امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50434
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار مازندران, سخن سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 12 اسفند 1395 - 12:06 | | ارسال توسط :

روحیه جهادی و انقلابی که باشد دیگر فیش‎‌های نجومی معنایی نخواهد داشت

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت و مجلس بعدی باید به دست اهلش سپرده شود، به دست سربازان رهبری و این انقلاب که اگر این اتفاق نیفتد رو به افول می‌رویم و آرمان‌های انقلاب فراموش می‌شود، باید همه مسئولان منیت‌ها را نادیده بگیرند.

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، دکتر محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزیر علوم در دولت نهم در نشست بصیرتی مسجد حضرت ابوالفضل بابل از وضعیت نامطلوب امور اجرایی کشور ابراز گلایه کرد.
وی با اشاره به اهمیت موقعیت کنونی کشور اظهار داشت: ما در بزنگاهی حساس قرار گرفته‌ایم و دو محور پیش‌روی ماست، خوشحالی و نگرانی که این دو امر در پیچ‌های تاریخی که در آن واقع شده‌ایم به وجود آمدند برای ما درس عبرت است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در بُعد خارجی اگر جریانات و تحولات منطقه و جهان را رصد کنیم می‌بینیم همواره اتفاقاتی برای کشور ما افتاده و حوادث و توطئه‌هایی شکل گرفته اما کشور تمامیت خود را حفظ کرده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در نقطه به نقطه جهان کنونی آشوب و درگیری‌است و در کشورهای همسایه وجود داعش و نیروهای تکفیری تهدید بزرگی بود زیرا تمام دشمنان اسلام دست‌به‌دست هم دادند که به جمهوری اسلامی ضربه بزنند، هیچ اعمال فشاری را هم دریغ نکردند و تحریم‌ها شدت یافت، در کنار این مشکلات پدیده‌ای جدید در آمریکا به عنوان ترامپیست شکل گرفت که این رویکرد و جریان جدید حکومت‌داری توطئه‌هایی به مراتب‌ آشکارتر برای ایران طراحی خواهد کرد.
وی ابراز نگرانی در خصوص مشکلات داخلی کشور افزود: در بُعد داخلی هم اگر شرایط را رصد کنیم، متوجه می‌شویم کشور در موقعیت خوبی نیست، دولت آقای روحانی با وعده‌های زیادی روی کار آمد، کلیدی را به مردم نشان داد که قرار بود ۱۰۰ روزه قفل مشکلات را بگشاید و اوضاع رونق بگیرد اما متاسفانه مردم شاهد عدم موفقیت و اجرایی نشدن وعده‌های رییس جمهور بوده‌اند.
زاهدی گفت: اما با وجود این نگرانی‌های داخلی و خارجی باید خوشحال هم باشیم زیرا خداوند نعمت‌های بزرگی به ملت ما اعطا کرده است، نعمت رهبری و ولایت فقیه، با مدیریت موفق شخص مقام معظم رهبری بسیاری از توطئه‌ها و فتنه‌ها چه در داخل کشور و چه در خارج کشور خنثی شد.
وی با اشاره به وضعیت کنونی منطقه افزود: اوضاع منطقه  ملتهب است، قرار بود دولت بشار اسد در سوریه در عرض ۶ ماه سقوط کند و معارضان در عید فطر جشن پیروزی بگیرند اما به فضل الهی با مبارزات جریان مقاومت و مدیریت رهبری، سوریه الان در موضع اقتدار است و استقرار نیروهای داعش در عراق هم عامل بزرگی برای نگرانی بود که با درایت و مجاهدت بی‌وقفه تهدیدها رفع شدند، ایران از لحاظ نظامی اکنون در اقتدار و امنیت کامل است، افزون بر آن توانسته امنیت و اقتدار را برای کشورهای همسایه خود نیز فراهم کند.
وزیر علوم در دولت نهم جنگ حاضر را جنگ نرم نامید و یادآور شد: ۲۵۴ شبکه علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند که به طور مستقیم و غیرمستقیم اعتقادات کشور را نشانه گرفته است، همچنین مراجعه ایرانیان به فضای مجازی روزانه بین ۲٫۵ تا ۳ میلیارد است، این ها تهدید است زیرا باور و اعتقاد مردم در این فضاها نشانه رفته است.
وی به لزوم کار  مدیریت جهادی اشاره و تاکید کرد: ما باید بتوانیم به خوبی بر مشکلات‌مان فائق آییم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، در یک شیب مناسب اقتداری قرار بگیریم تا کشور پیشرفتش حاصل شود، این کار اراده‌ای آهنین و جهادی می‌خواهد و لازم است دولت و مجلس همراه رهبری از این پیچ‌های تاریخی عبور کنند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: دولت و مجلس بعدی باید به دست اهلش سپرده شود، به دست سربازان رهبری و این انقلاب که اگر این اتفاق نیفتد رو به افول می‌رویم و آرمان‌های انقلاب فراموش می‌شود، باید همه مسئولان منیت‌ها را نادیده بگیرند، هم‌پا و همراه هم برای پیشرفت کشور و توسعه ایران اسلامی تلاش کنند.
پروفسور زاهدی ایران را الهام‌بخش مستضعفان جهان برشمرد و گفت: ما باید الگو باشیم و برنامه‌ای عملیاتی در راستای جهش اقتداری کشور تدوین کنیم، ایران نه تنها می‌تواند خود شکوه و عزت از دست‌رفته خود را بازیابد بلکه می‌تواند الهام‎‌بخش همه کشورهای مسلمان و مستضعف در جهان باشد.
