امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62065
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 02 مرداد 1396 - 13:06 | | ارسال توسط :

جایگاه دختر در اسلام فراتر از تصور است

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش با اشاره به اینکه دشمنان از طریق تحریک حس ملی گرایی قصد تضعیف حجاب در جامعه را دارند گفت: زنان جامعه ما باید بدانند اسلام مخالف حضور زن و فعالیت وی در اجتماع نیست؛ اما این فعالیت ها باید با حفظ حریم صورت گیرد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام محمد صادق کریم آبادی، رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: اسلام دین کاملی است و برای همه افراد جامعه و تمام شئونات زندگی افراد برنامه دارد.

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش تصریح کرد: اسلام کرامت انسان را در با تقوا بودن و میزان نزدیک بودن به خداوند متعال می سنجد، دختر در اسلام شخصیتی است که باید از همان دوران طفولیت به گونه ای تربیت شده و رشد و نمو یابد که بتواند به جایگاه مادری که از دامنش مرد به معراج می رود و به جایگاهی که بهشت زیر پای اوست برسد و این مهم تحقق نمی یابد مگر اینکه پدر و مادر، دختر را با یک تربیت اسلامی و قرآنی پرورش دهند.

وی افزود: از منظر اسلام دختر نمونه دارای ویژگی هایی از جمله حجاب، عفت، حیا و چشم پوشی از حرام و نامحرم است، دختر ناموس خلقت بوده و با توجه به توصیه پیامبر اکرم (ص) به حضرت فاطمه (س) باید به خاطر شیرینی آخرت، تلخی دنیا را تحمل کند.

حجت الاسلام کریم آبادی بیان داشت: دختر شخصیتی است که اگر سالم بماند دنیا سالم است و اگر به بازیچه گرفته شود دنیا بازیچه خواهد شد، هرچند معیار برتری در اسلام تقوا است نه جنسیت؛ اما اگر بخواهیم در مورد منزلت دختر و پسر قضاوت کنیم با توجه به اینکه دختر در ۹ سالگی به سن تکلیف می رسد و شش سال زودتر از پسر مصداق آیه «یا ایها الذین امنوا» شده و مورد خطاب و تکلیف الهی قرار می گیرد شاید بتوان گفت منزلت دختر در نزد خالق بالاتر است زیرا خالق، او را زودتر به ضیافت و توفیق عبادت دعوت کرده و پذیرفته است.

این مسؤول اظهار داشت: یقینأ در این برهه از زمان و با توجه به دسیسه ها و توطئه های دشمنان دین و انسانیت و بشریت، مهمترین نقش در دفاع و حراست از دین اسلام، حجاب و عفاف و حریم خانواده بر عهده زنان و بانوان جامعه است و مسلمأ جامعه ای سالم است که ریشه و بنیان آن یعنی زن سالم باشد.

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش مطرح کرد: در زبان عربی به مادر «ام» گفته می شود و «ام» به معنای ریشه و اصل است زیرا مادر اصل و ریشه جامعه که یک خانواده بزرگ محسوب می شود است.

حجت الاسلام کریم آبادی تأکید کرد: اگر زنان جامعه اسلامی این جایگاه را بفهمند و درک کنند یقینأ در تداوم ارزشهای انقلاب اسلامی که یکی از مصادیق بارز آن حجاب، عفاف و انسانیت است لحظه ای کوتاهی نخواهند کرد.

وی یادآور شد: دشمنان از طریق تحریک حس ملی گرایی قصد تضعیف حجاب در جامعه را دارند و حجاب را برگرفته از فرهنگ اعراب تعبیر می کنند و مردم را به استفاده از لباس اصیل ایرانی و حفظ هویت ملی خود ترغیب می کنند.

حجت الاسلام کریم آبادی ادامه داد: در صورتی که چادر فعلی زنان ایرانی لباس اصیل ایرانی است که زنان جامعه ما قبل از اسلام می پوشیدند و حتی نقاب بر چهره می زدند، پیش از اسلام بسیار بر زنان ایرانی سخت گیری می شد که اسلام این سخت گیری ها و استفاده از نقاب و در پستوی منزل بودن را رد می کند، از دیدگاه اسلام حجاب به اندازه ای که حریم عفاف از بین نرود و از فساد در جامعه جلوگیری کند کافی است.

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش اضافه کرد: زنان جامعه ما باید بدانند که اسلام مخالف حضور زن و فعالیت وی در اجتماع نیست؛ اما این فعالیت باید با حفظ حریم ها صورت گیرد که مثال بارز آن خطبه خوانی حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و خطبه غرا و حیدری زینب کبری (س) در کاخ ظلم بعد از جریان کربلا و عاشورا است که حکایت از این دارد که اسلام می خواهد زن در جامعه باشد اما این حضور همراه با عزت و وقار و حفظ ارزش وی صورت گیرد.

 این مسؤول گفت: اسلام می خواهد زن در جامعه اثرگذار باشد و نقش مهمی ایفا کند برخلاف مکاتب غیر الهی که زن را به عنوان بازیچه و ملعبه می خواهند، اگر این مطلب برای زنان مسلمان و جامعه اسلامی جا بیفتد و این نتیجه برسند قطعأ حجاب و عفاف را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

حجت الاسلام کریم آبادی تصریح کرد: البته در این مسیر روشنگری نقش حاکمیت و دولت و مراکز فرهنگی و روحانیت بسیار مهم و تعیین کننده است و اینجاست که مسأله آتش به اختیار که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند جلوه پیدا می کند و عیان می شود؛ یعنی هر کسی به سهم خود و در حد توان خویش کار فرهنگی بکند.

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.