امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 71679
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 02 آذر 1396 - 18:12 | | ارسال توسط :

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: پیگیر تصویب قانون حمایت از اعتراضات کارگران هستیم

به گزارش بابل نوین، علیرضا محجوب در رابطه با آخرین وضعیت فعالیت کارگران اظهار کرد: آموزش مناسب کارگران در سال های اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته و طی برنامه های مدونی کلاس های آموزشی گوناگونی برای کارگران و خانواده تحت تکلف آنها برگزار کرده ایم. وی ادامه داد: مجموعه جامعه آماری مذکور که در کلاس […]

به گزارش بابل نوین، علیرضا محجوب در رابطه با آخرین وضعیت فعالیت کارگران اظهار کرد: آموزش مناسب کارگران در سال های اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته و طی برنامه های مدونی کلاس های آموزشی گوناگونی برای کارگران و خانواده تحت تکلف آنها برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: مجموعه جامعه آماری مذکور که در کلاس های آموزش دولتی شرکت کرده اند به ۱۲۰ هزار نفر در ۱۵ سال اخیر می رسد.

وی بیان کرد: تعداد نفرات کارگران و خانواده های این قشر که آموزش هایی طی این ۱۵ سال از دولت دریافت کرده اند، بیش از ۲ میلیون نفر است.

محجوب اذعان کرد: آموزش اولویت برنامه های خانه کارگر است اما علاوه بر این موضوع خدمات رفاهی هم از نیاز های لازم کارگران است که مورد توجه و پیگیری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: خدمات رفاهی موضوعی است که در کنار آموزش اهمیت پیدا می کند و کوشش کردیم تا قرارداد هایی در رابطه با استراحتگاه ها، مراکز خدماتی و فروشگاهی و غیره منعقد کنیم؛ البته ایجاد مراکز رفاهی برای کارگران هنوز جای شناسایی و پیگیری دارد و در این مسیر راه های نرفته زیادی باقی مانده که سعی در انجام رسالت خود داریم.

محجوب عنوان کرد: مسیر زیادی برای رسیدن به ایده آل رفاهی کارگران مانده اما تاکنون اقدام های خوبی نسبت به گذشته انجام شده که این اقدام ها توانسته رضایت خاطر آنها را کمی جذب و جلب کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس مطرح کرد: هدف خانه کارگر کوشش برای ارتقای کیفیت نیروی کار بوده که این امری دشواری است اما با کسب چنین دست آوردی علاوه بر بهبود معیشت کارگر، جامعه هم از کارگر توانمند بهره مند می شود.

وی با توجه به نزدیکی به ماه های آخر سال خبرداد: حقوق کارگران در سال نو افزایش پیدا می کند اما مقدار افزایش آن را نمی توان تخمین زد زیرا به مواردی همچون مقدار تورم و توافق هایی که سال گذشته در بررسی شناخت پایه ها شکل گرفت بستگی دارد.

محجوب بیان کرد: خدمات درمانی- بهداشتی، رفاهی و هر خدمت دیگری که به آسودگی جسم و روح کارگران کمک می کند در حال مذاکره و پیگیری است تا در دسترس این قشر از جامعه قرار بگیرد و علاوه بر این موضوع موارد حقوقی مربوط به کارگران هم مورد پیگیری است تا آنان بازیچه ایی در دستان صاحبان کار قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه دفاع از حقوق کارگران وظیفه خانه کارگر است و مطالبه حقوق فردی حق کارگران است، افزود: اعتراضات کارگران به معنای خصومت با کارفرمایان نیست بلکه کارگران حق دفاع از حقوق خود را دارند و متاسفانه تاکنون قانونی برای حمایت از اعتراضات کارگران نوشته نشده است.

محجوب درمورد پیگیری هایی که تاکنون در رابطه با این قانون انجام شده اظهار کرد: قانون حمایت از کارگران در برنامه پنجم توسعه نوشته شد و اما متاسفانه تنها ماده ای مبنی بر اینکه آیین نامه این موضوع را دولت معلوم می کند، به خانه کارگر اعلام کردند و تاکنون قانونی مبنی بر حمایت اعتراض های آنان ننوشته اند.

به گفته این مقام مسئول، خانه کارگر هنوز در حال ستیز برای تصویب قانون مذکور است و این قانون خواسته این قشر از دولت است و اگر دولت از این قانون حمایت نکند مجبور می شویم در عوض لایحه آن را به عنوان طرح مطرح کنیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد از مشاغل در رسته کارگاران قرار دارد اما از امنیت شغلی کمتری برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: حجم زیاد جامعه کارگری مختص کشور ما نیست و حتی در آمریکا که معمولا به عنوان کشوری پیشرفته یاد می شود، ۵۵ درصد نیروی کار در مشاغل کارگری فعال هستند اما علی رغم این موضوع بعضی از افراد این رسته کسب و کار ها را به عنوان شغلی مولد نمی شمارند.

محجوب در پایان در رابطه با اهمیت پیگیری حقوق کارگری اظهار کرد: امنیت شغلی در خروجی کار فعالان این حوزه بسیار اهمیت دارد زیرا محور کارهای خدماتی نیروی کار است، پس اگر خواهان بهترین خروجی و همچنین ارائه خدمات مرغوب هستیم باید اعتماد این قشر را جلب کنیم و اطمینانی در امنیت شغلی آنها فراهم بیاوریم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.