امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 85421
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 05 بهمن 1397 - 10:23 | | ارسال توسط :

راه‌اندازی ۱۰۰ اتاق بازی در ۱۰۰ مدرسه مازندران

به گزارش بابل نوین، سید عیسی میرشفیعی معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین یکی از محور‌های مهم یادگیری و پرورش نسل خلاق و اندیشمند، بازی است، گفت: براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش ۱۰ استان این برنامه را به صورت پایلوت در کشور اجرا خواهند کرد که مازندران نیز […]

به گزارش بابل نوین، سید عیسی میرشفیعی معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین یکی از محور‌های مهم یادگیری و پرورش نسل خلاق و اندیشمند، بازی است، گفت: براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش ۱۰ استان این برنامه را به صورت پایلوت در کشور اجرا خواهند کرد که مازندران نیز یکی از آنهاست.

وی با بیان اینکه زیربنای راه‌اندازی ۱۰۰ اتاق بازی در ۱۰۰ مدرسه استان تا حد زیادی انجام شده است، افزود: تمامی ۳۲ شهرستان و منطقه استان، برخی مدارس به عنوان مدارس پایلوتِ راه‌اندازیِ اتاق بازی در نظر گرفته شده و کار‌های مقدماتی در این زمینه انجام شده است.

میرشفیعی به نحوه انتخاب و اجرای بازی‌ها نیز اشاره کرده و گفت: براساس بخشنامه این اتاق باید دارای ویژگی‌های خاصی از جمله پوشش کف مناسب باشد و حداقل فضا برای هر دانش‌آموز در این اتاق یک متر در نظر گرفته شده است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران افزود: معلمان می‌توانند متناسب با درس و فعالیت مربوطه بازی را انتخاب کرده و در تعامل با درس آنرا به اجرا درآورند.

وی با بیان اینکه ذوق و علاقه کودک به طور ذاتی ریشه در بازی کردن دارد، گفت: براساس ۲ مدل می‌توان از بازی استفاده کرد.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران افزود: استان‌های خراسان رضوی، فارس، همدان، مازندران، کردستان، کرمان، آذربایجان غربی، قزوین، سیستان و بلوچستان و شهر تهران ۱۰ استانی هستند که براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش باید در هر یک از این استان‌ها ۱۰۰ مدرسه به اتاق بازی مجهز شده و در مجموع هزار اتاق بازی در مدارس کشور راه‌اندازی شود.

میرشفیعی این مهم را برای آرامش کودکان و آینده سازان فردای جامعه ضروری دانست و گفت: در فرایند لذت‌بخش کردن کلاس درس باید به هنر و استعداد دانش‌آموزان در جنبه‌های مختلف توجه کنیم.

وی با بیان اینکه بازی‌ها نباید بازی‌های پیچیده باشد، افزود: باید سعی شود از بازی‌های ساده که ایجاد خستگی نمی‌کند بهره‌مند شویم. در این زمینه آموزش معلمان دوره اول ضروری است تا در روند توانمندسازی رشد کافی داشته و بتوانند بازی‌های مبتنی بر برنامه درسی طراحی و اجرا کنند. درواقع باید بازی‌هایی طراحی کنیم که برنامه درسی را در آن‌ها بیابیم.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران همچنین شاداب بودن معلمان را نیز منوط به بازی دانسته و یادآور شد: بازی کردن نه تنها به دانش‌آموزان احساس شادابی و نشاط می‌دهد بلکه برای معلمان نیز احساس سرزندگی را به ارمغان آورده و به آن‌ها در تدریس کمک می‌کند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.