امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
- دعوت آحاد جامعه به حضور در راهپیمایی روز قدس
- دومین گردهمایی سرداران و امیران پایتخت شهدای شمالی کشور برگزار شد
- پیگیری مطالبات مردم از سوی رسانهها بزرگترین کارکرد خبرنگاران/ کار خبر و اطلاعرسانی نوعی جهاد تبیین است/مدیرانی که پاسخگوی رسانهها ومردم نیستند عملکردشان قابل پذیرش نیست
- چه کسی پاسخگوی عدم بهرهبرداری مردم بابل و مازندران از توان علمی دانشگاهیان منطقه است/کسب رتبه نخست کشور و ششم جهان توسط دانشگاه نوشیروانی در مرجعیت علمی تایمز/مسئولان بیشتر به ظرفیتهای دانشگاه نوشیروانی در حل مشکلات توجه کنند
- دکتر آرایی عضو شورای پژوهش و فناوری فنی و حرفهای کشور شد
دوره معرفتافزایی اساتید در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد
به گزارش بابل نوین، پنجمین دوره طرح معرفتافزایی اساتید با موضوع اصول تعلیم و تربیت از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور دکتر خسرو باقری استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد.
در این جلسه حجتالاسلام حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نوشیروانی با عرض خیرمقدم به دکتر باقری و اعضای هیات علمی دانشگاه اظهار کرد: فرصتی که در اختیار ما قرار گرفت بسیار ارزشمند است و موضوعاتی که در این دوره مورد بحث و بررسی قرار میگیرد در همه ابعاد زندگی ما بسیار تاثیرگذار و مورد نیاز است لذا امیدوارم که با عنایت خداوند و مشارکت و اظهار نظر بتوانیم نهایت استفاده را ببریم.
در ادامه دکتر واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: بحمدالله در زمره دانشگاههایی قرار داریم که کرسیهای هماندیشی، دورههای معرفتافزایی و اینگونه نشستها را با برنامهریزی دقیق، منظم، هدفمند و با طرح موضوعات کاربردی برگزار میکنیم و امیدوارم که قدر این فرصتها را بدانیم، حضور فعال داشته باشیم و بهره ببریم.
سپس دکتر خسرو باقری استاد دانشکده روانشناسی و علومتربیتی دانشگاه تهران نخست به تعریف تعلیم و تربیت، اهمیت و جایگاه آن در رشد و تعالی انسان پرداخت و اظهار داشت: باید به تربیت به عنوان یک مسئله نگریسته شود و در راستای حل آن حرکت کرد.
وی افزود: به هیچوجه نمیتوان کار تعلیم را از تربیت جدا کرد، به عنوان مثال یک استاد تنها با معلومات خود وارد کلاس نمیشود بلکه اخلاقیات و شخصیت او نیز هست، نوع نگاه، نحوه ارائه مطالب، نحوه برخورد و پاسخگویی و سایر مسائل لایههای شخصیتی او را نشان میدهد و بر ذهن و شخصیت دانشجو تاثیر میگذارد.
استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران ادامه داد: ارتباط انسان با انسان بسیار پیچیدهتر از ارتباط انسان با ماشین است و نگرش ماشینی به انسان عوارض جبرانناپذیری دارد.
باقری تصریح کرد: زیرساختهایی که رفتار را به عمل تبدیل میکند عبارتند از: شناخت، انگیزه و گرایش، اراده و انتخاب و گونههای عمل انسان نیز متعدد است مانند عمل بیرونی، درونی، فردی، جمعی، مطبوع، اضطرار آلود و دیگر موارد که در این زمان نمیگنجد.
اخبار دانشگاهی بابل نوین , اساتيد , اصول تعليم و تربيت , اعضاي هيات علمي , حجتالاسلام حسيني , دانشگاه صنعتي نوشيرواني , دكتر واثقي اميري , ربابه قنبری مصیر , طرح معرفتافزايي , كرسيهاي همانديشي , نهاد نمايندگي
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.