امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60946
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 تیر 1396 - 15:13 | | ارسال توسط :

دومین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان کشور به کار خود پایان داد

دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور که از ۱۴ تیرماه به میزبانی مشهد آغاز شده بود امروز، ۱۷ تیرماه با معرفی نفرات برگزیده در مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

به گزارش بابل نوین، اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور صبح امروز، ۱۷ تیرماه در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد و با معرفی برگزیدگان رشته‌های مختلف به کار خود پایان داد.

در آغاز این مراسم آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط مختار دهقان، قاری ممتاز قرآن کریم و متسابقان این دوره از رقابت‌ها تلاوت شد.
دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور به کار خود پایان داد.
براتعلی منصوریان، معاون فرهنگی ـ‌ پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در کنار مضجع نورانی امام رضا(ع)، نمادی از تلفیق و ترکیب این دو یادگار نبی اکرم(ص) است.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات ۱۰ کمیته اجرایی امر برگزاری را بر عهده داشتند، عنوان کرد: این ۱۰ کمیته با همکاری سایر موسسات قرآنی فعالیت خود را انجام دادند و در این گردهمایی عظیم قرآنی حدود ۳۰۰ نفر شرکت کردند که بیش از ۳۰ داور تراز اول بین‌المللی، امر قضاوت را برعهده داشتند.
معاون فرهنگی ـ پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با کارگاه‌های یک روزه‌ای که برای متسابقان در این دوره برگزار شد نیز گفت: حدود ۱۲۰ نفر از داوران نمونه سطح استان به منظور تدریس در این کارگاه‌های یک روزه حضور پیدا کردند.
دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور به کار خود پایان داد.
در ادامه این مراسم بیانیه هیئت داوران به شرح زیر قرائت شد:
«سپاس فراوان خداوندی را سزاست که با ارسال رسولان حق به ویژه اشرف و خاتم آنها وجود نازنین حضرت ختمی مرتبت رحمه‌للعالمین محمدمصطفی(ص) بر عالمیان منت نهاد تا اهل ایمان را به آیات نورانی قرآن کریم کرامتی جاودانه بخشد و از ضلالت به نور رهنمون سازد. در وضعیت غبار گرفته دنیای امروز که دست‌های  پلید دشمنان اسلام در تلاش هستند تا ضمن ایجاد ناامنی، ایران هراسی و … از احیای  اندیشه اسلامی و اتحاد جامعه اسلامی جلوگیری کنند، قطعا بازگشت به حقیقت حقیقی که در تعالیم حیات بخش قرآن کلمات گهربار حضرات معصومین به ویژه مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) متجلی و در اقامه نماز آشکار است، فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز به ویژه مسابقات دانش‌آموزان و فرهنگیان آن هم در جوار ملکوتی امام مهربانی‌ها حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) می‌تواند نسخه شفابخش باشد و راه نیل به حیات طیبه را هموار نماید که علاوه بر شعله‌ور ساختن دل‌های مشتاقان در توجه به کلام وحی می‌تواند کیفیت‌بخشی مسابقات دانش‌آموزی سراسر کشور که اکنون به ایستگاه سی‌وپنجمین دوره نزدیک است، کمک وافر می‌نماید.
دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان با تکیه بر ۳۴ دوره برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی و اولین دوره مسابقات فرهنگیان در سال گذشته نکات مثبت فراوانی داشت که بخشی از آن اشاره می‌کنیم:
موجب افتخار است که فرهنگیان عزیز در سراسر کشور با درک صحیح شرایط روحی با حضور در این مسابقات موجب رشد علمی و تخصصی خود و به تبع ارتقای کیفی فعالیت‌ها، مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان شده‌اند.
اهمیت برگزاری این مسابقات برای قشر خدوم و انسان‌ساز فرهنگیان که می‌تواند نیروی محرکه فعالیت‌های قرآن کودکان و نوجوانان و حتی کشور باشد.
برگزاری این مسابقات در صحن و سرای ملکوتی امام رضا(ع)، نقطه عطفی است که انگیزه زیارت در شرکت‌کنندگان این مسابقات به مراتب بیشتر از کسب رتبه است و این انگیزه والا می‌تواند در ایجاد فضای معنوی در خانواده، دستگاه تعلیم و تربیت نیز بسیار موثر باشد».
دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور به کار خود پایان داد.
در ادامه محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قرآن مدافعانی همچون امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) دارد، عنوان کرد: هدف اصلی از برگزاری چنین مسابقاتی برای فرهنگیان ترویج فرهنگ قرآن و سیره زندگی اولیا است.
دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور به کار خود پایان داد.
وی با بیان اینکه معلم، مقام و جایگاه والایی دارد به خصوص معلمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی، ابراز کرد: هدف اصلی آموزش‌وپرورش نشر مفاهیم قرآن است که اگر کلیه فرهنگیان در این سمت قدم بردارند کشور به هرچه که بخواهد می‌رسد و پیشرفت‌های چشم‌گیری خواهد کرد.
یادآور می‌شود، در پایان مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور اسامی برگزیدگان در هر رشته اعلام شد و با اهدا جوایز از آنان تجلیل به عمل آمد.
دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور به کار خود پایان داد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.