امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65746
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, علم و سلامت تاریخ انتشار : 26 شهریور 1396 - 0:17 | | ارسال توسط :

دوره معرفت‌افزایی اساتید در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد

پنجمين دوره طرح معرفت‌افزايی اساتيد با موضوع اصول تعليم و تربيت از سوی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل انجام شد.

به گزارش بابل نوین، پنجمین دوره طرح معرفت‌افزایی اساتید با موضوع اصول تعلیم و تربیت از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور دکتر خسرو باقری استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نوشیروانی با عرض خیرمقدم به دکتر باقری و اعضای هیات علمی دانشگاه اظهار کرد:  فرصتی که در اختیار ما قرار گرفت بسیار ارزشمند است و موضوعاتی که در این دوره مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد در همه ابعاد زندگی ما بسیار تاثیرگذار و مورد نیاز است لذا امیدوارم که با عنایت خداوند و مشارکت و اظهار نظر بتوانیم نهایت استفاده را ببریم.

در ادامه دکتر واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: بحمدالله در زمره دانشگاه‌هایی قرار داریم که کرسی‌های هم‌اندیشی، دوره‌های معرفت‌افزایی و این‌گونه نشست‌ها را با برنامه‌ریزی دقیق، منظم، هدفمند و با طرح موضوعات کاربردی برگزار می‌کنیم و امیدوارم که قدر این فرصت‌ها را بدانیم، حضور فعال داشته باشیم و بهره ببریم.

سپس دکتر خسرو باقری استاد دانشکده روانشناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران نخست به تعریف تعلیم و تربیت، اهمیت و جایگاه آن در رشد و تعالی انسان پرداخت و اظهار داشت: باید به تربیت به عنوان یک مسئله نگریسته شود و در راستای حل آن حرکت کرد.

وی افزود: به هیچ‌وجه نمی‌توان کار تعلیم را از تربیت جدا کرد، به عنوان مثال یک استاد تنها با معلومات خود وارد کلاس نمی‌شود بلکه اخلاقیات و شخصیت او نیز هست، نوع نگاه، نحوه ارائه مطالب، نحوه برخورد و پاسخگویی و سایر مسائل لایه‌های شخصیتی او را نشان می‌دهد و بر ذهن و شخصیت دانشجو تاثیر می‌گذارد.

استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران ادامه داد: ارتباط انسان با انسان بسیار پیچیده‌تر از ارتباط انسان با ماشین است و نگرش ماشینی به انسان عوارض جبران‌ناپذیری دارد.

باقری تصریح کرد: زیرساخت‌هایی که رفتار را به عمل تبدیل می‌کند عبارتند از: شناخت، انگیزه و گرایش، اراده و انتخاب و گونه‌های عمل انسان نیز متعدد است مانند عمل بیرونی، درونی، فردی، جمعی، مطبوع، اضطرار آلود و دیگر موارد که در این زمان نمی‌گنجد.

وی در ادامه به مساله تشویق و تنبیه از منظر عاملیت انسان، معیار تربیت و الگوی تربیتی پرداخت و هر یک از اعضا حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.