسط :

دسترنج شالیکاران مازندران بیمه شد

بیش از ۲۰ هزار هکتار از شالیزاری‌های مازندران بیمه شد.

به گزارش بابل نوین، عزیزالله شهیدی‌فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح بیمه شده شالیزاری‌ها را ۲۰ هزار و ۸۷۵ هکتار برابر با ۹ درصد اعلام کرد و گفت: مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج در ۶ هزار و ۵۳۳ هکتار و مبارزه شیمیایی با این آفت در ۶۲ هزار و ۵۱ هکتار از شالیزاری‌های این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشت برنج در ۲۱۱ هزار و ۶۸۳ هکتار برابر با ۹۹ درصد از اراضی شالیزاری‌های مازندران انجام شده است افزود: درصد باقی مانده مربوط به اراضی است که به کشت کلزا و گندم اختصاص داشته و با برداشت این محصولات کشت برنج در آن انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح تغییر کشت داده شده را ۳ هزار و ۳۶۸ هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان به سطح شالیزاری این استان اضافه شده و در حال حاضر سطح شالیزاری‌های  مازندران به ۲۱۳ هزار و ۵۲۵ هکتار رسیده است.

شهیدی‌فر با بیان اینکه از ۲۱۱ هزار و ۶۸۳ هکتار اراضی نشا‌کاری شده در مازندران، ۵۰ هزار و ۱۰ هکتار برابر با ۲۳ درصد مربوط به کشت ارقام پرمحصول و ۱۶۱ هزار و ۶۷۳ هکتار به ارقام محلی اختصاص دارد افزود: ۵۰ هزار و ۵۶۰ هکتار به صورت مکانیزه و ۱۶۱ هزار و ۱۲۳ هکتار به روش سنتی نشاکاری شده است. همچنین سطح شالیزاری تجهیز و نوسازی شده نیز ۴۴ هزار و ۵۴۵ هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال ۱۰۱ بانک نشاء فعال در مازندران اقدام به تأمین نشا کردند.

وی گفت:  قیمت انواع طارم محلی و طارم هاشمی ۱۰ هزار و ۳۳۰ تومان، بینام ۱۰ هزار و ۷۶۰ تومان، شیرودی ۶ هزار و ۴۸۰ تومان، ندا ۶ هزار تومان و رقم فجر ۷ هزار و ۸۹۰ تومان به ازاء هر کیلوگرم در بازار خرید و فروش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.