امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83159
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار مازندران, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی تاریخ انتشار : 14 مرداد 1397 - 21:50 | | ارسال توسط :

میزخدمت مسئولان ماحصل خون شهدا است/خبرنگاران با تیزهوشی درمان دردهای جامعه را بیان کنند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اختلال‌گران در بازار دور هم می‌نشینند و ملت را بازی می‌دهند از این‌رو دولت باید جلوی این مسائل را بگیرد و خبرنگاران در این زمینه کمک و اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، آیت‌الله سیدرحیم توکل پیش از ظهر امروز در دیدار با خبرنگاران اظهار کرد: تمام اعمال ما از باطن ناشی می‌شود، امکان ندارد انسان بااراده کاری کند که باوری پشت آن نباشد، خواه مثبت باشد یا منفی، بنابراین اگر بناست اعمال ما نتیجه‌بخش باشد باید در گام اول اعتقادات ما درست شود و طبق باورها، عملکرد مطابقت داده شود.

وی افزود: از این‌رو کار خبرنگاران بسیار گسترده است، در تاثیرگذاری کار شما به اثری که مطالب بر اذهان عمومی دارد توجه کنید، اگر اطلاع‌رسانی درستی انجام دهید برکات زیادی دارد، خبرنگاران می‌توانند با قلم خود محفل عظیمی را متحول کنند بنابراین برای کار خود اهمیت بیشتری قائل شوید.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت روز خبرنگار ادامه داد: خبرنگاران نباید فقط به نقل قول بسنده کنند بلکه با بیان دردها و تحلیل‌ها، پیگیر مسائل باشند، آنان باید با تیزهوشی علت درد را مشخص و سپس با درمان درست مشکل را در جامعه حل کنند.

این مسئول تصریح کرد: کار خبرنگاری کار حساس و با تمام جامعه در ارتباط است اما قلم خبرنگار در لبه پرتگاه است و می‌تواند خدمت و خیانت در جامعه را به تصویر بکشد، خبرها باید آن‌طور که هست به مردم رسانده شود، خبرنگاران نباید در زمین دشمن بازی کنند و ابزار شایعه‌سازی دشمن شوند بلکه بدانند مردم از ما و ما از مردم هستیم و هر فردی در هر شغلی باید به مردم و اسلام خدمت کند.

آیت‌الله توکل همه ایام سال را روز خبرنگار برشمرد و گفت: برای فعالان رسانه‌ای این ایام به دلیل نامگذاری روز خبرنگار شاخص است اما تمام ایام سال برای شما باید مهم باشد و با دقت نظر کار کنید، امثال شهید آوینی می‌توانند الگوی مناسبی برای اهالی قلم و رسانه باشند.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران مواظب باشند که در امور رسانه به بیراهه‌ها نروند، دست به قلم بودن هم ممکن است مثبت باشد و هم منفی، قلم هم خدمت به همراه دارد و هم خیانت، اصحاب رسانه باید مراقب اینها باشند، آنچه با قلم‌ها بر روی سایت‌ها آمد حتما روزی از شما سوال می‌کنند و پس در زمان دست به قلم شدن فردا را هم ببینید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فسادهای اقتصادی افزود: اختلال‌گران در بازار دور هم می‌نشینند و ملت را بازی می‌دهند از این‌رو دولت باید جلوی این مسائل را بگیرد، ما به قوه قضاییه هم معترضیم زیرا باید با قوت بیشتری وارد مسائل شود، باید تا جایی که امکان دارد دولت از چرخه اقتصادی کشور خارج شود و سازوکار نظارتی در مورد یارانه دولتی و دلار وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت انتخاب مردم بیان کرد: در کنار ضعف دیگران باید ضعف خود را نیز ببینیم، به این معنی که مردم به وقت انتخاب چشمانشان را باز کنند و به هر فردی رای ندهند زیرا در گام اول انتخاب ماست که اهمیت دارد.

آیت‌الله توکل در پایان با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت گفت: این میز خدمت مدیران ماحصل خون شهدا است بنابراین مسئولان باید پاسخگو باشند و نباید به حرف بسنده کرد، مواظب لباس بر تن خود، مسئولیت و وظایفشان باشند و با عمل و الگوپذیری و راه مشخص شده قدم بردارند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.