امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75364
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 06 دی 1396 - 13:08 | | ارسال توسط :

راهبردهای رسانه ملی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی بررسی شد

چهار راهبرد از راهبردهای ۲۶ گانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که برای صدا و سیما در نظر گرفته شده است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش بابل نوین،با حضور محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن معارف سیما و احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن و نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، درباره چهار راهبرد از راهبردهای ۲۶ گانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که برای صدا و سیما در نظر گرفته شده بحث و بررسی شد.

راهبردهای صدا و سیما شامل «تولید برنامه‎های رادیویی و تلویزیونی برای ترویج حفظ قرآن و تبیین جایگاه آن»، «تکریم حافظان قرآن و الگو‎سازی ایشان برای اقشار مختلف جامعه»، «فراهم کردن زمینه آموزش عمومی حفظ با استفاده از ظرفیت صدا و سیما»، «فراهم کردن امکان تبلیغ ارزان ‎قیمت مؤسسات، محصولات و خدمات مرتبط با حفظ قرآن در رسانه‎های مختلف» است.

در این جلسه همچنین درباره اقدامات عملی درنظر گرفته شده برای سازمان صدا و سیما مباحثی مطرح شد و موضوع چگونگی پرداخت این سازمان و یا اصلاحاتی که باید در ادبیات این اقدامات صورت گیرد، نکاتی ارائه و قرار شد پیشنهادهای سازمان صدا و سیما در قالب نامه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شود.

سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی در شهریور امسال از سوی محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد که چشم‌انداز این سند، دستیابی به جایگاه کشور ممتاز جهان اسلام در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در افق ۱۴۰۴ شمسی است.

این سند از سوی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی به وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیما و دستگاه های دولتی، عمومی و نهادهای مردمی کشور ابلاغ شده است.
بر اساس این سند، کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی موظف است حداکثر ظرف ۶ ماه پس از تصویب سند، جزئیات اقدام‌های ملی را در قالب شناسنامه اقدام شامل تعیین دستگاه‌های مسئول و همکار، افق زمانی، اهداف کمی، شاخص‌های عملکردی، الزامات و سایر توضیحات مورد نیاز اقدام با همکاری دستگاه‌های مربوط تدوین و به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ کند.

این کمیسیون علاوه بر این که هر سال موظف است اقدام‌های سال آینده را تعیین و به روز‌رسانی و ابلاغ کند، مسئولیت نظارت و ارزیابی برنامه‌های اجرا شده توسط دستگاه‌های اجرایی را در حوزه این سند برعهده دارد و دستگاه‌ها موظفند در دوره‌های منظم زمانی، نتایج حاصل از اجرای برنامه‌ها را به کمیسیون گزارش کنند.

از طرف دیگر این کمیسیون موظف است با توجه به معیارها و شاخص‌های ابلاغ شده، میزان پیشرفت و عملکرد طرح‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی و گزارش اقدام‌های خود را برای ارتقای وضع موجود در فواصل یک‌ساله به شورای توسعه فرهنگ قرآنی و هر دو سال یک بار به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند./ز

تسنیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.