وی تاکید کرد: این حرکت بزرگ انقلابی شدنی‌است و ما هم باور دینی داریم  و هم براساس تجربیات تاریخی‌مان ادعا می‌کنیم می‌توانیم حتی اگر مجبور باشیم برای کوتاه‌مدت هزینه‌هایی را متحمل شویم، این‌که می‌گوییم ما می‌توانیم از این روست که نیروهای جوانی بوده‌اند که صنعت هسته‌ای این نظام را شکوفا کردند، در زمان جنگ ما نیاز به پیش‌پا افتاده‌ترین سلاح مانند سیم خاردار داشتیم که آن‌ را از ما دریغ می‌داشتند اما به فضل الهی الان نیروهای جوان و سپاهی ما توانستند توان نظامی و بی‌نیازی کشور به ابزار نظامی را شکوفا سازند ما باز هم می‌توانیم و این امر با روی‌کار آمدن نیروهای انقلابی که بی‌صداقتی را پیشه نمی‌گیرند؛ انشالله تحقق خواهد یافت.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص جبهه مردمی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پاسخ روشن است، جبهه مردمی انقلاب با حضور اکثریت نیروهای ارزشی و انقلابی به راه افتاده است و در این اواخر اولین نشست کشوری خود را برگزار کرده بود، در این جبهه طی چندین مرحله به ۵ نفر اصلح اجماع نظر خواهد شد که بنا به استراتژی‌های اتخاذ شده و مصلحت کشور جمعی از آنان یا تنها یک نماینده اصلح وارد فضای انتخاباتی کشور خواهد شد و خوشبختانه از آنجا که جبهه مردمی فراجناحی عمل می‌کند هیچ تعصبی ندارد و از همه اقشار انقلابی و تابع رهبری دعوت به عمل می‌آورد و باید خاطر نشان کنم جبهه پایداری هم حمایت خود را از این جبهه اعلام کرده است.
وی عدالت اجتماعی را مطالبه اساسی ملت دانست و گفت: متاسفانه برخی از مدیران ما روحیه جهادی ندارند، اگر شخص رئیس جمهور این روحیه را دارا باشد وزیران نیز از او تیعیت خواهند کرد، روحیه جهادی و انقلابی که باشد دیگر فیش‎‌های نجومی معنایی نخواهد داشت و چنین حقوق‌هایی به جوانان زحمت‌کش در جنوب کشور داده می‌شد تا از میادین نفتی و گازی کشور در مقابله با کشورهایی مثل عمان و قطر محافظت کنند.
دکتر زاهدی با اشاره به مسئله فیش های حقوقی نجومی بگیران گفت: در جلسات خصوصی با رئیس قوه قضاییه قسم جلاله داده‌ام که با آقازاده‌ها برخورد کنند، بی‌عدالتی هست و ما قبول داریم، قوه قضاییه هم باید در مقابله با این اختلاس‌گران برخورد کند که اعتماد مردم را از بین بردند.
این مقام مسئول به مسئله نظارت تاکید و خاطرنشان کرد: اگرچه نظارت وجود دارد اما گاهی نظارت را با جناج‌بازی اشتباه می‌گیرند و اگر بخواهیم در جایی به دنبال حل مشکل و از بین بردن اختلاس و رانت‌خواری‌ها شویم به سیاسی‌بازی متهم می‌شویم با این حال نظارت‌ها صورت می‌گیرد اما مسئله‌ این است که وقتی تعداد تخلفات زیاد شود توان دستگاه‌های قضایی برای برخورد نیز کاهش می‌یابد لذا همت و حمایت مردم نیز لازم است، مردم باید عدالت اجتماعی را مطالبه کنند و هم‌چنین در انتخاب افراد اصلح چه در مسند ریاست جمهور ی و چه در مجلس شورای اسلامی بکوشند.
وی با بیان اینکه در همه دولت‌ها تقاط قوت و ضعف وجو دارد افزود: هر دولتی اشتباهات و نقاط مثبتی دارد، مقایسه دولت‌ها به این شکل که فقط بگوییم آن خوب بود و آن یکی بد غلط است، بلکه باید عمر ۴ ساله هر دولت را در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و … بسنجیم سپس دست به تحلیل و مقایسه بزنیم.
زاهدی در این جلسه طرح دوفوریتی فراکسیون امید در مورد جلسات سخنرانی و میتینگ ها را برای حضار قرائت کرد و گفت: با تصویب این طرح دیگر دانش‌آموزی هم حق سوال از معلم خود را نخواهد داشت زیرا از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌شد، حتی شاه در اوج دیکتاتوری که در عمل چنین کاری می‌کرد این قانون را بر روی کاغذ نیاورد اما آقایانی که ادعای حقوق بشر دارند این طرح را پیشنهاد و امضا کردند و از نامه رهبری در حمایت از این طرح حرف می‌زنند، در صورتی که رهبری آزاداندیش‌ترین فرد در این نظام است و همواره بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در کشور تاکید دارد، این صحبت‌ها برای توجیه طرحشان است، آقا فرمودند اختلال اشکال دارد اما مگر هر سوالی اختلال است؟
وی در پایان توجه به جوانان با استعداد ایرانی و انقلابی را مهم برشمرد و اظهار کرد: ما نباید بگذاریم جوانان انقلابی‌مان منزوی بشوند، جوان انقلابی اگر حرفی بزند که ترسی ندارد این جوان دغدغه نظام را دارد، به دنبال تحقق آرمان‌‌های هستند و  این جوانان باید حمایت شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.