امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63332
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 20 مرداد 1396 - 21:21 | | ارسال توسط :

رسانه ها با هجمه ها علیه ولایت فقیه مقابله کنند

نماینده خبرگان با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری رسا گفت: خبرگزاری رسا حلقه مفقوده ای بود، بنده این که این حلقه مفقوده از بین رفته و چنین رسانه ای به وجود آمده را نعمتی برای حوزه علمیه می دانم.

به گزارش بابل نوین، آیت الله حسن عالمی، رییس کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان ظهر امروز با حضور در خبرگزاری رسا، ضمن بازدید از بخش های گوناگون این رسانه حوزوی با مسؤولان و خبرنگاران خبرگزاری دیدار و در گفت و گو کرد.

آیت الله عالمی در این دیدار با تبریک روز خبرنگار و ضمن تقدیر از فعالیت های خبرگزاری رسا گفت: خبرگزاری رسا حلقه مفقوده ای بود و تا سال ها چنین فعالیت هایی با وجود این که ضرورت داشت در حوزه نبود.

وی افزود: بنده این که این حلقه مفقوده از بین رفته و چنین رسانه ای به وجود آمده را نعمتی برای حوزه علمیه می دانم، حوزه علمیه باید بتواند منویات خود را به راحتی و با فاصله اندک به مخاطبان منتقل کند، واقعا با توضیحاتی که شنیدم مشعوف و خوشحال شدم و این فعالیت ها در حوزه لازم است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که نام و عنوان حوزه علمیه با قداست ترین چیزی است که می توان در فضای فرهنگی شیعه از آن نام برد، اظهار داشت: برجسته ترین شخصیت ها همانند مراجع معظم تقلید در ظرف حوزه حضور دارند و ضمن مدیریت حوزه، آن را اشباع علمی می کنند.

وی ادامه داد: وقتی حوزه از این اهمیت و قداست برخوردار است سخنگوی آن نیز باید با بیان، ابزار و دستگاه خود مسائل را به خوبی به مردم برساند؛ رسانه ها به ویژه رسانه حوزوی باید به معنای حقیقی کلمه صداقت و درست گویی را در دستور کار خود قرار دهد.

آیت الله عالمی با بیان این که اخبار در رسانه ها نباید به گونه ای تلخیص شود که ضرر به محتوا و مفهوم بزند، ابراز داشت: همچنین اخبار نباید بسیار طولانی و بدون جذابیت باشد که مخاطبان رغبت به خواندن آن نداشته باشند.

وی عنوان کرد: تعادل کافی باید در جمع و جور کردن مطالب و اخبار رعایت شود، صداقت باید در کار خبری و رسانه ای رعایت شود، اگر مجموعه ای صادقانه کار نکند ممکن است تا مدت کوتاهی کسی چیزی نگوید اما بعد از آن اعتبار خود را از دست می دهد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز جامعه از حوزه نتوانسته این تفسیر و هویت را درک کند که عبارت از عمق علمی حوزه است، وقتی برخی از دانشگاهیان صحبتی را ارائه می دهند به پختگی مسائل حوزه نمی رسد.

وی اضافه کرد: نمی گوییم که مطلق حوزه دارای عمق علمی هستند اما غالبا این چنین به شمار می روند، البته افرادی هم هستند که از وقت خود در حوزه به خوبی استفاده نمی کنند، مایه تأسف است که کسانی در حوزه حضور داشته باشند و از فرصت های عالی آن استفاده نکنند.

رییس کمسیون پاسداری از ولایت فقیه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در حوزه شخصیت های بی بدیل و بی نظیری داریم که نظیر آن در مراکز علمی پیدا نمی شود، گفت: عمق علمی حوزه باید برای مردم تبیین شود.

وی افزود: مردم باید بدانند که ارزش و قیمت صحبت حوزویان با علم و محتوا با افراد معمولی که در دانشگاه تحصیل کرده کاملا متفاوت است، بسیاری از مسائل را نمی توان با برگزاری جلسات و سخنرانی ها بیان کرد بلکه باید ظرافت های خاص خود و با ابزارهای لازم به مردم منتقل شود.

آیت الله عالمی با بیان با اشاره به هجمه های سنگین رسانه های معاند علیه اسلام، انقلاب و ولایت فقیه  اظهار داشت: با این هجوم رسانه های گروهی اعم از بیگانه و اهلی که نسبت به مسأله ولایت وجود دارد باید بیشتر کار کرد و هوشیار تر بود.

وی ادامه داد: برخی اسم ولایت را می برند اما محتوای آن را می زنند، باید مجموعه ای باشد که به خوبی و با استفاده از ابزارها مبلغ واقعی برای جریان ولایت فقیه باشد، این مسأله در حد محدود در حوزه های علمیه وجود دارد اما به صورت گسترده و در فضای عمومی جامعه شاهد چنین مسأله ای نیستیم.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسائل گوناگون باید به خوبی برای جامعه تبیین شود، ابراز داشت: باید اذهان عمومی مردم را روشن کرد تا در صحنه های مختلف بتوانند در میدان حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: رسانه هایی همچون رسا با امکانات و ابزاری که دارند می توانند این رسالت مهم را عملیاتی کنند./ص

خبرگزاری رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.