امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80302
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 24 اسفند 1396 - 13:48 | | ارسال توسط :

راه اندازی پالایشگاه شیر درمازندران

به گزارش بابل نوین، علیرضا عطایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت و ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استانی در جهت رونق بخشیدن به تولید و اشتغال و جایگاه استان مازندران بعنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری در خودکفایی کشور، گفت: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم […]

به گزارش بابل نوین، علیرضا عطایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت و ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استانی در جهت رونق بخشیدن به تولید و اشتغال و جایگاه استان مازندران بعنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری در خودکفایی کشور، گفت: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه اقتصادی کشور بویژه در مناطق روستایی و با توجه به استعداد استان در زمینه پرورش گاو شیری، تفاهم نامه‌ای برای احداث پالایشگاه شیر در استان منعقد شد.

وی افزود: با اشاره به انعقاد تفاهم نامه احداث پالایشگاه شیر در استان مازندران، از صاحبان دامداری و علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در این صنعت دعوت به عمل آورد.

عطایی نژاد مازندران با بیان اینکه در مقایسه با دو استان شمالی دیگر شرایط بهتری در سرمایه‌گذاری در زمینه دام و طیور دارد، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت طیور کشور در مازندران انجام شد و این امر سبب ایجاد اشتغال زیادی در استان شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۸۰ هزار شغل مستقیم در صنعت دام و طیور مازندران ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه پایین بودن بهره‌وری در بخش صنعت دام و طیور، گفت: با دامداری‌های صنعتی ارتقاء بهره‌وری شکل نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه علوفه، تغذیه و ناسازگاری‌های نژادی از چالش‌هایی است که دامداران استان‌های شمالی و کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: کمبود علوفه از چالش‌های ما است، اما کشت دوم لزوما برنج نیست و می‌توان کشت علوفه انجام داد./ص

باشگاه خبرنگارا ن جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.