امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62064
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 02 مرداد 1396 - 13:02 | | ارسال توسط :

دو فیلم ایرانی در بخش افق‏های ونیز

آخرین ساخته مجیدی به عنوان محصول سینمای هند متقاضی شرکت در جشنواره ونیز شد

به گزارش بابل نوین، آلبرتو باربرا مدیر هنری این جشنواره تا چند روز دیگرطی یک کنفرانس مطبوعاتی رسما تمام فیلم های بخش های رسمی را اعلام کند.این در حالی است که در روزهای گذشته اسم تعدادی از فیلم ها در رسانه های ایتالیایی، امریکائی و فرانسوی، منتشر شده است از جمله «حومه شهر» اثر جرج کلونی،«شکل آب» ساخته کارگردان مهم مکزیکی گیلرمودل تورو و تعدادی دیگر.
اما در میان آثاری که نام شان در رسانه ها منتشر شده انچه جالب توجه است اینکه تا کنون دو فیلم از کارگردانان ایرانی در بخش افق های این فستیوال ایتالیایی حضور خواهند داشت.
«گمشدن» اولین فیلم بلند علی عسگری که در ایران ساخته و همچنین«آیه های فراموشی» اولین اثر علیرضا خاتمی که در کشور شیلی ساخته است، برای نمایش در بخش افقها انتخاب شده است.
همچنین شنیده شده که دومین فیلم بلند، شیرین نشاط که درباره «امه کلثوم» خواننده بزرگ مصری است، به جشنواره ونیز پیشنهاد شده است. درضمن فیلم آخر مجید مجیدی که در هندوستان کارگردانی کرده به عنوان محصولی از این کشور به جشنواره ونیز، معرفی شده است.
هردو فیلم اول انتخاب شده علی عسگری و علیرضا خاتمی، نامزد برنده شیر طلای اولین فیلم خواهند شد که جایزه آن صد هزار یورو است و فیلم برنده، باید این مبلغ را بین کارگردان و تهیه کننده تقسیم کند.
علیرضا خاتمی و همچنین علی عسگری پیش از این از اعضای سینه فونداسیون جشنواه کن در سالهای گذشته بودند.
فیلم «آیه های فراموش شده» که چندین سال برای یافتن بودجه و سپس ساخت آن صرف شده سرانجام اولین حضور بین المللی خودرا در جشنواره ونیز تجربه خواهد کرد.
علیرضا خاتمی با فیلم های کوتاه خود قبلا در جشنواره ها موفق به دریافت جوایزی شده بود.
همچنین علی عسگری با فیلم های کوتاه خود در جشنواره های گوناگونی مثل کن، ونیزو… موفقیت های خوبی کسب کرده بود. حضور این دو دانشجوی سینه فوندانسیون در بخش افق ها، که با هم به رقابت خواهند پرداخت جالب خواهد بود- در این بخش حدودا ۲۵ فیلم بلند و متوسط انتخاب خواهند شد و توسط یک هیات داوری جداگانه، مثل (نوعی نگاه جشنواره کن) داوری خواهند شد
در فیلم «آیه های فراموشی»، ماجرای نگهبان یک مرده شورخانه در شیلی است که روزی دربین اجساد زیادی که به انجا اورده شده با ماجرای خاص و غریبی روبرو میشود… فیلم با بازیگران شیلیایی و به زبان این کشور است.
«آیه های فراموشی» محصول مشترک چند کشور ازجمله فرانسه است.
جشنواره ونیز هفتاد و چهارمین دور خود را از ۳۰ ماه آگوست آغاز میکند./ص

بانی فیلم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.